Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bazi
Wymiatacz
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Godzikowice, woj.Dolnośląskie
|
Wysłany: Czw 19:41, 22 Maj 2008 Temat postu: Czyszczenie wydechu, sposób składania, porady:> |
|
|
Witam!!! Chce zaprezentować budowę układu wydechowego Jawki, sposób składania, wpływ na osiągi motoru itd.-początkującym powinno się przydać, a i może wywiąże się jakaś dyskusja, na ten temat.
Po 1 chce zaznaczyć, że mitem jest to, iż Jawka przez swój tłumik jest niesłychanie głośna. zazwyczaj wynika to z niedokładnego uszczelniania zarówno kolanka jak i samego tłumika. Ja po dokładnym uszczelnieniu uzyskałem efekt bezdźwięczności początkowo wrażenie było dziwne, gdy nie wiedziałem kiedy zmieniać biegi, bo nie było słychać obrotów silnika. Jawka miała wiekszy opór przez co lepiej się zbierała i wkręcała na wysokie obroty. Jedyny dźwięk, który emitowała to miłe tarcie pierścieni o gładź cylindra, takie cichutkie syczenie. Po 2 tłumik jawki nie jest tak naprawdę blokowany, jedyne co może poprawić osiagi to usunięcie przegrody i wmontowanie na jej miejsce stożkowej komory, która skupi strumień spalin i da Jawce lekkiego kopa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Najwiekszym błędem jest rozwalanie puszek wydechu- jedyne co uzyskacie to głośność Ostrzegam także przed bezmyślna jazdą bez tłumika. Aspekty:
1. Sąsiedzi napewno nie bedą dla ciebie mili
2. Wniosek:jazda bez tłumika może spowodować zniszczenie gładzi cylindra lub pękanie pierścieni tłokowych. Dlaczego?? Dzięki tłumikowi spaliny stopniowo wytracają swoją wysoką temperaturę w jego wnętrzu, nie dochodzi do gwałtownego starcia się niskiej temperatury otoczenia z ciepłotą w środku cylindra, pozatym jeżdząc bez tłumika kurz itp. syf może dostać się do środka i zostanie on zatarty :/
3. Nie wspomne o zanieczyszczaniu środowiska fakt faktem Euro3 to nigdy nie będzie
Szczelny tłumik daje Ci:
- Dobry opór, przez co motor lepiej się zbiera i wkręca na obroty
- Komfort jazdy w ciszy i czystości
- Sympatie sąsiadów, którzy z łezką w oku będą spoglądać na Twojego zabytkowego Ogara lub Jawkę
Przystępujemy do rozebrania układu wydechowego. Twój może się nieco różnić: może być staszego typu ze zwężaną końcówką lub zamiast kołnierza łączącego tłumik z kolankiem tak jak u mnie-będziesz miał zaciskowy na opaskę. Gdy to zrobimy i wszystko jest kompletne będzie to wyglądać tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko czyścimy najpierw na sucho od zewnatrz i od wewnątrz szmatą, tłumik i kolanko wydechu czyścimy od wewnątrz nakładając na wyprofilowany pręt szmate lub gdy jest dużo nagaru obijamy go mechanicznie prętem. Od zewntrz jak wiadomo olej tez pojawi się na tłumiku, kolektorze i zapiecze z kurzem dając nieźle trzymającą się warstwe, Ją eliminujemy poprzez bardzo energiczne pocieranie szmatą nasączona w czystej etylinie. Dokładnie oczyszczamy też komory dławika!!!. Teraz przystępujemy do składania:
1. [link widoczny dla zalogowanych]
Wkładamy do tłumika dławik tak jak na zamieszczonej fotce^^
2. [link widoczny dla zalogowanych]
Na dławik końcówkę wydechu (w pionie lub poziomie w zaleznosci jak nam pasuje estetycznie). Zalecam najpierw jednak na końcówkę wydechu od wewnetrznej strony na wklęsłym kołnierzu dać nieco koca uszczelniającego, niełatwo będzie to włożyć, ale jest to do zrobienia. Po tym na gwintowaną kocówkę nakładamy podkładke, nastepnie nakrętke i solidnie dokręcamy, żeby scisnąć wkład tłumika.
