Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pavel1303
Początkujący
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:35, 07 Sie 2014 Temat postu: Bardzo cieżko pali na ciepłym - nowe częsci |
|
|
Witam, w moim Ogarze wymieniłem : cewka W/N, cewka zapłonowa w zapłonie, kondensator (zamontowany w skrzynce narzędziowej). Wszystkie części są nowe. Zapłon dobrze ustawiony, gaźnik też w miarę. Świeca jest elegancko wypalona. Silnik na zimnym pali od pierwszego strzała, bardzo dobrze wkręca się na obroty i ma moc. Jak troszkę pojeżdżę i silnik się nagrzeje to nie ma opcji, żeby odpalił z kopniaka. Trzeba pchać . Czasami mnie noga boli od tego kopania. Nie wiem co mam robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kowal8127
Początkujący
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 18:02, 07 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
A nie czujesz jak się nagrzeje, że kopniak ciężej chodzi niż przy zimnym silniku? Może masz tłok słabej jakości i puchnie po nagrzaniu.
Napisz jeszcze jaką masz świecę, markę oraz ciepłotę świecy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kowal8127 dnia Czw 18:10, 07 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavel1303
Początkujący
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:03, 07 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Jutro sprawdzę jeszcze z tym kopniakiem. A świeca to Iskra F75S Super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kowal8127
Początkujący
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 7:35, 09 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
To ciepła świeca, przy niej lepiej pali na zimnym gorzej na ciepłym silniku. Spróbuj założyć F95 Iskrę skoro masz aż taki problem z odpalaniem na ciepłym może coś się zmieni. Jawka powinna zapalać po jakimś 3 kopnięciu na ciepłym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 14:17, 09 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
kowal8127 napisał: | To ciepła świeca, przy niej lepiej pali na zimnym gorzej na ciepłym silniku. Spróbuj założyć F95 Iskrę skoro masz aż taki problem z odpalaniem na ciepłym może coś się zmieni. Jawka powinna zapalać po jakimś 3 kopnięciu na ciepłym. |
Głupoty, głupoty... niższa ciepłota oznacza mniejsze oddawanie ciepła, czyli świeca bardziej się nagrzewa i lepiej oczyszcza, powoduje to wypalenie na jasno biały kolor i po nagrzaniu spalanie stukowe, wyższa będzie powodować niewłaściwe oczyszczanie świecy i po czasie zanieczyszczenie nagarem. Iskra 75s jest właściwa. Problem leży w tłoku jeśli puchnie (za mało objawów trochę...) lub w niewłaściwej regulacji gaźnika
(poziom paliwa). I na koniec, jawa 50 typ 23p tak ma... ten gaźnik jest tak archaiczny, ze albo mamy mało mocy ale pali od strzała na ciepłym albo mamy pełna moc ale przylewa na ciepłym. Sorry, taki mamy klimat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kowal8127
Początkujący
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 15:32, 09 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
W mojej jawie przy świecach 95 i 75 jest właśnie taka różnica jak opisałem wyżej, czyli na 95 mi pali lepiej na ciepłym, a na 75 na zimnym. Ogólnie w jawce powinna być 80. Co do tłoka jeżeli sam składałeś silnik i miałeś go w ręku to tłok niskiej jakości można bardzo łatwo ocenić- będzie się ładnie świecił prawie jak chromowany. Tłok dobrej jakości będzie matowy, ponieważ ma w sobie więcej stopu aluminium, a wtedy nie puchnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Sob 16:37, 09 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
kowal8127 napisał: | W mojej jawie przy świecach 95 i 75 jest właśnie taka różnica jak opisałem wyżej, czyli na 95 mi pali lepiej na ciepłym, a na 75 na zimnym.
|
Prędzej masz minimalnie różne szczeliny na świecy i dlatego.
Cytat: |
Ogólnie w jawce powinna być 80.
|
Nie prawda, świeca z iskry powinna być ciepłoty 70-75 bo taki jest zamiennik oryginalnego PAL'a.
