Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 18:15, 05 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Pierscienie sie wymienia razem z tłokiem i szlifem cylindra (chyba, ze jest jakas sytuacja nadzwyczajna typu zły montaż i pekniecie pierscienia po parunastu kilometrach od remontu)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
łapa735
Początkujący
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nysa/Opolskie
|
Wysłany: Pon 19:44, 05 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
macq napisał: | Pierscienie sie wymienia razem z tłokiem i szlifem cylindra (chyba, ze jest jakas sytuacja nadzwyczajna typu zły montaż i pekniecie pierscienia po parunastu kilometrach od remontu) |
No to już wiem Nie będę sie zabierał za wymianę pierścieni (dzwonią mi) bo chyba nie ma takiej potrzeby szlif cykla był robiony. W tłoku pewnie są za duże rowki i pierścienie dzwonią...
Dzięki:) I Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 8:24, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Jak mogą być za duze rowki w tłoku ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zigi105
Początkujący
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Turów
|
Wysłany: Wto 18:06, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
u mnie też dzwoni ale łożysko igiełkowe na wale .Jak tłok jest stary to może się rowki powiększyły ale to chyba niepowinno dzwonić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
łapa735
Początkujący
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nysa/Opolskie
|
Wysłany: Wto 21:00, 06 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
zigi105 napisał: | .Jak tłok jest stary to może się rowki powiększyły ale to chyba niepowinno dzwonić. |
Tak jak piszesz rowki sie powiększyły i pierścienie mają jakiś tam luz i przez to dzwonią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 12:45, 07 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Na starym tłoku mi dzwoniły , teraz mam nowy i też dzwonią więc przyczyna może być gdzie indziej ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
4064484
Nowy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: Czw 21:35, 03 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Panowie..
I pamiętajcie - ze na tłoku jest strzałka.. i trzeba KONIECZNIE tą strzałką w stronę tłumnika tłok założyć.. bo inaczej połamie pierścienie o kanały...
Poza tym - sprawdzajcie zabezpieczenia sworznia - lepiej zamiast tych drucianych odżałowac i kupić blaszane - 5 zł komplet kosztuje, a są o niebo lepsze.. mi kiedyś druciany wyskoczył... cylinder do smietnika...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fenix
Gość
|
Wysłany: Wto 20:42, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ten "mechanior" miał rację, ale tylko w odniesieniu do silników 4-suwowych (bo one mają smarowanie pod ciśnieniem). A w 2-suwach wnętrze silnika smarowane jest odrobiną oleju w mieszance (czyli raczej ubogie smarowanie) - dlatego w 2-suwach wymienia się częściej same pierścienie. Mnie więcej w połowie kresu od remontu do remontu. A przy jawce (jak i wsk) pierścienie warto wymienić wcześniej - póki zużyte pierścienie nie pokaleczyły jeszcze gładzi - no więc tu wymienia się pierścienie częściej. I tego nie należy się bać!! I nie odkładaj tego na "później", bo jak zużyjesz za bardzo gładź to żadna wymiana pierścieni ci nie pomoże...
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 13:42, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Mój ojciec też mówi że same pierścienie nic nie dadzą ale od 3 lat wymieniam tylko pierścionki co jakiś czas i wszystko gra idealnie , oczywiście druga sprawa to to w jakim stanie jest tłok ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 14:24, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | lepiej zamiast tych drucianych odżałowac i kupić blaszane - 5 zł komplet kosztuje, a są o niebo lepsze.. mi kiedyś druciany wyskoczył... cylinder do smietnika... | Nie wolno tak robić! pierścień "blaszany" (o przekroju prostokątnym) nie jest przystosowany do rowka w piastach tłoka (półokrągły), pozatym sworzeń ma fazę na końcach z którą współpracuje zabezpieczenie. Już lepiej kupić pierścienie osadcze z wąsami, nie powinno być takich problemów. Nie twierdzę, że 'blaszane' nie działa, ale do czasu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kajtekq
Wymiatacz
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC
|
Wysłany: Śro 20:09, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
łapa735
no niby ten ma racje i ten niewiem jak to jest z tym 2 ale 1 ma racje jezeli wymienisz same pierscienie i zrobisz to dobrze a jezeli tamte były bardzo wypracowane a cylek i tłok jest ok to jezeli je dobrze dotrzesz to powinno cos to dac ale nielicz ze po wymianie piescieni będzie rwał na 1 koło na 2 biegu a ten 2 ,,mechanior" ma racje bo jezeli cały komplet tlok cylek pierscienie są w niezadowalającym stanie porysowana gładz cylindra tłok zatarty to nieda nic ci to albo da ale na chwile
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kajtekq dnia Śro 20:11, 21 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jablko
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Wto 18:52, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
pierścienie wymienia się po to aby mieć większą kompresję ale dużo zależy od tłoka, cylka, wału i dużo innych rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 14:55, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
łapa735 napisał: | Mam takie pytanie Jeden kumpel mi mówi żeby wymienić pierścienie to ogarek będzie super śmigał a drugi (mechanior) mówi że pierścieni sie nie wymienia (samych) że to nic nie da a jak da to na krótki okres. Co jest prawdą? :mysli: |
Jezeli np nie masz kasy na remoncik, wał jakis wielkich luzów nie ma, a masz mula ze na prostym jedziesz ledwo na trojce a lekka gorka to juz dwojka to sama wymiana pierscieni na tak wydartym cylindrze da efekt, ale nie na dlugo - z 200km i znowu jest muł. Robilem tak kiedys i w czasie wakacji wymienialem pierscienie(koszt 3zl) kilka razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Śro 15:05, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
co do dzwonienia to zazwyczaj sa to pierscienie , podkladki dystansowe oraz łozysko igiełkowe , czasem lubia też hałasować łozyska wału xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Razor_8824
Bywalec
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:40, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
a pierścienie się dociera 50km?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|