Kierunkowskazy i lampa tylna
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 11:46, 06 Sie 2006    Temat postu: Kierunkowskazy i lampa tylna

Witam.
Postanowiłem wrzucić schematy, według których przerobilem moją Jawke. Wszystko dziala BEZ AKUMULATORA! Jest podpiete do instalacji Jawy.

Na poczatek kierunkowskazy.
Zamiast żarówek dałem po 3 diody, a zamiast przerywacza dwa przerzutniki astabilne na tranzystorach (prymitywne ale działa). Jeden przerzutnik steruje prawymi a drugi lewymi kierunkowskazami. Dodatkowy efekt jest taki, że kierunkowskaz przedni i tylny nie świecą się jednocześnie tylko na przemian, pobiera więc mniej prądu (można jednak podłączyć tak aby przód i tył świeciły się na raz).
<a href="http://img224.imageshack.us/my.php?image=kierunkowskazyem6.jpg">Schemat kierunkowskazów</a>
Wartości elementów:
oporniki:
R1,R4,R5,R8 = 1 kilo ohm ( 1000 ohm)
R2,R3,R6,R7 = 10 kilo ohm(10 000 ohm)
R9,R10,R11,R12 = 100 ohm (można dać wiekszy tak do 200 ohm ale diody będą słabiej świecić)
kondensatory elektrolityczne:
C1,C2,C3,C4 = 47 mikrofaradów (47uF)
C5,C6,C7= 470 mikrofaradów (470uF)
pozostałe:
M1- mostek prostowniczy
P1 - przełącznik kierunkowskazów przy kierownicy
T1,T2,T3,T4 - tranzystory BC548
T5,T6,T7,T8 - tranzystory BUZ11
Wszystko zmontowane na płytce.

Lampa tylna:
<a href="http://img115.imageshack.us/my.php?image=swiatlotyloi8.jpg">Schemat światła tylnego</a>
Elementy:
M1 - mostek prostowniczy
R - trzy oporniki 500ohm (można dać mniejsze ale racej nie mniej niż 250ohm bo przy wyższych obrotach w Jawce skacze napięcie i diody moga się spalić)
C - kondensator elektrolityczny 470 mikfofaradów (470uF)
Wszystko też na płytce.

U mnie dziala to bez problemów BEZ AKUMULATORA.
Jak ktoś bawi się trochę elektroniką albo ma znajomego elektronika to polecam takie rozwiązanie.

Montuje jeszcze stop na diodach ale narazie brakło mi diód. Jak poskładam, zamontuje w Jawce i przetestuje to dam znać jak działa.
Pozdrawiam.
P.S. sorry za jakość schematów ale rysowałem je w paincie, chwilowo nie mam nic innego Smile


Post został pochwalony 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Nie 12:08, 06 Sie 2006    Temat postu:

Ciekawa przeróbka... W sam raz dla tych, którzy się z akumulatorem nie chcą bawić. Pokaż zdjecia tych kierunków, jak masz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 12:42, 06 Sie 2006    Temat postu:

oto fotki:
<a href="http://img91.imageshack.us/my.php?image=przodgo3.jpg">Widok z przodu</a>

<a href="http://img91.imageshack.us/my.php?image=tyldx7.jpg">Widok z tyłu</a>

Można dodac jeszcze po jednej diodzie ale ja nie widzę potrzeby. Wcześniej miałem tylko po dwie diody i jedynie w słońcu było trochę słabo widać więd dodałem po jednej diodzie.
Mijałem kilka razy patrol policji mając pracujący kierunkowskaz i sie nie przyczepili ani do jasności ani do tego że migają na przemian przód - tył ( w sumie z przodu ani z tyłu tego nie widać).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Nie 14:02, 06 Sie 2006    Temat postu:

Dobrze wyglądają. Widać, ze profesjonalna robota. Szacunek się należy. Sam to projektowałeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 14:58, 06 Sie 2006    Temat postu:

Podstawowy schemat przeszutnika znalazłem w literaturze, sam dodałem tranzystory BUZ11 bo mogą sterować wiekszym prądem (do 25amperów sic!) przez co można ten układ stosować także przy żarówkach zamiast diod (wtedy bez oporników R9,R10,R11,R12). Nawet jak ktoś ma kierunkowskazy na akumulatorze to może zastosowac ten układ bo podejrzewam że zużywa mniej prądu niż normalny przerywacz, więc aku starczy na dłuzej. Gdy mierzyłem w do mu to cały układ razem z kierunkowskazami podpięty do zasilacza 6V pobierał 0,036 ampera (36 miliamperów).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Nie 15:34, 06 Sie 2006    Temat postu:

Na stronie [link widoczny dla zalogowanych] jest schemat elektronicznego przerywacza. Patrzyłeś na to? Co o nim sądzisz??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piątal
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 15:53, 06 Sie 2006    Temat postu:

rizpekt się należy jak nic. świetna robota. Można pomyśleć o czymś takim w mojej jawie jeśli nie zastąpi jej w najbliższym czasie motor Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 19:47, 06 Sie 2006    Temat postu:

do Sir_headly
Tamten układ jest na timerze 555 i wydaje mi sie bardziej skomplikowany, ale tez może być. Tyle że tam przedni i tylny kierunkowskaz zawsze bedą świecic na raz co wymaga wiekszego prądu. U mnie świecą się na przemian więc ciągną mniej prądu, a dla niektórych takie naprzemienne swiecenie to może to byc dodatkowy "bajer".
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 20:02, 06 Sie 2006    Temat postu:

a to 1 i 2 przy motsku prostowniczym to ... ?
Powrót do góry
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 22:08, 06 Sie 2006    Temat postu:

1 i 2 to punkty podłączenia układu do instalacji Jawki. Jeden z nich podłącza się do masy a drugi gdzieś gdzie jest prąd ( u mnie bezpośrednio do magneta). Który gdzie to nie ma znaczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Pon 1:01, 07 Sie 2006    Temat postu:

Siemanko!
Mam pytanko; ten mostek graetza-prostowniczy to 6 A ?? bo tak sobie studiuje, nad tym Twoim dzielem, i jestem pod wrazeniem Blue_Light_Colorz_PDT_23 fajne rozwiazanie... Wink a mam pytanko; w jaki sposob masz polaczone cewki w zaplonie? szeregowo wszystkiego? standardowo, czy jakos inaczej?
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiśl@k
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z zaskoczenia

PostWysłany: Pon 9:18, 07 Sie 2006    Temat postu:

Gratki, super robota.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 9:25, 07 Sie 2006    Temat postu:

Witam.
Mostki prostownicze dawałem chyba 1amper ale nie pamiętam Wink a nie chce mi sie rozbierać. A cewki w zapłonie hmm.. ja nic tam nie zmieniałem, a wczesniej Jawą jezdził mój ojciec i też chyba nic tam nie dłubał więc podpiete będą standardowo.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pionki

PostWysłany: Nie 8:34, 24 Wrz 2006    Temat postu:

ale jak sie te kirunki zalozy to czy jawka bedzie wolniej jezdzila czy bedzie wszystko dobrze ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 13:07, 24 Wrz 2006    Temat postu:

Dlaczego miałaby wolniej jeżdzić?? Az takie ciężkie to one nie są i oporu tez duzego nie stawiają Wink . Ja zainstalowałem je na początku wakacji i przejechałem od tego czasu ponad 600km i nie miałem z nimi żadnego problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin