Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Razor_8824
Bywalec
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:23, 27 Mar 2009 Temat postu: 58km/h i hamuje - zaczyna tak jaby szumieć - odcięcie |
|
|
Witam!!
Mam problem, mam jawke pancerke i gdy jadę równo zawsze 58 i zaczyna tak lekko szumieć i przerywać, a czuje, że jeszcze może - to nie są full obroty. Jedzie 58 i ni huja czy z górki czy na prostej - prędkość jest cały czas taka sama. Paliwo z kranika leci ciurkiem dosyć dużym. . Jawka ma wszystko odblokowane prócz zapłonu - ja nie przestawiałem i dziadek też nie. Zapłon nie był zmieniany od nowości ale jawka pali za pierwszym kopem. Co do tłumika to cieknie mi trochę spod cylindra i mam nieszczelość między kolankiem a wydechem. Próbowałem odgiąć tą blaszkę do góry to nic nie dało, a jak za dużo pogiąłem to gdy próbowałem odpalić leciało paliwo z tej dziurki. Dysze czyściłem i to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Pią 19:30, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
musisz przestawić zapłon na 1.8mm przed górnym punktem tłoka a platynki powinny rozwierać się na 0.4 mm Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 22:36, 27 Mar 2009 Temat postu: Re: 58km/h i hamuje - zaczyna tak jaby szumieć - odcięcie |
|
|
Razor_8824 napisał: | Witam!!
Mam problem, mam jawke pancerke i gdy jadę równo zawsze 58 i zaczyna tak lekko szumieć i przerywać, a czuje, że jeszcze może - to nie są full obroty. Jedzie 58 i ni huja czy z górki czy na prostej - prędkość jest cały czas taka sama. Paliwo z kranika leci ciurkiem dosyć dużym. . Jawka ma wszystko odblokowane prócz zapłonu - ja nie przestawiałem i dziadek też nie. Zapłon nie był zmieniany od nowości ale jawka pali za pierwszym kopem. Co do tłumika to cieknie mi trochę spod cylindra i mam nieszczelość między kolankiem a wydechem. Próbowałem odgiąć tą blaszkę do góry to nic nie dało, a jak za dużo pogiąłem to gdy próbowałem odpalić leciało paliwo z tej dziurki. Dysze czyściłem i to samo. |
No to masz powod. Po pierwsze uszczelnij kranik. Po drugie przekrec iskronik minimalnie w lewo, dokrec porzadnie sruby ustaw tlok w maksymalnie wysuniete polozenie w przod(GMP) i szczelinomierzem ustaw przerwe na platynkach 0,4mm. Przyspieszysz zaplon i Jawka bedzie miala wyzsze obroty. Na nie optymalne ustawinie zaplonu wskazuje takze odpalanie na kopa. Po zmianie nie bedzie juz tak rozowo zawsze. Jak sie nie znasz radze oddac ta regulacje osobie, ktora jezdzila na takim sprzecie i jest delikatna, no i ewentualnie zaufanemu mechanikowi, ktorego znasz. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Razor_8824
Bywalec
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:32, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
kranik przeczyściłem i to samo a co do zapłonu to nie mam znajomych , którzy mają jawki - wezme kolege i spróbuje sam to ustawić chodziarz nie mam zielonego pojęcia o tym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juskief
Wymiatacz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Świdnik k. Lublina
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 18:42, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ale nie ustwiaj zaplonu na nowo! Jestes w swietnej sytuacji. Zrob tak:
1. Odkrec trzy sruby mocujace prawy dekiel silnika(ten malutki)
2. Teraz odkrec troszke dwie sruby mocujace iskrownik(maja takie podczymujace podkladki), jak dlugo nie byly odkrecane mozesz miec problem
3. Teraz zaznacz markerem punkt na iskrowniku i pokrywajacy sie z nim punkt na karterze
4. Delikatnie, minimalnie o jakis ok. 1-3mm przesun(obroc) iskrownik w lewa strone
5. Teraz dokrec porzadnie sruby, czesto osoby przekrecaja je za slabo, ty zrob to porzadnie tylko uwaga! Latwo jest przekrcic gwint!
6. Teraz ustaw tlok w GMP za pomoca olowka lub gwozdzia. Czyli wykrecasz swiece i kopiesz tak dlugo, az tlok maksymalnie sie wysunie. Dobrze jest zaznaczyc sobie to miejsce na olowku i ustawic tlok ponownie w celu sprawdzenia czy jest to na pewno dobre polozenie.
7. Teraz kiedy masz tlok w GMP bierzesz do reki szczelinomierz. Szukasz w nim blaszki oznaczonej 0,40mm.
8. Odkrecasz od iskrownika minimalnie kowadelko, tak abys mogl nim przesuwac swobodnie w lewo i prawo(to do czego nie uchodza kable)
9. Miedzy styki kowadelka i mloteczka wsadzasz blaszke szczelinomierza, przy czym dociskasz mloteczek do krzywki, a kowadelko do mloteczka.
10. Dokrecasz porzadnie srube kowadelka i sprawdzasz jeszcze raz szczelinomierzem czy przerwa jest prawiodlowa
11. Skrecasz wszystko z powrotem(czyli dekiel)
Teraz powinno byc ok. Moto bedzie wiecej palil, wiecej sie grzal i troszeczke gorzej odpalal. Jak cos bedzie nie tak lub bedziesz mial watpliwosci to pisz. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Razor_8824
Bywalec
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:46, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
pks100 napisał: |
6. Teraz ustaw tlok w GMP za pomoca olowka lub gwozdzia. Czyli wykrecasz swiece i kopiesz tak dlugo, az tlok maksymalnie sie wysunie. Dobrze jest zaznaczyc sobie to miejsce na olowku i ustawic tlok ponownie w celu sprawdzenia czy jest to na pewno dobre polozenie.
7. Teraz kiedy masz tlok w GMP bierzesz do reki szczelinomierz. Szukasz w nim blaszki oznaczonej 0,40mm.
8. Odkrecasz od iskrownika minimalnie kowadelko, tak abys mogl nim przesuwac swobodnie w lewo i prawo(to do czego nie uchodza kable)
9. Miedzy styki kowadelka i mloteczka wsadzasz blaszke szczelinomierza, przy czym dociskasz mloteczek do krzywki, a kowadelko do mloteczka.
10. Dokrecasz porzadnie srube kowadelka i sprawdzasz jeszcze raz szczelinomierzem czy przerwa jest prawiodlowa
Teraz powinno byc ok. Moto bedzie wiecej palil, wiecej sie grzal i troszeczke gorzej odpalal. Jak cos bedzie nie tak lub bedziesz mial watpliwosci to pisz.
Pozdrawiam |
Ja poprostu ustawiłem tą przerwę wtedy, kiedy te blaszki były najdalej od siebie, bo przerwa była 0,25 - 0,30mm, teraz mam 0,42mm . Nie ustawiałem tłoka w GMP bo w sumie po co.
Słuchaj jeśli ja to wykonałem jako pierwszą czynność to sie nic nie stanie? (oprucz zdięcia prwego dekla)
Mi ten młotek nie podnosi się raz tylko 2 razy i iskrzy się z niego czy to normalne? Teraz poprostu odkręcić te dwie śrubki i przesunąć ten iskrownik w lewo o 1mm czy tam te 3mm?
PS: Mialem żębatke 11 i strasznie mocno łańcuch naciągnięty - albe problem zostaje,
Nawet gdy jade na 2 to jak mam wysokie obroty to przerywa no takie jakby odcięcie, ale czuje, że jeszcze moze!!!1
PROSZ O ODPOWIEDZ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Razor_8824 dnia Śro 11:52, 01 Kwi 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 12:43, 03 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
kurcze czy ty czytac nie umiesz! Napisalem Ci wszystko krok po kroku, a ty problemy robisz. masz to wykonac w takiej kolejnosci jak napisalem i dokladnie tak jak to wydedukujesz! Nie mozna najpierw ustawic platynek a potem katu wyprzedzenia zaplonu, jest to nienormalne! To Ci nic nie da i tylko zaplon rozregulujesz! Tak samo wazne jest, aby ustawiac przerwe 0,4mm w GMP tloka poniewaz geometria zarowno platynek jak i krzywki ulegaja z czasem natruralnemu odksztalceniu. Teraz nie dziwie sie, ze platynki otwieraja Ci sie dwa razy! Maja byc caly czas zamkniete i w GMP tloka maja byc rozwrate na 0,4mm, a w punkcie ich minikmalnego rozwaracia tlok powienien znajdowac sie dokladnie 1,8mm przed tym punktem i nie inaczej. Jak lancuch jest napiety mozna go popsucic, to chyba nie problem. Odkreca sie kolo, uwaga by bylo proste wobec zebatek i ramy. Pozdrawiam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|