Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
riley2pl
Częsty bywalec
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kożuchów
|
Wysłany: Pon 19:33, 11 Kwi 2011 Temat postu: Filtr powietrza dodający powera |
|
|
WItam
Chciałbym przedstawić wam forumowicze dobry patent na to aby wasza maszyna dostała kopa.Pewnego dnia siedząc nad silnikiem zauważyłem znaczy wzrost mocy oraz lepsze wkręcanie się na obroty po zdjęciu filtru powietrza z gaźnika.Sprawdzałem już każdy rodzaj filtra stożek,oryginał a nawet gąbkowy i nic nie zastąpiło mojego pomysłu.
[link widoczny dla zalogowanych]')
Wiem wydaje się proste i banalne.
Pierw odcinamy taki lejek od butelki ale nie za duży aby nie zawadzał nam o błotnik.
Szukamy odpowiedniej gumy aby weszła na gaźnik i aby butelka ciasno weszła w gumę.
Na gwint w butelce zakładamy pończochę i dopiero tą butelkę z pończochą wciskamy w gume.
Całość zakładamy na gaźnik.
Filtr w takim kształcie łapie w jeździe dużo powietrza które przez gume transportowane jest do gaźnika a potem z większą szybkością do silnika.Pończocha blokuje przedostawanie się ciał obcych oraz zanieczyszczeń do silnika.Jeżdże na takim czymś juz ponad miesiąc i jestem chol..nie zadowolony.Dla efektu wizualnego butelkę można pomalowac.
Co powiecie o tym koledzy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 19:39, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze to nie diesel, ze im więcej powietrza tym lepiej, tylko symetryczny 2t, który ma ściśle określoną dawkę paliwa oraz powietrza, myślisz, że po co wylicza się filtry powietrza pod dany silnik? No i poczekajmy aż się przejedziesz w deszcz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 19:50, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
filtr ma bardzo małą powierzchnię roboczą co znaczy że albo dużo przepuszcza albo szybko się zatyka... Poza tym jak daje się więcej powietrza to i trzeba więcej benzyny ustawić, przy dobrze wyregulowanym silniku taki patent pogorszy osiągi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kemot176
Wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koniecpol
|
Wysłany: Wto 7:09, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Poza tym nie wygląda to zbyt dobrze i znowu się podzielimy. Jedni będą mówić że daje to kopa, a inni że nic to nie daje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łukasz36
Początkujący
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Wto 7:29, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli bawimy się już w takie coś, lepiej zainwestować w dobry stożkowy filtr powietrza...
Można zaadaptować stożka od skutera, są gąbkowe, z osłoną itp
miałem taki w skuterze, z firmy Polini - bardzo dobrze sie spisywał.
ta butelka to druciarstwem zajeżdża.
może jakbyś ją równo wyciął, ogarnął i do środka zamontował gąbkę jakimś cudem, lepsze by to było i bezpieczniejsze.
i tak sie dziwię nie zatyka się ta pończocha?? olejem itp???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maciek2777
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:13, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
oj tam żeś odpalił polini
polini kosztuje przynajmniej 50zł(nie chce mi się sprawdzać na mielochu) i nie ma sensu za tyle kasy wstawiać filtra do jawki
A zdania o filtrze i tak będą podzielone bo jedni będą uważać, że filtr da kopa, a inni, że przy dobrze wyregulowanym silniku będą gorsze osiągi.
+za pomysł i twórczość dla autora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 11:36, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
maciek2777 napisał: |
A zdania o filtrze i tak będą podzielone bo jedni będą uważać, że filtr da kopa, a inni, że przy dobrze wyregulowanym silniku będą gorsze osiągi.
|
no bo tak jest, jak masz za bogatą mieszankę to jak dasz więcej powietrza to będzie lepiej chodził, jak masz poprawnie wyregulowany gaźnik to jak dasz więcej powietrza to będzie chodził gorzej bo mieszanka będzie zbyt uboga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 12:14, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
moskit ja to wiem i ty , ale dla typowego usera jawencji czy ogarczana to jest nieistotne. lepiej jeździ bez filtra i wsio
Qrwa przynajmniej w jednym temacie możesz nie robić offtopu? Jeszcze zobaczę Twoje posty nic nie wnoszące do tematu, to polecą warny, kolejne warny za to samo..
qrwa byś sie chociaż podpisał , a nie z partyzanta na czerwono dopisujesz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez holipa dnia Śro 6:57, 13 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łukasz36
Początkujący
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Wto 14:04, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja jeździłem ze stożkiem, miałem go przy silniku minarelli i kiedy założyłem zwykły filtr, odczułem coś w rodzaju blokady przy pewnych obrotach, ze silnik nie chciał się dalej kręcić lub miał ciężko osiągnąć pewne obroty, mam tu na myśli górną granice obrotów
Przy seryjnym silniku stożek to tylko niepotrzebny hałas.
jeśli ktoś planuje grube mody to wtedy dopiero można zastanawiać się, inaczej nie ma sensu.
co do 50zł za filtr, nie musi być to markowy, byle by był z gąbką i miał osłonę.
może być nawet firmy osram. przy pewnych rzeczach płaci się tylko za markę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Łukasz36 dnia Wto 14:05, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maciek2777
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:05, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ale przy minarelli pewnie miałeś większą dysze od paliwa i przez to ci blokowało(chociaż nie zawsze tak jest)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hondansr70
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Śro 5:28, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jak ma być szczery to dla mnie taki filtr to jakiś bezsens pominę fakt to że wygląda to paskudnie. Na pewno to pończocha nie filtruje dobrze powietrza. Miałem parę rożnych filtrów stożkowy, oryginalny i doszedłem do wniosku że najlepiej jawka pracuje na oryginalnym filtrze trzeba tylko mieć wszystko ładnie wyczyszczone i śmiga jak należy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maciek2777
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:01, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No to trzeba zrobić masową akcję na forum - czyścimy i regulujemy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Śro 9:57, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
pończocha wyłapuje tylko syf typu paprochy itd , a cały kurz idzie wam do gaźnika i dalej. pomyślcie trochę. gdyby to było takie łatwe to filtry by były fabrycznie z pończochy . co z tego że stawia nikły opór powietrza skoro syf masz w silniku cały ?
a tak nawiasem to ten patent z butelką można podciągnąć pod fizyczne zjawisko doładowania aerodynamicznego i dlatego może ci się trochę inaczej rozkładać moment obrotowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łukasz36
Początkujący
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Śro 10:59, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
jeśli dał by gąbkę taką jaka jest stosowana w łazience pod prysznicem... miał by czysto i przepustowo
nie stosujcie gąbek od materaca itp....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dam92
Początkujący
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 4:43, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Co do patentu ;] , może się sprawdzać, ale wygląda nie za dobrze xD, jeśli chodzi o mnie to moja jawka nie chciała poprawnie chodzić z seryjnym filtrem, jedyne co miała robione przy silniku to nie zbyt dokładne wyrównanie tulei z cylindrem (kanały) co dawało jej konkretnego kopa, jeśli chodzi natomiast o regulacje gaźnika to tak nie ma co regulować po za iglicą. Moja była na 1 ząbku w góre od środka (nie wiem który to od góry który od dołu) nie jestem pewien czy nie na środkowym, z filtrem muł bez filtra 75... Wada braku filtra to niestety cylinder z tłokiem dostawał po dupie ostro i czasem przepustnica się blokowała syfem, niestety kilka razy zdarzyło się jechać podczas deszczu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|