Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny Moped
Wymiatacz
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:54, 22 Gru 2009 Temat postu: Zrób sobie nieśmiertelny zapłon w silniku Jawy 50 |
|
|
Male rzeczy a ciesza:
Więc tak:
Nie mam zdjęć jak to jest u mnie zrobione, zwyczajnie nie chce mi się rozbebeszać silnika. Postaram się wszystko jak najjaśniej wyjaśnić, popierając zdjęciami z neta.
Opiszę tu kilka spraw, które na pewno przedłużą żywotność waszych zapłonów. Można je wykonywać niezależnie od siebie, zrobisz jedno nie zrobisz drugiego i tak pojedziesz.
Spis treści:
Dajemy kondensator na ramę
Zabezpieczamy cewki przed ew. syfem
Zmieniamy system połączenia kabli w okolicy platynek
Daj sobie podkładki sprężynujące pod śrubki mocujące zapłon
Dajemy kondensator na ramę
Opis:Sama przeróbka jest bardzo prosta, a często uratuje nas przed dymaniem z naszym sprzętem poboczem, gdyż wydłuża jego żywotność.
Wyposaż się w:
1.Taśmę izolacyjną
2.Obcęgi (coś do przecięcia kabla)
3.Coś do zdjęcia izolacji na kablu (nożyk, nasze zęby, lub przyrząd do jej ściągania)
4. Kawałek kabla
5. Cynę, lutownicę i kalafonię
6. Metalowe oczko dostępne w elektroniku za 20gr. by nasadzić kabel na śrubę)
7. Zipperek (taki pasek co robisz pętelkę i się zacieśnia i nie da rady go odcieśnić FOTO TU: [link widoczny dla zalogowanych] ) lub cokolwiek innego do przymocowania kondensatora do ramy jak np. wspomniana rzecz w pkt.1.
Robimy:
1.Wyciągnij kondensator z jego starego miejsca.
2.Przetnij kabel i wepnij kondensator tak jak na schemacie:
[link widoczny dla zalogowanych]
3.Wszystko to ładnie zaizoluj taśmą, ja te kable lutowałem ze sobą. Jak nie lutujesz użyj kostki złączeniowej foto tu: [link widoczny dla zalogowanych]
3. Teraz ten nasz kondensator trzebaby zmasować. Ja zrobiłem to tak:
a) Bierzesz kawałek kabla (pkt.4) i przylutowywujesz go do kondensatora. Ja kapałem cyną na przytknięty do obudowy kondzia kabel i trzyma się b. pewnie.
b)Owijasz to taśmą izolacyjną
c)Drugi koniec kabla musisz ładnie skręcić i wsadzić w uchwyt dla niego w oczku (tak jak się konektorki łączy z kablami)
d)Nasadzasz to na śrubę mocującą cewkę do ramy i z głowy.
4. Mocowanie kondensatora jest proste-zipperem do ramy i tyle.
Zabezpieczamy cewki przed ew. syfem
Opis: Czasem może być tak że nie wiadomo skąd jakieś małe ciało obce znajdzie się w zapłonie (kamyczek, jakieś inne gówienko), lub ogólnie zwykły syf. Przeróbka o znikomych kosztach,a jednak może pomóc.
Wyposaż się w:
1. Taśmę izolacyjną
2.Śrubokręt (u mnie płaski)
Robimy:
Taśmy izolacyjne które teraz robią są plastikowe, po pewnym czasie sztywnieją i mogą się odklejać itp. Lepsza jest taka materiałowa, z mocnym klejem.
1.Wyjmij cały zapłon odkręcając 2 śruby mocujące go w karterze
2.Odkręć w sumie 6 śrubek mocujących cewki (2 na każdą)
3. Wyjmij cewki i owiń je taśmą, plastikową ze 2 razy a tą materiałową to raz i styknie.
4. Zamontuj cewki i już. Zwroć uwagę na dociśnięcie cewek palcami do tyłu (trzymaj od środka zapłonu). Jak nie będziesz odciągał ich od środka to po przykręceniu cewek może być tak że ci trą o magneto. Oczywiście trzymasz palcami podczas dokręcania ich.
Zmieniamy system połączenia kabli w okolicy platynek
Opis:Swego czasu trapiło mnie przebicie na platynkach, mianowicie izolacja na śrubce była "nie tego" i było zwarcie kowadełka z młoteczkiem. Rozwiązanie jawkowe w postaci tej śrubki jes mocno upierdliwe, dlatego zastosujemy teraz pewną zmianę, znacznie polepszającą ten element. (osobiście sam tego jeszcze nie robiłem, poradziłem se w inny sposób. Jednak w bliskiej przyszłości zmienię to na to co opisuję niżej) ZROBIONE-SPRAWUJE SIĘ BDB SZCZERZE POLECAM
Wyposaż się w:
1.Konektorek
2.Kondensator z Jawy 350, CZ 175 itp itd.
Robimy:
Wic polega na tym, by zastąpić śrubkę płytką montowaną w kondziach do większych czeskich motorów. Foto tu: [link widoczny dla zalogowanych]
1. Jeśli masz zrobioną przeróbkę pt. " Dajemy kondensator na ramę" odcinasz kabelek od kondensatora, zostaje Ci sama płytka.
