Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 17:24, 11 Gru 2007 Temat postu: Wymiana pierścieni |
|
|
1. Odkręcamy kolanko tłumika
2. Odkręcamy gaźnik
[link widoczny dla zalogowanych]
3. Odkręcamy głowice cylindra (cztery śrubki) i zdejmujemy głowice
[link widoczny dla zalogowanych]
4.Następnie ściągamy cylinder w tedy zobaczymy tłok
[link widoczny dla zalogowanych]
5. Za pomocą jakiś cienkich blaszek ściągamy pierścienie zaczynając od pierwszego
(od góry)
[link widoczny dla zalogowanych]
6. Czyścimy rowki na tłoku i zakładamy nowe pierścienie (też przy pomocy jakiś cienkich blaszek) tym razem zaczynając od dołu
7. Sprawdzamy czy pierścienie dobrze leża w rowku (sprawdzenie luzu pierścieni w rowkach przez pokręcenie .Zamki pierścienie ustawić co 180 stopni)
8. Montujemy tłok w cylindrze (wcześniej smarujemy w środku cylinder olejem mixol i zakładamy nową uszczelkę) nasuwamy cylinder na tłok (trzeba robić to bardzo ostrożnie żeby nie uszkodzić cylindra i pierścieni!!!)
9. Przykręcamy głowice do cylindra
[link widoczny dla zalogowanych]
10. Zakładamy kolanko tłumika i gaźnik
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Sob 15:32, 16 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Wto 17:57, 11 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ja do zakładania pierścieni używam "blaszek" z szczelinomierza, ale mogą być np. patyczki od lodów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sorber
Tata:)
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Wto 18:09, 11 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
patyczki są za grube. żyletki są dobre.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 18:42, 11 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
a ja zakładam rękoma delikatnie rozginając i tez działa jak sie nalezy
a stare pierscienie poprostu łamie są one mi zbędne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pirozol
Częsty bywalec
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: Wto 19:21, 11 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
a co do zakladania nowych pierscieni....nalezy bardzo dokladnie przeczyscic rowki w tloku z nagaru, bo potem nie wlozymy tloka do cylindra! A cylinder wczesniej obsmarowac w srodku olejem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:05, 11 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Przy zakładaniu cylindra na tłok należy też posmarować tłok olejem (mixol) i założyć oczywiście nowe uszczelki. Mam prośbę do autora żeby poprawił estetykę swojej pracy (Temat pisany z dużej litery, itp)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sob 15:35, 16 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
dodałem kilka fotek może komuś się to przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Sob 16:59, 16 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Wg mnie zdjęcia bardzo mało obrazują
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sob 17:47, 16 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
bo tak w sumie jak wymieniałem u siebie pierścienie to nie miałem zbyt dużo czasu na robienie fotek bo mi sie bardzo spieszyło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jowkowicz17
Bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pią 12:37, 02 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
mam takie pytanie: Czy pierscienie po zalozeniu na tlok moga sie poruszac tzn krecic w rowku czy powinny ciasno wejsc w rowek a zamek powinien zabezpieczyc je przed kreceniem sie?????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 13:08, 02 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
będą się kręcić ale na każdym rowku wystaje taki mały "dzyndzel" (co 180 stopni on jest) i zamek musi się zamknąć w tym miejscu gdzie ten dzyndzel jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jowkowicz17
Bywalec
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Sob 18:41, 03 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
czyli wkladajac po prostu tloko do cylka musze pilnowac aby pierscienie zamknely sie na zamkach???
czy jesli poprzednim razem wkladajac tlok do cylka nie upilnowalem pierscieni i nie zamknely sie one na zamkach to moglo to byc powodem dla ktorego tlok stanal???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dziki007
Początkujący
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Temeszów
|
Wysłany: Sob 18:57, 03 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
A ja coś miałem z cylkiem i mi tłoki rozwalało albo urywało nóżkę albo go rozsadzało prawie na pół. I pierścienie właśnie terz mi pekały
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14:06, 05 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
jowkowicz17 napisał: | czyli wkladajac po prostu tloko do cylka musze pilnowac aby pierscienie zamknely sie na zamkach???
czy jesli poprzednim razem wkladajac tlok do cylka nie upilnowalem pierscieni i nie zamknely sie one na zamkach to moglo to byc powodem dla ktorego tlok stanal??? |
Oczywiście, że to było powodem, że tłok stanął
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
łapa735
Początkujący
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nysa/Opolskie
|
Wysłany: Pon 14:49, 05 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Mam takie pytanie Jeden kumpel mi mówi żeby wymienić pierścienie to ogarek będzie super śmigał a drugi (mechanior) mówi że pierścieni sie nie wymienia (samych) że to nic nie da a jak da to na krótki okres. Co jest prawdą? :mysli:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|