Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin459
Nowy
![Nowy Nowy](http://img133.imageshack.us/img133/2365/zwyklypozycjadz2.png)
Dołączył: 01 Mar 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:46, 24 Kwi 2021 Temat postu: Jawa 50 problem z ustawieniem zapłonu |
|
|
Witam. Mam Jawę 50 ponad 20 lat stała, założyłem nowy wał cylinder po szlifie nowy tłok łożyska uszczelniacze, wszystko rozebrałem i złożyłem na nowo. Problem w tym że nie mogę ustawić zapłonu. Jeśli robię jak w poradnikach czyli cofnąć tłok 2mm od GMP to nic nie łapie ale jesli cofnę tłok na 3,5mm to zagada i fajnie chodzi ale nie ma mocy ledwo na 1 jedzie o 2 zapomnij. Co mam nie tak proszę o Info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
mati_pl xD
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLPK
|
Wysłany: Pon 21:25, 26 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Cześć, może problem masz z pomiarem tych 2mm? Generalnie polecam zdjąć głowicę do ustawienia zapłonu. Suwmiarka w rękę. Kręcisz wałem tak, aby tłok znalazł się w górnym martwym punkcie, (kręcisz wałem w prawo) następnie gdy osiągniesz GMP cofasz o te 2mm (kręcąc wałem w lewo). Najlepiej na suwmiarce ustawić 2mm (uwzględniając odległość tłoka do krawędzi cylindra to znaczy 2mm + coś jeszcze) i skręcić śrubką kontrującą. Zapłon ustawić tak, aby przed górnym martwym punktem nastąpiło rozwarcie platynek. W razie pytań pytaj śmiało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
marcin459
Nowy
![Nowy Nowy](http://img133.imageshack.us/img133/2365/zwyklypozycjadz2.png)
Dołączył: 01 Mar 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 4:47, 27 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Dzięki Mati chyba ogarnąłem zapłon okazało się że krzywka była w złym miejscu metoda prób i błędów jest teraz ok. Zapłon ustawiony jak napisałeś pali fajnie mocy bez szału ale dopiero się dociera. Ale mam kolejny problem bo Jawa mi się dusi na 1 buja się normalnie na 2 zaczyna ciągnąć ale po chwili jest uuuuuu i gaśnie. 3 jeszcze nie wrzuciłem.... Przy składaniu, gaźnik czyszczony przedmuchany sprężarką jak i dysze. Gazik moczylem taz przez noc. Czy dalej nie dokładny jest zapłon czy coś z dawka paliwa. Iglicę na przepustnicy mam na max do góry. Daj znać co należy sprawdzić ustawić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
mati_pl xD
Częsty bywalec
![Częsty bywalec Częsty bywalec](http://images30.fotosik.pl/251/8382cfb21094b19c.png)
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLPK
|
Wysłany: Śro 20:57, 28 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie masz problem ilością paliwa w komorze pływakowej. Sprawdź czy paliwo z baku ma odpowiedni przepływ. Być może się coś zatkało i nie masz wystarczającej ilości paliwa. I od tego bym zaczął. Sprawdzenie zbiornika paliwa, kranika, wężyków oraz filterka paliwa jeśli takowy posiadasz. Skoro jawka stała bardzo długo, to różne rzeczy mogą tam pływać. Warto paliwo wymienić na świeżą mieszankę.
Następnie, jeśli powyższe czynności nie pomogą, możesz mieć problem z zaworkiem iglicowym lub ustawieniem ilości paliwa w komorze pływaka. Jeśli robi buu na trzecim biegu, to obstawiam, że zaczyna brakować paliwa - wzrasta obciążenie na 3 biegu. Odkręć pokrywkę gaźnika, naciśnij pływak i sprawdź, czy krawędź kołnierza pływaka pokrywa się z poziomem paliwa w komorze. Jeśli jest poniżej to należałoby podgiąć blaszkę w górę (w stronę pokrywy komory pływaka). Natomiast zanim zaczniesz regulację, proszę przejrzyj dział tutuoriale, tam są co najmniej dwie metody ustawiania ilości paliwa w komorze pływakowej. Jest to dość trudne wbrew pozorom bo można łatwo przesadzić, a wrócić później ciężko. Więc rób to w ostateczności.
Musisz się takźe upewnić co do zapłonu, czy na pewno jest ustawiony 1,8mm przed GMP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
marcin459
Nowy
![Nowy Nowy](http://img133.imageshack.us/img133/2365/zwyklypozycjadz2.png)
Dołączył: 01 Mar 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:31, 14 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za wpisy okazało się że ten zaworek w komorze pływaka były tam jakieś paprochy i blokowało przepływ już śmiga wszystko gra. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bluetabs/images/spacer.gif) |
|