Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny Moped
Wymiatacz

Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 18:20, 16 Lis 2007 Temat postu: Regulacja i czyszczenie gaźnika |
|
|
Post zmieniam ja motórzysta , wiem że nie powinienem ale chce dorzucić zdjęcia na prośbę jednego z użytkowników .
Chcialbym przedstawic Wam mojego tutoriala nt. ustawiania i czyszczenia gaznika tak zeby nie ciekl, ale tez zeby wycisnac z niego ile fabryka dala Napisalem go jakis czas temu a tera publikuje
Po pierwsze nalezy ustawic poziom paliwa w komorze plywakowej. Aby sie do niej dostac, musisz odkrecic takie dwie srubki, ktore sa od gory. Jak stoisz okrakiem nad motorkiem, to sa one po prawej stronie gaznika (do dekla ktory masz odkrecic wchodzi wezyk z paliwem)
[link widoczny dla zalogowanych]
teraz odczepiasz wezyk od dekla (oczywiscie na zakreconym kranie) i przedmuchujesz ta rurke, na ktora nachodzi wezyk. Jest to bardzo wazne, poniewaz droznosc tego elementu powoduje, ze paliwo sie nie wylewa itp.
[link widoczny dla zalogowanych]
w tej czesci masz jeszcze taka blaszke. Jesli wylewalo ci sie paliwo, to musisz blaszke przygiac do dolu. Jesli z kolei motor nie rozwijal pelnej mocy, mial obroty jak glupi, to nalezy ta blaszke dogiac leciutko do gory pamietaj, ze ten "zloty srodek" (pomiedzy wylewaniem sie a pelna moca) latwo przeoczyc, wiec stopniowo przyginaj/odginaj ta blaszke
[link widoczny dla zalogowanych]
Nastepnym waznym elementem jest plywak. To taki zloty walec, ktory znajduje sie w komorze. Sprawdz czy nie przecieka, zanurzajac go w wodzie. Jesli regulacja blaszka nie przyniasla rezultatu, to odegnij taki kolnierzyk, ktory znajduje sie z jednej strony plywaka. Kolnierz do gory-mniej paliwa, kolnierz do dolu-wiecej paliwa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz zdejmij filtr powietrza. To taka czarna rura, ktora zakresla luk i chowa sie pod takim "daszkiem" gdzie znajduje sie filtr (inaczej zwany tlumikiem szmerow ssania). Chyba ze masz stozek, no to wtedy go tez po prostu zdejmij.
Teraz zajrzyj w ten otwor, ktory ci sie ukazal. Patrz w niego, jednoczesnie pokrecajac gazem. Takie szare, walcowate "cos" to przepustnica. Z przepustnicy wychodzi iglica, taka zlota igielka, ktora chowa sie w dziurce na dole. Te czesci steruja bogactwem mieszanki, czyli mieszaniny benzyny z powietrzem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Aby dostac sie do iglicy i przepustnicy, odkrec nakretke, ktora jest na samej gorze gaznika. Wyglada prawie tak samo jak zwykla nakretka na butelce. Latwo poznasz, bo z niej wychodzi linka, ktora nastepnie idzie do raczki gazu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdy juz odkrecisz, spojrz od dolu na przepustnice. Zobaczysz tak:
1. Iglice
2. Dwie dziurki, ktore sa polaczone zwezeniem. Twoim zadaniem jest:
a)Przycisnac przepustnice do nakretki, aby "lepek" linki, ktora siedzi w jednej z dziurek, wylazl do gory.
