Wszystko na temat malowania.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Czw 13:21, 16 Kwi 2009    Temat postu: Wszystko na temat malowania.

W zwiazku pytaniami uzytkownikow odnosnie lakierowania, postanowilem zamiescic maly poradnik.

Kazdy "lakiernik" ma swoje patenty, jednak nalezy pamietac o podstawowych sprawach; Pomieszczenie, w ktorym bedziesz pryskal odpowiednio przygotuj; pierwsze - wysprzataj je, dobrze tez jest zlac je woda - wiadomo czemu; pamietaj o konkretnym oswietleniu, bo przy przyslowiowej "swieczce" to moze wyjsc popelina Neutral ; Idea byloby stworzenie warunkow, gdzie powietrze swobodnie mogloby cyrkulowac. Pamietaj o jakims stojaku, hakach by umocowac malowane elementy.

[Przygotowania elementow:]
1. Odtluszczasz wszystko,oczyszczasz wszelkie zanieczyszczenia.
2. Szlifowanie; zalezy czy zdzierasz do "golej blachy", czy tylko matujesz stary lakier; jesli mat, to drobnym papierkiem na wode, jesli wszystkie warstwy usuwasz, to albo opalanie, albo preparat do usuwania lakieru (roznorakie sa dostepne na rynku),ew. tez szczotka druciana (na szlifierke, wiertarke), lub papier scierny badz lamelka (z nia ostroznie, bo mozesz sobie dodatkowej pracy narobic).
3. Podklad - pierwsza cieniutka warstwa; po wyschnieciu bardziej zauwazalne sa wszelkie rysy, wgniecenia itd, ktore szpachlujemy (w razie wiekszych uszczerbkow mata + zywica).
3. Szpachla poliestrowa doskonale nadaje sie do takich wlasnie napraw lakierniczych; po wyschnieciu pierwszej warstwy musimy troszeczke zebrac, az do otrzymania +/- zadanych ksztaltow, pozniej dokladamy dwa lub trzy razy cieniutka warstwe, w celu otrzymania jak najlepszego efektu - kwestia precyzji (oczywiscie odpowiednio doszlifowac nalezy).
4. Calosc (rowniez to, co wyszpachlowane) dopieszczamy papierem wodnym, az do usuniecia "grudek" podkladu, jak i innych niepozadanych efektow. Mozna raz jeszcze nalozyc warstwe podkladu i dopiescic, choc nie jest to konieczne.
5. Kąpiemy wszystko w wodzie z plynem, osuszamy i najlepiej wyjalowiona szmatka/recznikami papierowymi z benzyna ekstrakcyjna wycieramy calosc.
Chwile nalezy poczekac az odparuje.
[Lakierowanie:]
6. Malujesz baza. Po wyschnieciu- przecierasz szmatka antystatyczna; w celu zebrania pylu - rzecz jasna.
7. Kladziesz klar - tu uwaga, bo zapylenie jest b. duze, a w pomieszczeniu bez wentylacji mozna sie potruc. Oczywistym jest, ze przy tej czynnosci, jak i poprzedniej zakladamy maske z wymiennymi filtrami (jesli ktos w tym siedzi na codzien) lub jednorazowke (papierowa).
8. Jesli juz wyschnie dokonujemy delikatnej polerki, ze wzgledu na swiezy lakier. Polecam robienie polerki tak z tydzien po malowaniu, aby uniknac niespodzianek na lakierze..

Dodac tez musze, ze zakupiony/domieszany lakier wlewamy do zbiorniczka pistoletu przez sitko (sa dostepne takze jednorazowki - 0,5 zl) lub chociaz przez ponczoche; zeby pozniej nie bylo niespodzianek... Po zakonczeniu malowania czyscimy dysze, rozpylacz, iglice pistoletu, zbiorniczek rozpuszczalnikiem; mozna uprzednio wyczyszczony sprzet zostawic zamoczony w Nitro (tak na wszelki wypadek) - nic sie nie stanie.

Oczywiscie to wszystko, co powyzej zawarlem to teoria, a praktyce? Roznie bywa...
To taki maly tutorialik ode mnie - mysle, ze sie przyda Wink

Pozdrawiam "Malarze" Very Happy


Post został pochwalony 13 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 14:25, 16 Kwi 2009    Temat postu:

człowieku te tematy juz były poszukaj dokładnie
Powrót do góry
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Czw 15:03, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Tak? To poprosze o link do Tutoriala o malowaniu , chetnie sobie poczytam Smile

A moze po raz X chcesz kupic gaznik, co?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Czw 18:29, 16 Kwi 2009    Temat postu:

mattomario podpadłeś szefowi no ale ja też jak MINIŚ nie przypominam sobie takiego Tutoriala i oczywiście mi się przyda Tutorial więc Pochwałą leci Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cinex94
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 17:57, 17 Kwi 2009    Temat postu:

Witam, kiedyś na forum widziałem szablon do wydrukowania z napisem ==JAWA==
Szukałem i nie mogę znaleźć, czy może ktoś go tu zamieścić??? Z góy dziękuje i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek122641
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Suszec

PostWysłany: Pią 15:23, 08 Maj 2009    Temat postu:

Cytat:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=23da1800e049d445
Wydaje mi się, że ten szablon jest w prawdziwym rozmiarze.

