Wymiana pierścieni
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 17:24, 11 Gru 2007    Temat postu: Wymiana pierścieni

1. Odkręcamy kolanko tłumika
2. Odkręcamy gaźnik
[link widoczny dla zalogowanych]

3. Odkręcamy głowice cylindra (cztery śrubki) i zdejmujemy głowice
[link widoczny dla zalogowanych]

4.Następnie ściągamy cylinder w tedy zobaczymy tłok
[link widoczny dla zalogowanych]

5. Za pomocą jakiś cienkich blaszek ściągamy pierścienie zaczynając od pierwszego
(od góry)
[link widoczny dla zalogowanych]

6. Czyścimy rowki na tłoku i zakładamy nowe pierścienie (też przy pomocy jakiś cienkich blaszek) tym razem zaczynając od dołu
7. Sprawdzamy czy pierścienie dobrze leża w rowku (sprawdzenie luzu pierścieni w rowkach przez pokręcenie .Zamki pierścienie ustawić co 180 stopni)
8. Montujemy tłok w cylindrze (wcześniej smarujemy w środku cylinder olejem mixol i zakładamy nową uszczelkę) nasuwamy cylinder na tłok (trzeba robić to bardzo ostrożnie żeby nie uszkodzić cylindra i pierścieni!!!)
9. Przykręcamy głowice do cylindra
[link widoczny dla zalogowanych]

10. Zakładamy kolanko tłumika i gaźnik
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Sob 15:32, 16 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Wto 17:57, 11 Gru 2007    Temat postu:

Ja do zakładania pierścieni używam "blaszek" z szczelinomierza, ale mogą być np. patyczki od lodów Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Wto 18:09, 11 Gru 2007    Temat postu:

patyczki są za grube. żyletki są dobre.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 18:42, 11 Gru 2007    Temat postu:

a ja zakładam rękoma delikatnie rozginając Wink i tez działa jak sie nalezy Razz
Wink
a stare pierscienie poprostu łamie są one mi zbędne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pirozol
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stalowa wola

PostWysłany: Wto 19:21, 11 Gru 2007    Temat postu:

a co do zakladania nowych pierscieni....nalezy bardzo dokladnie przeczyscic rowki w tloku z nagaru, bo potem nie wlozymy tloka do cylindra! A cylinder wczesniej obsmarowac w srodku olejem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:05, 11 Gru 2007    Temat postu:

Przy zakładaniu cylindra na tłok należy też posmarować tłok olejem (mixol) i założyć oczywiście nowe uszczelki. Mam prośbę do autora żeby poprawił estetykę swojej pracy (Temat pisany z dużej litery, itp) Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Sob 15:35, 16 Lut 2008    Temat postu:

dodałem kilka fotek może komuś się to przyda Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Sob 16:59, 16 Lut 2008    Temat postu:

Wg mnie zdjęcia bardzo mało obrazują Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Sob 17:47, 16 Lut 2008    Temat postu:

bo tak w sumie jak wymieniałem u siebie pierścienie to nie miałem zbyt dużo czasu na robienie fotek bo mi sie bardzo spieszyło Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jowkowicz17
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Sochaczew

PostWysłany: Pią 12:37, 02 Maj 2008    Temat postu:

mam takie pytanie: Czy pierscienie po zalozeniu na tlok moga sie poruszac tzn krecic w rowku czy powinny ciasno wejsc w rowek a zamek powinien zabezpieczyc je przed kreceniem sie?????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pią 13:08, 02 Maj 2008    Temat postu:

będą się kręcić ale na każdym rowku wystaje taki mały "dzyndzel" (co 180 stopni on jest) i zamek musi się zamknąć w tym miejscu gdzie ten dzyndzel jest

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jowkowicz17
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Sochaczew

PostWysłany: Sob 18:41, 03 Maj 2008    Temat postu:

czyli wkladajac po prostu tloko do cylka musze pilnowac aby pierscienie zamknely sie na zamkach???
czy jesli poprzednim razem wkladajac tlok do cylka nie upilnowalem pierscieni i nie zamknely sie one na zamkach to moglo to byc powodem dla ktorego tlok stanal???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziki007
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Temeszów

PostWysłany: Sob 18:57, 03 Maj 2008    Temat postu:

A ja coś miałem z cylkiem i mi tłoki rozwalało albo urywało nóżkę albo go rozsadzało prawie na pół. I pierścienie właśnie terz mi pekały

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:06, 05 Maj 2008    Temat postu:

jowkowicz17 napisał:
czyli wkladajac po prostu tloko do cylka musze pilnowac aby pierscienie zamknely sie na zamkach???
czy jesli poprzednim razem wkladajac tlok do cylka nie upilnowalem pierscieni i nie zamknely sie one na zamkach to moglo to byc powodem dla ktorego tlok stanal???


Oczywiście, że to było powodem, że tłok stanął Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
łapa735
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nysa/Opolskie

PostWysłany: Pon 14:49, 05 Maj 2008    Temat postu:

Mam takie pytanie Smile Jeden kumpel mi mówi żeby wymienić pierścienie to ogarek będzie super śmigał a drugi (mechanior) mówi że pierścieni sie nie wymienia (samych) że to nic nie da a jak da to na krótki okres. Co jest prawdą? :mysli:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin