Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 12:42, 06 Maj 2009 Temat postu: Kwestia tulejek w przednim zawieszeniu. |
|
|
Otóż zainspirowany brakiem czasu i chęcią pomocy postanowiłem przybliżyć trochę kwestię przedniego zawieszenia - a bardziej tulejek które sprawiają dużo problemów.
Zacznijmy od tego w którym miejscu lagi znajdują się te tulejki [ żółte prostokąty pokazują ich umieszczenie ] :
Zdiagnozować czy tulejki są w porządku jest bardzo prosto - wciskamy przedni hamulec i próbujemy pchać motor do przodu, jeśli zauważymy ruchy przedniego koła na lewo lub prawo oznacza to że mamy problem z tulejkami. Można to zdiagnozować również w inny sposób, zsuwając gumę z lagi , jeśli tulejka będzie widoczna oznacza to że wszystko jest ok, chociaż tym sposobem raczej bym się nie kierował , może ona być np 5 mm dalej - niewidoczna a 5 mm różnicy nie robi U mnie wygląda to tak [ nie muszę chyba zaznaczać gdzie jest tulejka ? ] :
Aby dostać się do nich najpierw trzeba odkręcić linkę przedniego hamulca przy frezie [1] , odkręcić samo koło [2] . przy zdejmowaniu koła pamiętać żeby lagę obrócić o ileś stopni żeby " zabezpieczenie " puściło bęben :
Po wyjęciu koła trzeba odkręcić górne śruby które tak naprawdę trzymają nasze lagi :
Po odkręceniu tych śrub , śmiało można pociągnąć lagi w dół , powinny wyjść bez problemu.. Amortyzator składa się z sprężyny [1] , nakrętki dzięki której lagi trzymają się - są one przykręcone tą śrubą którą przed chwilą odkręcaliśmy oraz lagi która współpracuje z naszymi tulejkami [3] :
Teraz najważniejsze pytanie - wszystko zdemontowaliśmy , ładnie pięknie ale jak sprawdzić czy mamy tulejki i czy są one w odpowiednim miejscu ? Wystarczy przez otwór u góry widełek z którego wykręciliśmy śruby trzymające nasze lagi wprowadzić pręt i prowadzić go po ściance amortyzatora, wyciągnąć go i przyrównać z zewnątrz do lagi .. w ten sam sposób ja wybijam tulejki , wkładam pręt opieram go o ściankę tulejki i młotkiem powolutku pukając w pręt wybijam je Jeśli coś pominąłem , proszę pisać uzupełnię tutorial
Post został pochwalony 5 razy
Ostatnio zmieniony przez motórzysta dnia Śro 12:44, 06 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 18:33, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Wszstko fajnie, opis wrecz wzorowy, demontaz, sklad, weryfikacja no i brakuje zlozenia Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
patryk18
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:06, 14 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Spoko poradnik w mojej jawce miałem identyczny problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
klimazzz92
Początkujący
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Nie 14:18, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
to ile tych tulejek jest w sumie na przednim zawieszeniu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 14:54, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Zazwyczaj to sa dwie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tonet
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kobiór
|
Wysłany: Nie 15:16, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Tutorial super pochwala leci:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
klimazzz92
Początkujący
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Nie 17:34, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
muszę zmienić te tulejki bo mi koło na boki chodzi . Zna może ktoś średnicę , oraz długość jaką powinny mieć ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bergu
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 20:23, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
dłucie chyba są na 4cm
tutek lajtowy widze że masz oryginalne malowanie na baku mugłbyś zmierzyć mi dokładne dane suwmiarką czy czymś bo chce zrobić zaje**sty wzór żeby go szło se zrobić pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Pią 8:05, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Heh wczoraj zdjąłem tą gume ochronną i patrze a tu tulejka sobie leży na samym dole laga i luźno lata wokół niego... I teraz pytanie: Jak ją dobrze umocowac zeby była wciśnięta w kielich tak jak na twoim zdjęciu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 11:40, 17 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Musisz rozłożyć zawieszenie tak jak to wyjaśnił motórzysta i wbić tulejkę na swoje miejsce, np młotkiem gumowym. Ciężko będzie Ci nabić tulejkę w amortyzator, w którym siedzi laga.
Pozdrawiam,
Mac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 14:42, 17 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Robi sie OT, mozesz musialbys chyba kupic nowa tulejke i ja zalozyc. Tam moze byc uszkodzona. Jak bedzie wtedy wylatywac proponuje dac wieksza, zgrzac ta, lub jakos nawiecic. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kajoj150
Bywalec
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 16:50, 28 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki bardzo mi się przydało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|