[link widoczny dla zalogowanych]
b)Nastepnie palcem lub ruchem przepustnicy spowoduj, aby lepek przeszedl do drugiej dziurki. Potem juz latwo pojdzie.
Bedziesz mial nast. czesci:
a) przepustnice
b) nakretke
c) sprezyne
d) iglice z taka blaszka
[link widoczny dla zalogowanych]
Skoncentrujemy sie na iglicy z jej blaszka. Iglica ma 4 rowki. Sprawdz, na ktorym rowku iglica aktualnie sie znajduje. W ksiazce do rometow jest napisane, ze w okresie docierania iglica ma byc na 1 rowku od dolu, a normalnie jeden rowek wyzej. Im na wyzszy dasz rowek, tym mniej benzyny dostanie sie do mieszanki, nastepnie do cylindra. Pokaze to na matematyczno, uzywajac znaku wiekszosci (powietrze>benzyna, czyli mieszanka uboga). Im na nizszy dasz rowek, tym wiecej paliwa (powietrze<benzyna, czyli mieszanka bogata)
To by bylo na tyle, jesli chodzi o przepustnice. Teraz jeszcze trza to do kupy zlozyc.
a)upewnij sie, ze linka jest jak najbardziej wysunieta z pancerza
b)naloz nakretke
c)naloz sprezyne
d1)do przepustnicy wsadz iglice razem z jej blaszka
d2)wykonaj to samo co przy wyjmowaniu linki z tych dziurek, tyle ze na odwrot.
Teraz czas na dysze.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dysze to takie jakby srubki, z dziurka na koncu. Zobaczysz je, od lewej strony gaznika, siedzac na mopliku. Posrodku bedzie srebrna srubka, a obok dwie zlote.Te zlote to dysze. Nic sie nie nimi nie reguluje (Tylko wykrec je i przedmuchaj. Pamietaj, aby nie grzebac w nich zdnym drutem). Maja byc wkrecone do konca (nie na chama). Ta srebrna powinna miec na sobie sprezynke. Ta srubka jest zwana srubka wolnych obrotow. Jesli motorek gasnie ci gdy nie dodajesz gazu, to ona jest za to odpowiedzialna (zakladajac, ze masz ustawiony dobrze zaplon). Aby wyregulowac wolne obroty zrob tak:
Rozgrzej dobrze silnik
Wkrec ta dysze do konca
Powolutku ja wykrecac, az silnik zacznie elegancko, miarowo cykac na niskich obrotach.
Co do czyszczenia gaznika, to musisz go odkrecic od krucca (to, na czym trzyma sie gaznik i prowadzi do cylindra).
[link widoczny dla zalogowanych]
Rozmontowywujesz go na czesci pierwsze i gotujesz w wodzie z dodatkiem octu. PAMIETAJ NIE UZYWAJ KRETA ANI INNYCH UDRANIACZY RUR, PONIEWAZ GAZNIK JEST Z ALUMINIUM, A KRET DZIALA NA NIE SZKODLIWIE
To by bylo na tyle, w razie pytan pisac
Napiszę jeszcze coś od siebie : ) Jeżeli chodzi o ustawianie poziomu paliwa w komorze pływakowej należy blaszkę odginać bardzo delikatnie, wręcz nie widocznie dla oczu. Z technicznego punktu widzenia, poziom paliwa w komorze pływakowej jest prawidłowy wtedy, gdy paliwo dochodzi do 1mm pod górną krawędzią rozpylacza(tam gdzie wchodzi igła). Pozdrawiam pks100
Post został pochwalony 30 razy
Ostatnio zmieniony przez Johnny Moped dnia Śro 18:16, 21 Lis 2007, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
djszpileczka
Częsty bywalec

Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 19:44, 16 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
super tylko ja to wiem moze inni nie ale chyba obsłuba gażnika jest podstawom ekspoloatacii nieliczac dolewania paliwa motoroweru taksze niewiem jak, można tego niewiedzieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Johnny Moped
Wymiatacz

Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 20:23, 16 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
djszpileczka, przeca to jest dla nowych uzytkownikow, ktorzy nie mieli byc moze wczesniej stycznosci z motorkami. Ja na poczatku tez nie "kminilem o co kaman" i wlasnie nie bylo takiego tuta. Teraz nastepni beda bardziej rozgarnieci przynajmniej w tej kwestii. Jesli od new userow pojawi sie info, ze trza zdjec, to dodam zdjecia. Mam tera aparat to ni ma problemu a i tak gaznior sie przyda przeczyscic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lepper92
Częsty bywalec

Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GLIWICE-OSTROPA
|
Wysłany: Sob 13:08, 17 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Ja akurat umiem wyregulować gaźnik, ale myślę że komuś się to pewnie przyda i już niebedzie pisać na forum "jak wyregulować gaźnik" Dam ci pochwałę za tego posta
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Johnny Moped
Wymiatacz

Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 13:25, 17 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Dziekuje za pochwale trza moda poprosic by sie zastanowil nad podklejeniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mangus
Wymiatacz

Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 13:31, 17 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Już napisałęm temat do administarora żeby zróbił nowy dział o totorialach . Mógłbyś zmienić tytuł na: "[Tutorial] Regulacja i czyszczenie gażnika" ?? Tak lepiej brzmi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Johnny Moped
Wymiatacz

Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 13:46, 17 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
W sumie racja, juz zmieniam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jawkowicz
Wymiatacz

Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 12:05, 21 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Świetna robota , ale...
Cytat: | Teraz czas na dysze. Dysze to takie jakby srubki, z dziurka na koncu. Zobaczysz je, od lewej strony gaznika, siedzac na mopliku. Posrodku bedzie dysza srebrna, a obok dwie zlote. Tymi zlotymi nic sie nie reguluje (Tylko wykrec je i przedmuchaj. Pamietaj, aby nie grzebac w nich zdnym drutem). Maja byc wkrecone do konca (nie na chama). Ta srebrna powinna miec na sobie sprezynke. Ta dysza jest zwana dysza wolnych obrotow. Jesli motorek gasnie ci gdy nie dodajesz gazu, to ona jest za to odpowiedzialna (zakladajac, ze masz ustawiony dobrze zaplon). Aby wyregulowac wolne obroty zrob tak:
Rozgrzej dobrze silnik
Wkrec ta dysze do konca
Powolutku ja wykrecac, az silnik zacznie elegancko, miarowo cykac na niskich obrotach. |
Nie zgadzam się z tym, że ta srebrna śrubka pośrodku, między złotymi (dyszami) jest dyszą To jest jedynie śrubka zakończona stożkowo, aby podnosiła przepustnicę. Nie jest ona zwana dyszą wolnych obrotów (bo w ogóle to nie jest dysza), bo dyszą wolnych obrotów jest ta prawdziwa dysza tylko ta krótka, a długa to dysza główna (ale dużo powtórzeń ) Pozdrawiam Jawkowicz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Johnny Moped
Wymiatacz

Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 18:17, 21 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Dziekuje za sugestie, kazde mile widziane juz poprawilem, w sumie racja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Danek
Bywalec

Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Wto 19:07, 29 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Opis bardzo dobry:PP, próbowałem czyścić gaźnik właśnie tym spospbem, czyli woda z octem. NIE POLECAM gotowac tego w domu:PP Smr*d jak 150:P
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 21:27, 29 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Panie...z archeologia to nie na to forum...patrz na date posta powyzej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zakopywacz
Gość
|
Wysłany: Wto 11:25, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
opis niedobry i niejasny dla początkujacych uzytkownikow :roll: zbyt duzo zrwotow typu "taka śrubka" albo "taka blaszka" w przpadku SPINKI OD IGLICY.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
creative
Gość
|
Wysłany: Wto 19:10, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
dobrze by było jak by ktoś zmierzył suwmiarką odstęp miedzy blaszką a dekielkiem gażnika(na zamkniętym zaworku) na dobrze doregulowanym gażniku to mniej więcej by my wiedzieli ile to ma być
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bloodbro
Początkujący

Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Pią 9:28, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
ja z tego nic nie czaje.... prosiłbym o jakieś foto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motórzysta
Emerytowany Moderator

Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pią 11:52, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Edytował post dołączając zdjęcia . Pomogłem ?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|