Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 16:37, 12 Lis 2010 Temat postu: Ustawianie gaźnika za pomocą naczyń połączonych. |
|
|
Witam.
W dzisiejszym tutorialu chciałbym przedstawić ustawianie gaźnika za pomocą naczyń połączonych. Na początku odkręcamy śrubę spustową od komry pływakowej i przygotowujemy śrubkę zastępczą z wewnętrznym kanałem na paliwo. Ja użyłem do tego celu starej śrubki do regulacji naciągu linki gazu (ta od góry dekielka przepustnicy). Uwaga, aby jej użyć trzeba ją przegwintować na gwint 1.5mm aby nie zepsuć gwintu w gaźniku. Następnie bierzemy jakiś cienki gwoździk, drucik i lutujemy go w środku, tylko tak aby była przepustowość w środku naszej śrubki no i żeby był on mniejwiecej na środku. Wkręcamy teraz przez nas przygotowaną śrubkę do spustu komory pływakowej gaźnika uważając, aby pręcik nastawczy trafił na dziurkę w pływaku. Na końcówkę wkładamy ok 12 cm. wężyka i załamujemy go tak, zeby był skierowany do góry i był jak najblizej gaźnika. Puszczamy paliwo i czekamy, aż wężyk sie napełni i pływak zamknie nam dopływ paliwa (należy jeszcze sprawdzić, czy pływak się nie zicina). Prawidłowo wyregulowany gaźnik powinien zamknąć dopływ paliwa ok 10-12mm przed koncem dekielka komory pływakowej. Dziękuję za uwagę.
PS. Ostatnie zdj jest odwrócone, zeby sobie ktoś nie pomyślał, że łamię prawa fizyki.
pozdro.
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez plusminus dnia Pią 16:42, 12 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gienek1
Bywalec
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Pią 17:11, 12 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Z tych gażników zawsze cieknie lepiej dać sobie spokuj z tym gażnikiem bo to nic dobrego nie wruży dobrze spisuje sie w jawkoskim silniku gażnik od simsona 16n1 ostatnio zamontowałem i spisuje sie wyśmienicie spalanie nie przekracza 2,5 litra a na jawkoskim dochodziło do 5 litrów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tara512
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: łowicz
|
Wysłany: Pią 20:24, 12 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Jak wyregulujesz gaźnik tak jak trzeba to nie będzie ciekło.
Ps na oryginalnym też spokojnie można na 2,5 litra zejść jeśli nie cieknie a 5 litrów jak ci na 100km schodziła to większość pewnie ci wyciekła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fso777
Częsty bywalec
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: GLIWICE
|
Wysłany: Pią 21:19, 12 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie ,moj pali 2,5-3 l i mi nie cieknie gaznik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 19:26, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Dopiero teraz temat zauważyłem, sorry że odkopię ale należało by dodać do tego dość istotną informację.
Przed ustawieniem poziomu paliwa należy sprawdzić szczelność zaworka poprzez podłączenie od góry słupa wody o wysokości ok 45cm, jeśli przez 15 minut poziom paliwa nie podniesie się to znaczy że zaworek jest dobry i można przystąpić do regulacji, jeśli poziom pójdzie do góry zaworek należy wymienić.
No i poziom ustawiamy przy slupie wody w okolicach 15-20cm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pieczer
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Śro 19:56, 07 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Sorry moskit, że zapytam, ale co masz na myśli mówiąc 'słup wody' ? Jakbyś mógł to wytłumaczyć to byłbym wdzięczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 21:34, 07 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
no w rurce musisz mieć tyle cm wody pionowo w górę, bo wtedy będzie większe ciśnienie, zaworek ma trzymać przy pełnym zbiorniku jak i działać gdy paliwa masz mniej.
Jak nie sprawdzisz szczelności w ten sposób to może i uda Ci się ustawić poziom ale podczas jazdy po nastu minutach i tak może zacząć na przykład zalewać bo poziom paliwa się podniesie na skutek nieszczelności zaworka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pieczer
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 13:48, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wyjaśnienie. Chyba można zamknąć, aby nie było zbytniego spamu w tym temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawkowicz223
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GLIWICE
|
Wysłany: Czw 16:52, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Umnie nie ma mowy o cieknięciu bo jest idealnie wyreguolowany ale jak ktoś ma z tym problemy to w końcu rozkmini
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mleko
Początkujący
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:44, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Czy zwykla sruba sie do tego nada, bo akurat ta od manetki gazu jest mi potrzebna?
I jak mam zrobic dziure w tej srubie ;p moze ktos dac przyklad jak on to rozwiazal?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 15:36, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
po prostu musi być śruba pasująca w ten gwint pod komorą no i śruba musi mieć dziurę przez którą przepłynie ciecz, plusminus dał do przykładu regulację linki, możesz wziąć zwykłą śrubę, przewiercić powiedzmy wzdłuż na wylot (zrobić z niej tulejkę z gwintem) 1mm większą średnicę niż drucik i ładnie zalutować punktowo na krzyż do góry i na dole i pasuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 15:40, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładnie. Tylko, ze o ile dobrze pamiętam tam jdzie śrubka z drobnym gwintem.. Tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 16:12, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
skoro gwintowałeś na 1.5 to przy tym rozmiarze to chyba standard, drobny tam chyba był wcześniej (x1.0-x1,25?) aczkolwiek pewny nie jestem, po prostu śrubka ma pasować i taki gwint trzeba dobrać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
elektryk182
Bywalec
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Śro 19:20, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Drugi koniec suwmiarki ma być dokładnie w miejscu gdzie można założyć uszczelke pod dekielek czy tutaj gdzie jest górna pokrywa już?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elektryk182 dnia Śro 19:54, 30 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 19:32, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli dobrze pamiętam, to na samej krawędzi dekielka wymiar brałem..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|