Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Czw 13:21, 16 Kwi 2009 Temat postu: Wszystko na temat malowania. |
|
|
W zwiazku pytaniami uzytkownikow odnosnie lakierowania, postanowilem zamiescic maly poradnik.
Kazdy "lakiernik" ma swoje patenty, jednak nalezy pamietac o podstawowych sprawach; Pomieszczenie, w ktorym bedziesz pryskal odpowiednio przygotuj; pierwsze - wysprzataj je, dobrze tez jest zlac je woda - wiadomo czemu; pamietaj o konkretnym oswietleniu, bo przy przyslowiowej "swieczce" to moze wyjsc popelina ; Idea byloby stworzenie warunkow, gdzie powietrze swobodnie mogloby cyrkulowac. Pamietaj o jakims stojaku, hakach by umocowac malowane elementy.
[Przygotowania elementow:]
1. Odtluszczasz wszystko,oczyszczasz wszelkie zanieczyszczenia.
2. Szlifowanie; zalezy czy zdzierasz do "golej blachy", czy tylko matujesz stary lakier; jesli mat, to drobnym papierkiem na wode, jesli wszystkie warstwy usuwasz, to albo opalanie, albo preparat do usuwania lakieru (roznorakie sa dostepne na rynku),ew. tez szczotka druciana (na szlifierke, wiertarke), lub papier scierny badz lamelka (z nia ostroznie, bo mozesz sobie dodatkowej pracy narobic).
3. Podklad - pierwsza cieniutka warstwa; po wyschnieciu bardziej zauwazalne sa wszelkie rysy, wgniecenia itd, ktore szpachlujemy (w razie wiekszych uszczerbkow mata + zywica).
3. Szpachla poliestrowa doskonale nadaje sie do takich wlasnie napraw lakierniczych; po wyschnieciu pierwszej warstwy musimy troszeczke zebrac, az do otrzymania +/- zadanych ksztaltow, pozniej dokladamy dwa lub trzy razy cieniutka warstwe, w celu otrzymania jak najlepszego efektu - kwestia precyzji (oczywiscie odpowiednio doszlifowac nalezy).
4. Calosc (rowniez to, co wyszpachlowane) dopieszczamy papierem wodnym, az do usuniecia "grudek" podkladu, jak i innych niepozadanych efektow. Mozna raz jeszcze nalozyc warstwe podkladu i dopiescic, choc nie jest to konieczne.
5. Kąpiemy wszystko w wodzie z plynem, osuszamy i najlepiej wyjalowiona szmatka/recznikami papierowymi z benzyna ekstrakcyjna wycieramy calosc.
Chwile nalezy poczekac az odparuje.
[Lakierowanie:]
6. Malujesz baza. Po wyschnieciu- przecierasz szmatka antystatyczna; w celu zebrania pylu - rzecz jasna.
7. Kladziesz klar - tu uwaga, bo zapylenie jest b. duze, a w pomieszczeniu bez wentylacji mozna sie potruc. Oczywistym jest, ze przy tej czynnosci, jak i poprzedniej zakladamy maske z wymiennymi filtrami (jesli ktos w tym siedzi na codzien) lub jednorazowke (papierowa).
8. Jesli juz wyschnie dokonujemy delikatnej polerki, ze wzgledu na swiezy lakier. Polecam robienie polerki tak z tydzien po malowaniu, aby uniknac niespodzianek na lakierze..
Dodac tez musze, ze zakupiony/domieszany lakier wlewamy do zbiorniczka pistoletu przez sitko (sa dostepne takze jednorazowki - 0,5 zl) lub chociaz przez ponczoche; zeby pozniej nie bylo niespodzianek... Po zakonczeniu malowania czyscimy dysze, rozpylacz, iglice pistoletu, zbiorniczek rozpuszczalnikiem; mozna uprzednio wyczyszczony sprzet zostawic zamoczony w Nitro (tak na wszelki wypadek) - nic sie nie stanie.
Oczywiscie to wszystko, co powyzej zawarlem to teoria, a praktyce? Roznie bywa...
To taki maly tutorialik ode mnie - mysle, ze sie przyda
Pozdrawiam "Malarze"
Post został pochwalony 13 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 14:25, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
człowieku te tematy juz były poszukaj dokładnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Czw 15:03, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Tak? To poprosze o link do Tutoriala o malowaniu , chetnie sobie poczytam
A moze po raz X chcesz kupic gaznik, co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek025
Wymiatacz
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dobrydział
|
Wysłany: Czw 18:29, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
mattomario podpadłeś szefowi no ale ja też jak MINIŚ nie przypominam sobie takiego Tutoriala i oczywiście mi się przyda Tutorial więc Pochwałą leci Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cinex94
Wymiatacz
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 17:57, 17 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Witam, kiedyś na forum widziałem szablon do wydrukowania z napisem ==JAWA==
Szukałem i nie mogę znaleźć, czy może ktoś go tu zamieścić??? Z góy dziękuje i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek122641
Początkujący
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Suszec
|
Wysłany: Pią 15:23, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=23da1800e049d445
Wydaje mi się, że ten szablon jest w prawdziwym rozmiarze. |
Podziękowania kierować do
Lopez Moderator
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiek122641 dnia Sob 10:43, 09 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kajtekq
Wymiatacz
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC
|
Wysłany: Czw 12:06, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
CZESC
Jakie były orginalne kolory ogarów
najlepiej jakies wzory czy cos
i czy zółty był orginalny tak jak ten
[link widoczny dla zalogowanych]
Niebieski
[link widoczny dla zalogowanych]
Czerwony
[link widoczny dla zalogowanych]
Jaki wybrac poradzcie
Narpiew myslałem nad czerwonym teraz zobaczyłem zółtego i niebieskiego niewiem co robic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 14:17, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Tutorial fajny, komus sie przyda, pochwala leci Co do tych kolorow ja mam Ogara z orginalna czerwienia, taka czeresnia jasna i jest piekny Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rInGo412
Bywalec
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: NAROL
|
Wysłany: Pią 20:20, 22 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
No i pochwałka leci, bo własnie mam malowac swojego ogarka i tut. sie b.przyda a moj makolor -seledyn,fabryczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pią 22:47, 22 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
pks100 napisal:
Cytat: | "Tutorial fajny, komus sie przyda, pochwala leci Co do tych kolorow ja mam Ogara z orginalna czerwienia, taka czeresnia jasna i jest piekny Pozdrawiam' |
Tylko komu?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Pon 15:54, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
sry ze odgrzebuje mam pare pytan :
1) musze zdzierac caly lakier ? chyba nie a jak nie to podklad tez dawac ? oczywiscie lekko papierem wodnym zeby zmatowic go
2)2-3 warstyw malujac spreyem pomiedzy np1-2 warstwa czekac z parenascie min i nastepna i tego juz nie wolno traktowac papierem ?
3)ile warstw lakieru ?
4)fele jak jest chrom no w dobrym stanie to przemyc i lakierem bezbarwnym ? ]
dzieki !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tonet
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kobiór
|
Wysłany: Pon 18:53, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
z felgami chromowanymi to tak mozesz zrobic.najlepiej jakbys zdarl caly lakier:)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 17:07, 03 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Do wszystkiego sa specjalne srodki, czyszczenie lakieru w czesci wymaga wprawy i jest malo skuteczne, o szlifowaniu lakieru pierwsze slysze, warstw to jak chcesz, ja np. daje 3, wazne aby kazda byla sucha w miare. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hondansr70
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Pon 12:57, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Witam mam małe pytanko.
Idę dzisiaj do sklepu i chiałbym wiedzieć pare rzeczy
potrzebuje farby podkładowej jaka jest najlepsza, jaką kupić szpachle czy trzyma się ona metalu i plastiku?? czy farba biały metalic bedzie dobra?? no i najważniejesze jaki lakier bezbarwny(klar) kupic tylko nie w sprey a w puszce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazikv
Początkujący
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Śro 10:35, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
jesli chodzi o podkłady zapytaj u lakiernika w sklepie doradzi ci kilka i powie który ma najlepszy stosunek cena/ jakość
jeśli chodzi o lakiery to obecnie mamy 2 główne rodzaje czyli
jednoskładnikowy ( zwany akrylem )
zalety - malujemy tylko lakierem
- mozemy zapolerować małe rysy
wady - mała połyskliwość lakieru bez polerki i woskowanie
dwuskładnikowy - czyli baza i klar
zalety - świetny wygląd połysk i zazwyczaj większa baza kolorów oraz po połączeniu 2 barw i położeniu klary nie mamy wyczuwalnych łączeń
wady- rysy w lakierze klarze trzeba polerować a jeśli rysa jest głęboka i sięga bazy niestety element jest do malowania
pozatym obecnie wszystkie lakiery są "wodnorozpuszczalne"
jeśli weżmiesz lakier ołowiowy bedziesz musiał napisac oswiadczenie że nie pomalujesz nim auta bo dozwolonbe jest malowanie prawdopodobnie tylko maszyn rolniczych ale chcą tego tylko w dobrych sklepach
jeśli ktoś maluje amatorsko pistoletem polecam IVAT jest tani a całkiem niezły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|