Cytat: |
Co do tłoka jeżeli sam składałeś silnik i miałeś go w ręku to tłok niskiej jakości można bardzo łatwo ocenić- będzie się ładnie świecił prawie jak chromowany. Tłok dobrej jakości będzie matowy, ponieważ ma w sobie więcej stopu aluminium, a wtedy nie puchnie. |
I tu też się nie zgodzę, tłok odlewany w kokilach będzie miał lepsze ścianki niż odlewany w formia piaskowej, do tego dochodzi sterowanie procesami krzepnięcia (kierunkowanie krzepnięcia) obróbka cieplna i na koniec mechaniczna. To że trafiłeś na gorszy tlok o ładniejszych ściankach nic nie znaczy. Niestety trudno obecnie kupić dobre części a to jak się trafi to losowanie dlatego lepiej obrobić sobie takie elementy na koniec samemu. I jeszcze co do tego że bardziej matowy tlok był lepszy, duże znaczenie ma tu kwestia porowatości, w zagłębieniach gromadzi się olej tak samo jak w rysach po honowaniu. Podejrzewam że to miało większe znaczenie na to ze tłok nie puchł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hvil
Początkujący
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 10:16, 14 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ja bym stawiał na zalewanie gaźnika. Też miałem takie objawy w mz. Spróbój jak ją gasisz na ciepłym, od razu zrzucić wężyk, tuż przed zgaszeniem. Niech się wypali co ma w gaźniku. I wtedy przy odpalaniu na ciepłym tuż przed podłączyć. Jak zapali dużo lepiej, znaczy to, że gaźnik zalewa:-)
P.s. Moj ogar po 20 latach bez remontu zregenerowałem gaźnik i pali ładnie ale właśnie czuję, że mu brak mocy. Gorzej Pali na zimno jak ciepło. Widać te gaźniki takie psikusy w różne strony ludziom robią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pią 10:35, 15 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Hvil: właśnie o tym mówię, gaźnik Jikov jest tak archaiczny że ma bardzo mało ustawień i jak ustawisz go na pełną moc to zawsze będzie lekko przylewać, zauważ że nie masz ani składu mieszanki podstawowej (pilot screw) ani ssania. Do regulacji masz dysze i poziom paliwa. Dyszami za dużo nie zdziałasz (zdziałasz ale nie to co trzeba), zostaje praktycznie tylko poziom paliwa. Ustawisz niższy to będzie ciężej palić na zimnym, trzeba będzie dokładnie go przelewać, nie będzie trzymać obrotów na zimnym i falować (gdyby silnik był bardziej doprężony to by strzelał w gaźnik). Po rozgrzaniu nie będzie osiągał pełnej mocy (co w okolicach 80%) ale za to będzie dobrze palił. Dasz poziom wyższy to będzie dokładnie odwrotnie, na zimnym będzie palił jak strzała i równo chodził, będzie pełna moc ale po zatrzymaniu na gorąco będzie się zalewał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hvil
Początkujący
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 23:14, 17 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
moskit122, dokadnie!
Mój ogar to po jeździe na pełnej otwartej przepustnicy, jak muz dam odetchnac to potrafi sie zalac i zgasnac:)
Ale zamiast kopac w nieskonczoność trzeba się jak chulajnogą rozruszać, puścić sprzęgło na jedynce i po chwili sam załapuje:-) ale jak się go nie katuje ładnie jeździ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavel1303
Początkujący
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:14, 18 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Teraz już pali elegancko, ale pojawił się problem. Na zimnym jest ok, ale jak się rozgrzeje pojawia się coś takiego. Po wkręceniu na wysokie obroty gaśnie. Paliwo dostaje.
https://www.youtube.com/watch?v=nD8C9Vc0agY&list=UUKiONMveZg81EseClrNv3bw
Tłok błyszczał się jak chromowany także była to jakaś lipa. A da się jeszcze kupić czeski?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 20:36, 18 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Stożek...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kowal8127
Początkujący
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 7:16, 19 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Filtr stożkowy wyrzuć i załóż oryginalny filtr z oryginalną dobrze uszczelnioną obudową. Tłoki są na allegro [link widoczny dla zalogowanych] . Ja kupiłem u tego sprzedawcy i nie ma żadnego problemu. Ten jest akurat na 3 szlif zapytaj może ma inne jeszcze. Wcześniej miał też oryginalne pierścienie. Oczywiście ja na Twoim miejscu najpierw zrobiłbym porządek z tym filtrem....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kowal8127 dnia Wto 7:20, 19 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavel1303
Początkujący
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:43, 19 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Jeździłem na stożku koło dwóch lat i było ok to czemu mam założyć oryginalny ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hvil
Początkujący
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 12:22, 19 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
eksperymentowaliście z innymi gaźnikami? Pasuje tam coś ładnie z zachowaniem oryginalnych dolotów, przed i za gaźnikiem, przynajmniej z wyglądu, ew. po niedużej korekcie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|