Podziękowania kierować do
Lopez Moderator


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiek122641 dnia Sob 10:43, 09 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajtekq
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC

PostWysłany: Czw 12:06, 21 Maj 2009    Temat postu:

CZESC
Jakie były orginalne kolory ogarów
najlepiej jakies wzory czy cos
i czy zółty był orginalny tak jak ten
[link widoczny dla zalogowanych]
Niebieski
[link widoczny dla zalogowanych]
Czerwony
[link widoczny dla zalogowanych]

Jaki wybrac poradzcie
Narpiew myslałem nad czerwonym teraz zobaczyłem zółtego i niebieskiego niewiem co robic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Czw 14:17, 21 Maj 2009    Temat postu:

Tutorial fajny, komus sie przyda, pochwala leci Wink Co do tych kolorow ja mam Ogara z orginalna czerwienia, taka czeresnia jasna i jest piekny Wink Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rInGo412
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NAROL

PostWysłany: Pią 20:20, 22 Maj 2009    Temat postu:

No i pochwałka leci, bo własnie mam malowac swojego ogarka i tut. sie b.przyda a moj makolor -seledyn,fabryczny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Pią 22:47, 22 Maj 2009    Temat postu:

pks100 napisal:
Cytat:
"Tutorial fajny, komus sie przyda, pochwala leci Co do tych kolorow ja mam Ogara z orginalna czerwienia, taka czeresnia jasna i jest piekny Pozdrawiam'


Tylko komu? Very Happy


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Pon 15:54, 01 Cze 2009    Temat postu:

sry ze odgrzebuje Razz mam pare pytan :
1) musze zdzierac caly lakier ? chyba nie a jak nie to podklad tez dawac ? oczywiscie lekko papierem wodnym zeby zmatowic go
2)2-3 warstyw malujac spreyem pomiedzy np1-2 warstwa czekac z parenascie min i nastepna i tego juz nie wolno traktowac papierem ?
3)ile warstw lakieru ?
4)fele jak jest chrom no w dobrym stanie to przemyc i lakierem bezbarwnym ? ]

dzieki !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tonet
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobiór

PostWysłany: Pon 18:53, 01 Cze 2009    Temat postu:

z felgami chromowanymi to tak mozesz zrobic.najlepiej jakbys zdarl caly lakier:)
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 17:07, 03 Cze 2009    Temat postu:

Do wszystkiego sa specjalne srodki, czyszczenie lakieru w czesci wymaga wprawy i jest malo skuteczne, o szlifowaniu lakieru pierwsze slysze, warstw to jak chcesz, ja np. daje 3, wazne aby kazda byla sucha w miare. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hondansr70
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starachowice

PostWysłany: Pon 12:57, 08 Cze 2009    Temat postu:

Witam mam małe pytanko.
Idę dzisiaj do sklepu i chiałbym wiedzieć pare rzeczy
potrzebuje farby podkładowej jaka jest najlepsza, jaką kupić szpachle czy trzyma się ona metalu i plastiku?? czy farba biały metalic bedzie dobra?? no i najważniejesze jaki lakier bezbarwny(klar) kupic tylko nie w sprey a w puszce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazikv
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 10:35, 24 Cze 2009    Temat postu:

jesli chodzi o podkłady zapytaj u lakiernika w sklepie doradzi ci kilka i powie który ma najlepszy stosunek cena/ jakość

jeśli chodzi o lakiery to obecnie mamy 2 główne rodzaje czyli

jednoskładnikowy ( zwany akrylem )

zalety - malujemy tylko lakierem
- mozemy zapolerować małe rysy
wady - mała połyskliwość lakieru bez polerki i woskowanie

dwuskładnikowy - czyli baza i klar

zalety - świetny wygląd połysk i zazwyczaj większa baza kolorów oraz po połączeniu 2 barw i położeniu klary nie mamy wyczuwalnych łączeń

wady- rysy w lakierze klarze trzeba polerować a jeśli rysa jest głęboka i sięga bazy niestety element jest do malowania

pozatym obecnie wszystkie lakiery są "wodnorozpuszczalne"

jeśli weżmiesz lakier ołowiowy bedziesz musiał napisac oswiadczenie że nie pomalujesz nim auta bo dozwolonbe jest malowanie prawdopodobnie tylko maszyn rolniczych ale chcą tego tylko w dobrych sklepach

jeśli ktoś maluje amatorsko pistoletem polecam IVAT jest tani a całkiem niezły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin