Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Wto 13:13, 16 Lis 2010 Temat postu: Jak PRAWIDŁOWO regulować gaźnik Jikov PSB 2917 (jawka ogar) |
|
|
Witam! W sieci już pełno ise naczytałem totalnie durnych i bezmyślnych sposobów regulacji gaźnika Jawki. Postanowiłem dzięki swojej wiedzy nt. regulacji tego gaźnika, napisać tutka na mojej stronie. Poniżej podaję linka do tego tutka.
I błagam Ci co myślą że gaźnika Jikov nie da sie wyregulować, albo mają jakieś "dziwne" metody np jakieś wężyki itp - Dajcie sobie kur** spokój !!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Trojan
Częsty bywalec
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Staszów/Kielce
|
Wysłany: Wto 15:31, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajny poradnik i zgadzam się z tobą, że jikova jednak da się wyregulować bez cudów z nieba . No i fajna stronka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adi
Bywalec
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: laskowice koło kluczborka
|
Wysłany: Wto 15:32, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajna stronka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alan890
Wymiatacz
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłakowo
|
Wysłany: Wto 15:38, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
O właśnie o to mi chodziło. Nie o metodę prób i błędów a poprawną regulację. Pochwałka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tara512
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: łowicz
|
Wysłany: Wto 15:46, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
doman30 A dzięki komu się dowiedziałeś jak regulować ten gaźnik ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yookez
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kąty walichnowskie
|
Wysłany: Wto 18:22, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
doman30 strona bardzo fajna ale mało opisu czytałem temat testy jawki no i ja bym tam trochę pozimniał piszesz że co jakiś czas jawka powinna odpocząć ok ale niektórzy mogą sobie wziąć to za bardzo do serca i po 10min jeździe po lesie będą stawać i go studzić z własnego doświadczenia wiem bynajmniej moja jawka odpoczywała w nocy i ona jeździła wszędzie a po lasach to ja na 3 ciekam asfaltu też nie oszczędzałem zwiedzałem nią piaskownie polne drogi i najciekawsze że ona się pod górkę bujała i piszesz że po jeździe takiej jak WW silnik słabnie moim zdaniem to nieprawda a i jak tak bardzo chciałeś zrobić testy to trzeba było na poszczególnych z. opisać ja mam swoją jawkę ogółem bardzo mocną dlatego śmigam na 13z i jak i las i droga nie odczuwam różnicy ale ostrzegam na wjebani* się gorącym silnikiem do wody ja tak przez przypadek zrobiłem i ogółem jest chujn** strona jest ciekawa i przejrzysta a z poradnika skorzystam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Śro 17:52, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Wiesz, to czy silnik słabnie po jeździe po lasach i polach to zależy tylko od dwóch rzeczy: tłoka który im gorszy tym bardziej puchnie i kondensatora. Ja miałem tak że tłok no-name puchnął strasznie! Silnik po 10 minutach jazdy po lesie był dużo słabszy a na gaz reagował z opóźnieniem. Wstawiłem tłoczek CX (szkoda że nie czeski ale cóż...) i jak ręką odjął. Druga sprawa to kondensator - im tańszy tym większe tendencje do przegrzewania się - też tak miałem z polską podróbką - po prostu przegrzewał się i im silnik cieplejszy tym słabsza iskra. Ostatecznie rozwiązałem ten problem montując kondensator od malucha i to w puszce narzędziowej ;] nawet łatwiej ciepłego odpalić po tym zabiegu.
Oczywiście te motorki nie są przystosowane do jazdy po terenie, w końcu to tylko motoROWER... im jedziemy szybciej ale nie na pełnych obrotach tylo tak 3/4 tym silnik lepiej się chłodzi i nie wysila tak bardzo jak np jazda cały czas na jedynce po górach, błocku itp
A czym może skutkować wjechanie tak dobrze rozgrzanym silnikiem w wode poznałem na sobie - kolanko lekko pękło przy uchwycie co sie przykręca do cylindra, ale bez problemu to pospawałem nawet bez demontażu całości bo pęknięcie było malutkie. Teraz już uważam na kałuże jak mam gorący silnik
tara512 - od osoby która za czasów PRLu miała w małym palcu te wszystkie Jawki ;] Podejrzewam że ten koleś miał coś wspólnego z fabryką Jawek bo miał dosłownie wszystkie niezbędne narzędzia do rozbiórki i montażu silnika ;]
Cieszę się że poradni sie podoba ;]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez doman30 dnia Śro 17:54, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 22:42, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Z poradnika:
Cytat: | Właściwy poziom paliwa mamy ustawiony kiedy po zdjęciu pokrywy komory pływakowej i naciśnięciu pływaka np śrubokrętem delikatnie na sam dół, poziom paliwa jest idealnie z czubkiem pływaka | Niestety nie można tak generalizować. Różne są wysokości pływaków, zwłaszcza nieoryginalnych. Ponadto pływak długo używany może być już nieco pognieciony i to też zmienia założenia
Cytat: | Jeżeli wolne obroty są nieregularne tzn raz wolne, raz szybkie jest kilka opcji - może zacinać się iglica lub przepustnica a także silnik może łapać tzw lewe powietrze czyli trzeba sprawdzić szczelność połączenia gaźnika-rury filtra powietrza oraz samego filtra powietrza - wszystko ma być szczelne. | Powiedziałbym, że raczej szczelność króćca gaźnika, stricte lewe powietrze to takie, które dostaje się z powodu nieszczelności już za rozpylaczem, lub w jego okolicy. Jeśli filtr powietrza jest nieszczelny, to silnik też może wariować, ale nie w taki radykalny sposób jak w w/w przypadku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Czw 12:42, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Oczywiście zakładamy że pływak jest w dobrym stanie a nie zniszczony, poza tym mam z 10 pływaków od jawek i każdy jest takiej samej wysokości.
Jeżeli chodzi o lewe powietrze to faktycznie - za rozpylaczem jak łapie to bardzo źle, ale jeżeli chodzi o łączenie gaźnika z filtrem powietrza to też jest bardzo ważne! Nie jest to z dupy wzięte a poza tym trochę już mam doświadczenia związanych z silnikiem 223 i gaźnikiem jikov więc wiem co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tara512
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: łowicz
|
Wysłany: Czw 14:27, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
doman30 ale kłamczuch z ciebie hehe od osoby która za czasów PRLu miała w małym palcu te wszystkie Jawki haha a nie przypadkiem od kolesia co ci wysłał poradnik z czeskiej strony ? i w dodatku zerżnąłeś zdjęcia xD mogłeś napisać chociaż że użyłeś materiałów a ty nic wszystko sobie przypisałeś no ale dobra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 20:42, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | a poza tym trochę już mam doświadczenia związanych z silnikiem 223 i gaźnikiem jikov | Z silnikiem to może i tak, ale jeśli chodzi o gaźnik, to musisz się jeszcze poduczyć. Nie można w jikovie generalizować, że jak zrobisz tak, to będzie dobrze. Niestety ten gaźnik ma to do tego, że trzeba go ustawiać doświadczalnie. Pomijam tu fakt, że poziom paliwa podczas pomiaru możesz mieć dobry, a w rzeczywistości będzie on błędny ze względu na zużyty zaworek iglicowy, albo powyginany pływak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pią 12:15, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
tara512 - tak kiedyś dostałem adres czeskiej strony i właśnie z niej pochodzą zdjęcia (co w związku z tym?) a poradnik napisałem zupełnie sam (czeski język jest za bardzo pokręcony, nawet po tłumaczeniu w googlach) a co do osoby która mi tłumaczyła co i jak regulować to nie chodziło tu tylko o gaźnik ale dosłownie o wszystko. Starszy Pan zrobił mi prawie dwugodzinny wykład (przy piwie) co i jak robić w Jawkach. Wykorzystałem te wszystkie materiały i tak powstał tutorial
A zdjęcia skopiowałem tylko dlatego że nie chciało mi się samemu robić :p Jednak zaznaczam że w przyszłości pojawią się mojego autorstwa zdjęcia w tym poradniku
macq - ten sposób jest sprawdzony i jak już wyżej napisałem zakładam że zaworek iglicowy jak i pływak mamy sprawne, nic nie jest pogięte itd wtedy ten sposób jest skuteczny. Dodam tylko że jak ktoś ma uszkodzony pływak, lub zaworek iglicowy to puki nie kupi nowych elementów to nie powinien się w ogóle brać za regulacje. Bo nawet jeżeli doświadczalnie wyreguluje poziom paliwa to potem będzie płacz, że np jawka nie chce palić albo gaśnie albo coś innego a w tym silniku po prostu wszystko musi być tip top a nie będziemy na niego narzekać - ja jestem tego przykładem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez doman30 dnia Pią 12:19, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kawula9
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:47, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam jak mamy wszystko ok to ten sposób z powodzeniem się nada. Ja regulowałem wczoraj gaźnik i powiem że sposób super
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
doman30
Wymiatacz
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Sob 10:54, 20 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Bo zasada jest taka - silnik Jawoski sprawi nam wiele radości i mało kłopotów jeżeli wszystko mamy dobre. Jeżeli zużyte części wymieniamy na raty, stosujemy prowizorki to sie dzieje jak dzieje. Cieszę się że pomogłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 13:28, 20 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Jawka to jawka. Jak ciąży nad nią klątwa, to nawet części ze złota nie pomogą No ale to takie małe OT...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Sob 13:28, 20 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|