Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal4777
Bywalec

Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19:15, 29 Wrz 2012 Temat postu: Brak iskry nr 98989385937493724612946195667 |
|
|
Witam. Temat zapewne na forum po raz enty ale mój powód jest totalnie odjechany. Więc tak. Wszystko było ok. Jezdziłem ponad miesiąc i nic sie nie działo..... Dzisiaj z rana jechałem do babci 40 km. No i objechałem po południu pojechałem do wujka który miał mi powkręcać nowe śrubki do gaźnika. No i zrobił to. Potem wsiada na motor i poruszył lekko cewke. I odpala. Z kopki nic nie idzie. To na pych. Zrobił kilka kółek i nic. Zero reakcji na gaz. Rozkręcamy go. Swieca na cylinder. Strzelamyz kopki i nic. Iskry nie ma....... Założyliśmy inną fajke inną swiece, kable od cewki poprawilismy. Rozebralismy lampe. przełącznik dobry. Wszystko teoretycznie ok. Tylko mam taką głupią instalacje akumlatora. Jest tam tysiąc piencet kabli. Rozbieralismy pokrywe od sprzegła tam gdzie jest przerywacz. Zwiekszylismy przerwe. I nic. Wszystko zrobilismy... Co mogło być przyczyną? Jak to naprawić? Jak wy***** w ch** akumlator i podłączyć normalnie z magneta lampy? Albo ma ktos jakis schemat jak to ma być połączone? Ile musze czekać na naprawe? Kurde.... Moje motorzysko zawiodło w dobrym momęcie. Jakbym był 40 km po za domem to nie wiem jakbym wrocił. Ale z kolei jutro miałem wybrać sie z kolegą do miasta. Ahhhh ogary to ogary. Psują się ale mają dusze i za to je własnie kocham. Ale pomóżcie mi bo chce jednak jezdizc
Z góry dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
dav6030
Częsty bywalec

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 19:32, 29 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Może ten "akumulator" się rozładował i nie ma iskry ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mati_pl xD
Częsty bywalec

Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLPK
|
Wysłany: Sob 19:36, 29 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Skoro ten twój wujek poruszył cewką, to tam bym szukał przyczyny. Musisz sprawdzić czy cewka ma masę z motorem, czy ma przejście, no i fajnie by było jak byś sprawdził czy dochodzi napięcie z cewki n/n do butelkowej. Zmniejsz przerwę na platynkach do tego stopnia jaki był przed usterką. Schemat normalnej instalacji masz na forum: [link widoczny dla zalogowanych] .
I jeszcze jedno masz zapłon bateryjny na aku czy jest tylko do świateł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
michal4777
Bywalec

Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19:45, 29 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
niestety akumlator został podpięty wszedzie tam gdzie tylko sie dało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mati_pl xD
Częsty bywalec

Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLPK
|
Wysłany: Nie 9:02, 30 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
A ten aku ma ładowanie z cewek? Może faktycznie masz zapłon zrobiony na nim i Ci się rozładował. Sprawdź najpierw napięcie na nim. Jaki jest ten aku na 12 czy na 6V?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
michal4777
Bywalec

Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 13:34, 30 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
akumlator 6 v
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
skiros
Bywalec

Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 15:39, 30 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Weź naładuj akumulator i posprawdzaj czy masz wszystko dobrze podpięte..Może ci się gdzieś jakiś przewód za masą zwiera..?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
michal4777
Bywalec

Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 17:28, 30 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
ja nie chce akumlatora....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 17:40, 30 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Masz cewkę w iskrowniku od "zasilania" zapłonu? Jak tak to jeden jej koniec jest przylutowany do masy a drugi idzie do platynek (tak samo kondensator) i od platynek do cewki WN. Przy platynkach uważaj na tą śrubkę (nie może dotykać masy!) i jak wtedy odpali to Przynajmniej będziesz wiedział że zapłon "podstawowy" działa .
Jak chcesz to wal na PW i ci wytłumaczę o co kaman w sposób łopatologiczny bo jak zacznę to robić w tym temacie to obawiam się małej nagonki administracji, że było i takie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nowicjusz dnia Nie 17:45, 30 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 20:39, 30 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
To tak trudno sprawdzić czy kabel od cewki nn. idzie do przerywacza czy moze kabel od akumulatora jest tam podpięty? Wątpię, zeby komuś się chciało przerabiać 223 na zapłon bateryjny, dlatego masz tam zapłon tradycyjny, z iskrownika. Jak sprawdzić taki zapłon było na tym forum poruszane w wuj duzo razy. Wystarczy tylko poszukać. Tak samo jak i schemat instalacji do ogara/jawki.. No ludzie, ręce uje.. przy samej dupie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
michal4777
Bywalec

Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19:22, 01 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki wszystkim. Motor już chodzi. Wujek wział sprawy w swoje rece i naprawił maszyne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|