2.Złączasz kable od cewki zapłonowej i tego co idzie do cewki butelkowej w jedność w postaci konektorka.
3.Wsadzasz to tak, by zgięta blaszka męska konektorka na tej płytcie była do góry.
4. Z montażem mam nadzieję że sobie poradzisz
Daj sobie podkładki sprężynujące pod śrubki mocujące zapłon
Opis: Dzięki tej przeróbce zredukujesz szansę przestawienia się zapłonu wskutek odkręcenia się śrubek go mocujących.
Wyposaż się w:
1. 2 podkładki sprężynujące
2. Śrubokręt
Robimy:
Tytuł chyba wyjaśnił sprawę.
Post został pochwalony 9 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
damianos200
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzele ( mazowieckie )
|
Wysłany: Śro 10:41, 23 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
bardzo dobry tutorial . odemnie dostaniesz pochwałke pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kornel9797
Wymiatacz
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wyżnica/Kraśnik
|
Wysłany: Śro 20:51, 23 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Dobry tutek, pomógł mi i zapewnię innym
Pochwała ode mnie leci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dam92
Początkujący
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:24, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A ja mam takie pytanko, co to jest ten konektor? wpisałem w allegro to wyskoczyły kable antenowe, to konektro to jest tak końcówka? tyle ze ona jest okrągła...
I drugie pytanko o jaką płytke z kondensatora chodzi i o co kaman z odcinaniem kabla O_o
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 21:17, 11 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witam, robię taki lekki odkop, ale nie szkodzi, wkrótce zajmę się uporządkowaniem tego działu, ale wszystko po kolei Tak po pierwsze nie działa bodajże ostatni link
1.
Cytat: | Sama przeróbka jest bardzo prosta, a często uratuje nas przed dymaniem z naszym sprzętem poboczem, gdyż wydłuża jego żywotność. |
Kondensator wrzucony na ramę nie wpływa na jego żywotność... Przy iskrowniku działa na niego podwyższona temperatura, ma gorszy styk z masą, Twoje połączenie poprawia łącza poprzez luty natomiast kondensator narażony jest na warunki atmosferyczne, brud, różnego rodzaju chemikalia i wodę. Nie wiem co jest dla niego lepsze, dobrze zrobiony kondensator nie powinien mieć problemów z podwyższoną temperaturą, jest to dosyć sporne. Aha, no i kondensator za platynkami nie filtruje już tak prądu jak przed, więc jest mniej skuteczny, zapłon chodzi gorzej jednak kondek jest mniej obciążony
2.
Cytat: | Drugi koniec kabla musisz ładnie skręcić i wsadzić w uchwyt dla niego w oczku |
Należy pamiętać, że miedź ulega koroduje i z czasem przestaje przewodzić, na dłuższą skalę takie połączenia są nieskuteczne, łącza powinno zawsze pokrywać się cyną lub innymi dostępnymi środkami. Tak właściwie mocowanie czegoś na taśmę klejącą jest nie estetyczne i jednorazowe, unika się tego typu rozwiązań.
3.
Cytat: | 3. Wyjmij cewki i owiń je taśmą, plastikową ze 2 razy a tą materiałową to raz i styknie.
4. Zamontuj cewki i już. Zwroć uwagę na dociśnięcie cewek palcami do tyłu (trzymaj od środka zapłonu). Jak nie będziesz odciągał ich od środka to po przykręceniu cewek może być tak że ci trą o magneto. Oczywiście trzymasz palcami podczas dokręcania ich. |
Jest to znów kwestia sporna... cewka indukcyjna reaguje na zmiany pola magnetycznego w tym przypadku wytwarzanego przez obracające się magneto, niestety siłę działania pola magnetycznego da się zmniejszyć poprzez ustawienie jakiegoś ciała pomiędzy dwoma reagującymi na siebie ciałami. Dla próby można bawić się magnesami na biurku, a potem jeden ustawić nad a drugi pod blatem, czuć zmniejszoną siłę, która wzajemnie działa na magnesy. Dając taśmę na cewkę rzeczywiście ograniczasz zagrożenie wynikające z uszkodzenia mechanicznego jednak cewki są mniej wydajne, czy to się opłaca?! Co do pkt. 4 wystarczy dać pomiędzy cewkę a magneto np. karton, lekko dokręcić śruby mocujące, wyjąć karton i dokręcić je.
4.
Cytat: | Zmieniamy system połączenia kabli w okolicy platynek |
No cóż, gwałtowna zmiana to nie jest choć zdecydowanie bardziej wygodna, śrubkę i tak trzeba odizolować i tak...
5.
Cytat: | Daj sobie podkładki sprężynujące pod śrubki mocujące zapłon |
Tak jest i to najbardziej słuszna uwaga! Co więcej polecam dać większe śruby mocujące, które są mniej wrażliwe na "przękręcenia", dla bardziej wprawnych polecam usunąć oryginalne gwinty i wmontować tuleje, no. z miedzi, brązu lub mosiądzu.
Tak poza tym artykuł jest ok, ciekawy pomysł i dobrze napisany, duży plus, oczywiście pochwała leci, sorry za surowość ale tutek to tutek Polecam zaznaczyć sobie prawidłowe ustawienie zapłonu jakąś kreską i parę kresek co 5 stopni obok aby mieć jakieś odniesienie. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|