Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaper56
Bywalec
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:29, 05 Paź 2011 Temat postu: bardzo słaba |
|
|
Witam mam małe pytanko zależy mi na szybkiej odp ponieważ dzisiaj mam czas i mógł bym to zrobić... jawka się popsuła a więć nadszedł mały remoncik kupiłem cewke kranik tarcze tłok pierścienie gażnik itp ... złożyłem wszystko do kupy ostatnio i odpaliłem jawkę pochodziła ustawiłem zapłon ale nie wiem czy dobrze ... jawka czy jest zimna czy ciepła pali od 3/4 kopa jak się nagrzeje chodzi na obrotach ale jest troche słaba wstawiłem do niej tłok 3 pierscieniowy jak sam jade waże 63kg to jakoś jedzie 1 ogien 2 ogień i jak wrzuce 3 troszke zamule ale jest git ... a jak wezmę już brata wazy z 50kg czyli razem ważymy około 110 to przez pierwsze 100metrów mogę wrzucić 1 i 2 i jakoś idzie a po tych 100 metrach ledwo ledwo na 1 ciągnie ... nie wiem o co chodzi możecie coś poradzić czy to poprostu jawka jest już taka słaba ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 9:01, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Docieraj jeszcze troche.
Jaki masz kolor świecy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Siasin
Wymiatacz
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Śro 9:01, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Tłok puchnie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaper56
Bywalec
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:15, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tłok na 1000% nie puchnie a o co chodzi kolor świecy ?? kolor iskry czy jaką mam świece czy co ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 9:19, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Kolor izolatora świecy, żeby sie dowiedziec, jaka jest mieszanka- paliwowo powietrzna, badz tez paliwowo- olejna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Siasin
Wymiatacz
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Krotoszyn
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 9:52, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
No a jaką tu inna wiedzą sypać? Było takich tematów od groma... A to też moja wiedza z doświadczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kemot176
Wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koniecpol
|
Wysłany: Śro 10:25, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
kaper56 : Czy ty wiesz o tym że po wymianie pierścionków trzeba docierać przez 30km ? Z tego co zrozumiałem to złożyłeś wszystko i od razu dawałeś full manetkę, docieraj powoli .... Co do koloru świecy to powinna być wypalona na kawę z mlekiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kemot176 dnia Śro 10:26, 05 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Śro 14:39, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
kemot176 napisał: | ...docierać przez 30km...
.. docieraj powoli .... |
Pierścionki powinno się docierać +/-200km a nie żadne 30km, w ogóle nie powinno się na stary cylinder nowych pierścieni zakładać, jak jużto komplet, nowy cylek/cylek po szlifie, tłok, pierścionki, sworzeń, zabezpieczenia.
Nie chodzi o to żeby docierać powoli, tylko żeby nie przegrzać silnika.
Możesz mu wstawiać powiedzmy przez 2km później jedziesz powoli przez kilka kilometrów i za chwile to samo.
"Szybko docierasz, szybko jeździsz, wolno docierasz, wolno jeździsz."
Ew. i bardzo prawdopodobne że tłok jest z lichego stopu i po prostu puchnie przy wyższej temperaturze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 18:06, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
kaper56: ustawiłeś zapłon ale nie wiesz czy dobrze... to może się dowiedz po prostu, zajrzyj do instrukcji obsługi i zrób wszystko jak trzeba bo to są absolutne podstawy, jak zapłonu nie będziesz pewny to możemy sobie powróżyć
jawek 50:nie masz racji, na stary cylinder jak najbardziej można montować nowe pierścienie i nowy tłok, wszystko zależy czy cylinder nie przekracza wymiarów granicznych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Śro 18:52, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
moskit powiem Ci że z drugiej strony też masz racje ale nowe pierścienie nie dopasują się tak idealnie do gładzi cylindra jak te, które były oryginalnie.
Tłok oczywiście można zmienić ale jeśli oryginalnie był dwupierścieniowy to powinno się przy takim pozostać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Siasin
Wymiatacz
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Śro 19:01, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Dlaczego się nie dopasują, Nowe zwłaszcza polskie pierścionki na pewno szybciej się dopasują niż cylinder
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 19:15, 05 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
jawek 50 napisał: | moskit powiem Ci że z drugiej strony też masz racje ale nowe pierścienie nie dopasują się tak idealnie do gładzi cylindra jak te, które były oryginalnie.
Tłok oczywiście można zmienić ale jeśli oryginalnie był dwupierścieniowy to powinno się przy takim pozostać. |
No właśnie to pierścienie można zmienić o ile rowki w tłoku nie są zbytnio zużyte a tłok mieści się w normach serwisowych. Nowego tłoka nie można zakładać do cylindra bez obróbki honowania, ponieważ nigdy nie dopasuje się owala jednego tłoka do drugiegiego, który sobie to już wyrobił 'tor' w tulei cylindrowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrianek
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 13:30, 06 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
I poza tym przy wymianie pierścieni powinno sie zrobić małą fazke na pierwszym pierścieniu, żeby nie 'obijał' o próg na cylindrze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 17:04, 06 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
no jak mamy wyczuwalny próg to zapewne cylinder nie mieści się w normach i należało by go zeszlifować, ale co do honowania przed montażem tłoka to się nie zgodzę, (chyba że mieszamy grupy selekcyjne... ale w jawce grup chyba nie ma nawet...) zasadne to by było gdybyśmy robili szlif na dolne wymiary, zestaw by pochodził a później by była wymiana na tłok z górnymi wymiarami, ale przy wymianie tłoka na taki sam skutkiem owej owalizacji jest wyłącznie większy luz w miejscach gdzie poprzedni tłok się docierał, do tego jawoskie tolerancje wybaczą nam resztę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|