Kompletne rozbieranie i składanie slinika jawka ogar (223)

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kajtekq
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC

PostWysłany: Śro 21:41, 21 Sty 2009    Temat postu: Kompletne rozbieranie i składanie slinika jawka ogar (223)

Witam
Napisałem tutroial o rozkładaniu i składaniu silnika ponieważ niema na forum takiego tutoliala

1 Rozpoczynamy
Wyjmujemy silnik z ramy w tym celu odkręcamy 3 sróby(1) odpinamy elektryke(2) wypinamy linkę sprzęgła (3) ,linkę od gazu najlepiej wykręcic całą przepustnicę(4),zdjąc gume od filtra(5) kopniak(6) i na koniec wypiąc łańcuch (7),węzyk od paliwa(Cool
[link widoczny dla zalogowanych]

2.Przygotowania
Kładziemy silnik na warsztat przygotowywujemy :
-sciągacz do magneta( śruba m8 na klucz 13) [link widoczny dla zalogowanych]
-sciągacz dwuramienny do łożysk [link widoczny dla zalogowanych]
-sciągacz do składania karterów (niekoniecznie)
[link widoczny dla zalogowanych]
-sciągacz do zębatek (niekoniecznie)
[link widoczny dla zalogowanych]

klucze
(ampulowe m5,m6)
Zwykłe 13,14,10,8,20
śrubokręty
każdy rodzaj
-młotek
-olej

3.Dekiel iskrownika
odkręcamy dekiel prawy od zapłonu 3 śruby
[link widoczny dla zalogowanych]

4 Zapłon
.Odkręcamy iskrownik 2 śruby sciągamy goZDJĘCIE,odkręcamy krzywke magneta sciągamy ZDJĘCIE (możemy zaznaczyc jak ją założyć) sciągamy magneto SCIĄGACZEM wyjmujemy klin z wałuZDJĘCIE zębatke odkręcamy jeżeli mamy sciągacz a jeżeli nie to zostawiamy [link widoczny dla zalogowanych]

5.Cylinder
Zdjemujemy głowice czyli odkręcamy 4 śruby ZDJĘCIE, cylinder uwazamy na tłok, tłok zdejmujemy wyjmując seger ZDJĘCIE, i wyciągając sworzeń ZDJĘCIE

6.Sprzęgło
spuszczamy olej [link widoczny dla zalogowanych] odkręcamy prawy dekiel sprzęgła 7 śrub,6 na srubokręt 1 na klucz, wkładamy śrubokręt między łańcuszek sprzęgłowy a tarcze sprzęgła [link widoczny dla zalogowanych] odkręcamy nakrętke na wale wyjmujemy śrubokręt sciągamy segery uważać żeby nic nieciekło znowu zabezpieczamy śrubokrętem odkręcamy nakrętke na koszu sprzęgłowym
zdejmujemy wszystko sciągamy tarcze sprzęgłowe wraz z łańcuszkiem i koszem sprzęgłowym , zębatka na wale niezjedzie bo jest na stozku posługujemy się młotkiem (można skrzywic wał) lub sciągaczem dwuramiennym

7.przechodzimy do rozpoławiania karterów [link widoczny dla zalogowanych] SCIĄGACZ DO SIMSONA!
Niema na to jakiegos sposobu chyba ze zrobi się sciągacz taki jak jest do Simsona po prostu trzeba mieć młotek i śrubokręt i DELIKATNIE!! Podważać i pusci i lepiej robic to ostrożnie na jakims stojaku wykonanym własnoręcznie ZDJĘCIE bo jak się zgubi np. wodzik albo cos takiego to niebędzie dobrze albo jak się tryby pomiesza pozniej jest ciężko to złożyć dla początkującego właściciela ogara/jawki.

8 wymieniamy
ZAWSZE uszczelki,simeringi, i całą reszte zuzytych części naprawde musicie mi uwiezyc ze robic remont na odpierdziel to nieopłaca się czasu marnowac bo to będzie jeden wielki h**j

9.Składanie [link widoczny dla zalogowanych]
Więc wkładamy wszystko na swoje miejsce i zakładamy próbnie karter na karter delikatnie nie do konca jeżeli wszystko pasuje to zdejmujemy go smarujemy oba kartery silikonem tylo odporym na wysokie temperatury dajemy uszczelke i zakładamy karter na karter najlepiej nie młotkiem tylko sciągaczem z 3 srób [link widoczny dla zalogowanych] jeżeli już złożyliśmy to dokręcamy wszystkie śruby na krzyż i nie na „chama” tak jak głowice ,zakładamy wszystkie części w odwrotnej kolejności jak rozbieraliśmy

10.Uwagi
Przy zkładaniu sprzęgła można się posłużyć naciągaczem sprężyn sprzęgła jest na forum gdzies pokazane albo tak jak ja bierzemy szczypce wkładamy to w sprężynę i naciskamy nogą a 2 ręką zakładamy podkładke i seger [link widoczny dla zalogowanych]
Gdy zakładamy cylinder trzeba pamiętac by wszystkie pierścienie znalazły się w tuleji cylindra o tym tez jest temat na forum
Sylikon nalepiej wiąze po 12 godzinach!

11.Zapomniałem
Sory zapomniałem napiac o zębatce zdawczej gdy chcemy ją odkręcic wbijamy bieg i blokujemy sprzęgło tak jak przy odkręcaniu zębatki na wał

12.Przemyslenia ,Usprawnienia
Można założyć simering na wałek kopniaka by niesączył się olej gdy kopiemy w starter tez jest temat na forum. Będą zdjęcia w miejscu napisu ZDJĘCIE ale już dzisiaj niemiałem czasu dac zdjęc niektóre zdjęcia nie są moje

Pozdro,kajtekq


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kajtekq dnia Śro 23:03, 21 Sty 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Śro 22:09, 21 Sty 2009    Temat postu:

Wg mnie potrzebna bedzie tu errata:

Co do rozpolawiania karterow, to pod zadnym pozorem nie wolno ich rozdzielac za pomoca wkretaka Exclamation Prowadzi to tylko do uszkodzenia/wyszczerbienia ich.

Zebatki z walu rowniez nie wolno Exclamation zbijac mlotkiem; tutaj tylko i wylacznie sciagacz. Exclamation

Nie zaleca sie uzywania klejow typu silicon, poniewaz rozpuszcza sie on zarowno w benzynie, jak i z czasem wyplukuje go olej, co prowadzi do zanieczyszczenia wewnetrznych komór silnika. Jesli jest odpowiednia uszczelka, i kartery nie wyszczypane (czego przyczyna moze byc wczesniejsze potraktowanie ich wkretakiem) to nic nie ma prawa leciec; ew. na tawot mozna je spasowac i to wszystko.
Czekamy na foty Smile
Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajtekq
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC

PostWysłany: Śro 22:46, 21 Sty 2009    Temat postu:

fotki juz niedługo bedą juz kilka jest ale musze jeszcze jutro zrobic pare fotek zeby wszystko było jasne no oczywiscie zgadzam się ze wszystkim co mowiesz ale troszeczke silkionu na uszczelke jeszcze nikomu niezaszkodziło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prze_cinek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Sob 21:24, 07 Lut 2009    Temat postu:

wszystko ładnie i pięknie ale nikt nic nie mówi o takich rzeczach jak:
-(w sklepie mówią ) nowe łożyska maja te osłonki blaszki które należy wyjąć
- jak włożyć nowe simeringi wału wyjąć było łatwo ale np Ja zapomiałem jak one siedziały ma ktoś fotki?XD
- przy wymianie łożysk wału należy dobrze przyjżeć się tarczom sprzęgłowym ponieważ wał na początku nie będzie chciał się kręcić a zużyte sprzęgło będzie się ślizgac przez co będzie dużo paprania z wymianą sprzęgła Bo np uszczelka (dekielka) znowu do wymiany;]
jak coś źle napisałem to poprawcie mnie pzdr...^^


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Sob 23:36, 07 Lut 2009    Temat postu:

Prze_cinek napisal:
Cytat:
"nowe łożyska maja te osłonki blaszki które należy wyjąć

ZZ maja pierscienie blaszane po obu stronach, a skoro chcesz je zdejmowac, to wiadomo, ze od razu kupuje sie z kazdej strony otwarte, czyli zwykle.

P.S
Ewentualnie mozna po stronie zewnetrznej zostawic jeden pierscien zarowno na lozysku walu (pod magnetem), jak trybu zdawczego.

Co do reszty Twojej wypowiedzi, to trudno o adekwatny komentarz; po prostu, uogolniajac, jak juz wymieniac, to wszystko: lozyska, uszczelki, zuzyte tarcze sprzegla i w miare zapotrzebowanie - inne czesci. Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xiang
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:59, 08 Lut 2009    Temat postu:

Mam dobry sposób na rozdzielenie połówek kartera: mamy sam silnik na stole, odkręcamy głowicę, zsuwamy cylinder, zdejmujemy tłok. W ten sposób mamy przed sobą wejście do skrzyni korbowej, wkładamy tam śrubę 10 z nakrętką i rurkę do tej śruby, w miejsca, w których śruba oraz rurka dotyka karterów dajemy kawałki skóry/szmat. Kluczem szczypcowym przytrzymujemy śrubę, a drugim szczypcowym odkręcamy nakrętkę tak, aby rurka się wysuwała. Silnik będzie się rozpoławiał. Ludzie mówią że łożyska na wale korbowym najbardziej trzymają, a więc "zruszenie" tego miejsca ułatwia nam robotę. Piszcie co o tym sądzicie, warto to stosować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajtekq
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC

PostWysłany: Pią 23:19, 13 Lut 2009    Temat postu:

no ok ale trzeba silnik rozpoławiac równoczesnie wiesz o co mi chodzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trejki
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

PostWysłany: Śro 18:53, 04 Mar 2009    Temat postu:

kartery można rozpoławiać śubokrętami płaskimi tylko trzeba zacząć tam gdzie sie silnik przykręca do ramy najlepiej mieć z 3 lub 4 śubokręty. Później to już idzie. Do rozpołowiania tzreba mieć mocne i dość duże śubokręty. Ja tak rozpołowiałem 2 razy silnik i wszystko jest good i nic się nie uszczerbało

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trejki dnia Śro 18:55, 04 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Śro 21:23, 04 Mar 2009    Temat postu:

Wkretakami plaskimi rozpalawiac kartery Question Question Exclamation NIE Exclamation Chlopie, najlepsza droga do wyszczypania, wyszczerbienia tych elementow.
Exclamation Stanowczo odradzam metode rozpalawiania silnika wkretakami Exclamation


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MiNiŚ dnia Śro 21:23, 04 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xiang
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 6:38, 05 Mar 2009    Temat postu:

Ja zrobiłem wg tego sposobu ze śrubą i rurką, a potem rozdzielenia połówek kartera dokonałem w palcach. Poprostu wałki w skrzyni biegów i tulejki międzykarterowe trzymały bardzo lekko. A tak poza tym nikt nie wspomniał, że kartery mogą się uszczerbić przy składaniu silnika , dlatego klocek drewniany powinien być zawsze w waszym warsztacie. Dlatego właśnie gdy ktoś ma do sprzedania silnik, który "nigdy nie był rozpoławiany" to wszyscy wiedzą że jest ok, kartery dokładnie do siebie przylegają.

Łożyska na wale korbowym już zruszyliśmy; jeśli ktoś ma unikalny sposób na rozpołowienie silnika od skrzyni biegów to niech napisze. W mojej Jawce sinik od spodu jest suchy i nietłusty, raz na miesiąc wystarczy go przetrzeć z kurzu i basta. Dlatego mimo wszystko odradzam podważania śrubokrętami, lux lubi cieknąć (ja mam hipol, najlepszy olej do jawy 50). Pozdrawiam.
EDYTUJ: Lux 10 miało być.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xiang dnia Czw 6:39, 05 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajtekq
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC

PostWysłany: Czw 14:32, 05 Mar 2009    Temat postu:

napisałem ze najlepiej sciągaczem takim jak do simsona tylko trzeba go przerobic nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brodzik
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: (L)asomin

PostWysłany: Sob 17:17, 19 Wrz 2009    Temat postu:

troszke trzeba przerobic ten sciagacz.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez brodzik dnia Sob 17:17, 19 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin