Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prze_cinek
Częsty bywalec
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Sob 16:50, 20 Wrz 2008 Temat postu: rodzaje świec i ich najlepsze zastosowanie |
|
|
czytałem forum i wyczytałem coś o ciepłocie świecy że zeby silnik lepiej zapalał jak zimny to że powinła być inna świeca więc poda ktoś wszystkie oznaczenia świec np f80 i w jakich warunkach najlepiej pracuje ^^?? bo chciał bym dopasować do mojego moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
patryk18
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:05, 20 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
f80-większ odporność na tęperature (iskra nie ginie przy wysokjej temperatuże)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 17:06, 20 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
F95 zimniejsza, F80 Cieplejsza. Czyli F95 na lato, F80 na chłodniejsze dni (w teorii, w praktyce bywa różnie- kwadratowo i podłużnie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kosior
Początkujący
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Sob 17:19, 20 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Prawidłowo skonstruowana i dobrana do silnika świeca zapłonowa powinna pracować od 500 °C do 850 °C w całym zakresie pracy silnika. Więc powinno się jeździć na takiej jak trzeba.. Za zimna też nie wyjdzie na dobre za ciepła też, to trzeba dobrać samemu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 16:03, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Wartości świec polskich(iksra):
-orginalna(zalecana) F80
-powszechnie stosowana(użytkownicy) F95
-tuningowe zalecane przez producenta F70 - F90(wtedy gdy nie da się doregulować)
-skrajności F50 - F65
Zasada jest prosta, tym niższa wartość świecy tym lepiej dopala mieszankę, świeca jest cieplejsza.
Rodzaje świec:
Iskra(Polska)
[link widoczny dla zalogowanych]
Szczególnie cenione starsze modele, można nawet powiedzieć, że stare modele tej świecy to rarytas dla silnika 223. Nowe są nieco gorszej jakości ale mogą być. Bezwątpienia te świece posiada większość użytkowników, Są tanie i w miarę bezawaryjne. Czasami przy wyższych temperaturach lubi zanikać iskra ale po ostudzeniu wraca.
Brisk(Czechy) lub Tesla(Polska i Czechy)
[link widoczny dla zalogowanych]
Swieca dostosowana i specjalnie dobrana do omawianego silnika. Szczególnie stare mogą się szczycić bezawaryjną eksploatacją. Są odporne i dobre, jak by to powiedzieć. Czeska jakość i nic więcej.
Bosch(Niemcy)
[link widoczny dla zalogowanych]
Niemiecka jakość. Jest to firma, która ma duże zasługi w histori motoryzacji. Świece te pięknie dopalają mieszankę, choć względnie lubią olej. Są dość dobrze dopracowane, ale przy wyższych temperaturach lubią się psuć i pojawiać przebicia.
Izolator(niewiem)
[link widoczny dla zalogowanych]
Nieznana dla mnie świeca, ale od użytkowników słyszałem, że są na ogół zadowoleni.
NGK(Japonia)
[link widoczny dla zalogowanych]
Co jak co ale świece te nieprezentują Japońskiej jakości. Ogólnie świece te kompletnie nie nadają się do tego silnika. Ich średnia przejechanych kilometrów to ok. 25. Dzieje się tak bo świece te nienawidzą oleju!
Opisałem jedne z popularniejszych świec wśród użytkowników myślę, że komuś się przyda. Świeca jest dobra gdy bezawaryjnie przejezdza się na niej 3000km przy zwykłym zaplonie i 5000km przy zapłonie bateryjnym. Po tym przebiegu świecę według zaleceń należy bezwzględnie wymienić! Dla informacji aktualnie jeżdże na Iskrze F75 przy zapłonie bateryjnym, aktualny przebieg 1500km, osad brazowy. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Nie 16:10, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
NGK(Japonia)
[link widoczny dla zalogowanych]
Co jak co ale świece te nieprezentują Japońskiej jakości. Ogólnie świece te kompletnie nie nadają się do tego silnika. Ich średnia przejechanych kilometrów to ok. 25. Dzieje się tak bo świece te nienawidzą oleju!
Oj tu mam zastrzeżenia i kolejny raz powtarza się teoria, że świecę trzeba dobierać indywidualnie. Mój Ogarek słabo jeździł na iskrach, a na NGK było super, palił na kopa, nie było żadnych problemów z olejem osadzającym się na elektrodach.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 16:26, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Moja Jawka najlepiej chodziła na Iskrze F75. Paliła od kopa na ciepło i zimno niezależnie od temperatury otoczenia (nawet przy -5 stopni)
Na Bosch W5AC (odpowiednik F80) chodziła kilkadziesiąt sekund i zalewała świecę.
Poza tym Iskra już jakiś czas należy do NGK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 16:50, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Dzieje się tak bo świece te nienawidzą oleju! | Nie do końca Moja NGK w dwusówie podejrzewam, że zrobiła ok 30tys km i dalej działa. Dowodzi to, że olej nie musi koniecznie tej świecy psuć, po prostu ważne jest ustawienie gaźnika i ilość oleju w mieszance (lux, mixol, orlen półsyntetyczny odpadają).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 18:47, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Pare niedomowien. Jak zwykle wiedzialem, ze beda spory no ale coz. Piszac to bralem pod uwage srednie a nie sporadyczne przypadki, tak samo jak zaplon niebateryjny i tylko i wylacznie silnik czechoslowacki 223 chodzacy na mixolu! Fakt jest ze moglbym wsadzic taka NGK do skutera i jezdzic na niej 30tys. km ale tu nie o to chodzi. Mialem 5 tych swiec i wszystkie padly przy dobrze doregulowanym silniku i zaplonie bateryjnym do 35km. Co do doboru swiec uwazam, ze niekoniecznie powinny byc one dobierane inwidualnie. Jezeli silnik jest na jak najlepszych czesciach, przy orginalnych nastawieniach i idealnie wyregulowany, a mieszanka jest ta sama to wszystkie silniki beda chodzic najlepiej na jednym rodzaju swiecy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 19:02, 21 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Idealne wyregulowanie 223 graniczy z cudem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary94
Wymiatacz
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pieruszyce
|
Wysłany: Pon 13:39, 22 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Oj jak ja sie ciezko zgadzam z tym powyzej... To wlasciwie jest cud jak na obene czasy (nowymi to sie smigalo )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 15:47, 22 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Mila dyskusja, wszystko da sie zrobic... mniej czy bardziej dobrze ale poprawnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bergu
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 20:40, 02 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
macq napisał: | Idealne wyregulowanie 223 graniczy z cudem. |
ja miałem idealnie wyregulowany silnik jeszcze składany w czechach i nie rozbierany!
A świece mam pal n14y i chadzi bez zarzutu na palce coś tam 8 coś tam też chodził bez zarzutu i na innych także ( Iskra, Beru, i jakieś z malucha) jedynie nie prubowałem ngk ale u kolegi w ogarku to wogóle niechciała zapalic silnika cały czas zalana a inna świeca cacy.
I jeszcze dodam że lepiej [link widoczny dla zalogowanych] starą iskre niż nową made in E.U które biją tam gdzie nie mają
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Wto 12:01, 04 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pią 5:32, 03 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
To może się wam przydać czasem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motórzysta dnia Pią 5:33, 03 Paź 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Pią 17:38, 03 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
motórzysta wszystko ok a gdzie iskra f65 i f95 ??????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|