3. [link widoczny dla zalogowanych]
Wkręcamy w gwint kołnierza nakrętke łącznikową ( ja takowej nie posiadałem, ale podpasowałem łacznik od rur Gwint pasuje a z drugiej strony jest taka średnica wewnętrzna, że kolektor wydechowy wkęca się siłowo pod bardzo dużym oporem-stąd ta szczelność połączenia.
4. [link widoczny dla zalogowanych]
Wkręcamy kolanko wydechu w kołnierz , ponadto przed tym zalecam skrócenie kolanka, tak aby wchodziło tylko do kołnierza tlumika z jakieś 2 cm.
5. [link widoczny dla zalogowanych]
Podkładka dystansująca (patrz zdjecie>>) służy do uszczelnienia połączenia między cylindrem a kolankiem wydechu. Ma duży wpływ na czystość kolanka, oraz na zapobieganie nadmiernemu grzaniu się cylindra Wykonana z włókna nie przewodącego ciepła, dość gruba, wzmocniona od wewnątrz blaszanym uzbrojeniem-powoduje, że bardzo wysoka temperatura kolanka nagrzanego przez spaliny nie jest przenoszona na aluminiowe chłodzenie cylindra. Korzyść duża a koszt tylko 2,5zł.
6. [link widoczny dla zalogowanych]
Na koniec wstępnie w oba otwory mocujące tłumik do motoru wkładamy śruby na które z 2 stron dajemy podkładki i po 1 nakrętce, którą potem dociągniemy go do mocowania w naszym sprzęcie.
GL&HF in cleaning your exhaust
Kopiowanie zabronione bez zgody autora stosowanie jak najbardziej dozwolone:D
Do tego dodam, że tłumik można czyścić poprzez jego podpalenie lub ogrzanie w inny sposób do wysokiej temperatury(np. ognisko), a następnie przepłukanie np. ropą. Wadą tej metody jest odbarwienie się tłumika... inną mniej drastyczną metodą jest wielokrotnie przepłukania cylindra wlewając do niego ropę, nitro, kreta lub inny środek czyszczący, potrząśniecie i wylanie cieczy. Pozdrawiam pks100
Post został pochwalony 12 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Czw 20:00, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Kurcze normalnie wyczesany poradnik Wielkie dzięki za to jeszcze lepiej, że w wakacje chyba bede czyścił tłumik to napewno wykorzystam twój poradnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Czw 20:11, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Super tut, cholera ja zrobilem to niby oddlawianie tlumika i sie dziwie, ze jest glosny :/ Bede musial pomyslec nad zmiana komina ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PawelOO
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 6:24, 23 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Wiec doszedłem do wniosku że musze go uszczelnić hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zuzia
Wymiatacz
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pią 10:24, 23 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
super poradnik napewno się komuś przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Pią 16:32, 23 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Mozna napakowac troche waty szklanej (ta do ocieplania) do tlumika w celu wyciszenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bazi
Wymiatacz
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Godzikowice, woj.Dolnośląskie
|
Wysłany: Pią 19:53, 23 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Lepiej koc uszczelniający taki biały^^ wata się nie nadaje zbytnio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 8:26, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
A gdzie dostane taki koc w jakim sklepie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 8:44, 02 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Jeszcze mozna końcówkę kolanka zeszlifować na odcinku 1.5cm aby ostatezna krawędz była ostra. To nie jest mój pomysł, ale jest przetestowany przez wielu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pasiek
Bywalec
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Woj. Opolskie
|
Wysłany: Czw 7:34, 20 Lis 2008 Temat postu: Re: Czyszczenie wydechu, sposób składania, porady:> |
|
|
Bazi napisał: | Zalecam najpierw jednak na końcówkę wydechu od wewnetrznej strony na wklęsłym kołnierzu dać nieco koca uszczelniającego |
To zwężenie na końcówce jest po to, by wsunąć ją w tylnią część dławika. Wchodzi na tyle ciasno, że nie trzeba tam dawać żadnego środka uszczelniającego. Trzeba najpierw to złożyć do kupy, a potem dopiero razem do tłumika wsunąć. Ciężko trafić końcówką, gdy dławik jest już w środku.
WIELKIE sorry za odkop, ale nie mogłem się powstrzymać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cieply-kc
Wymiatacz
Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 723
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Czw 12:29, 20 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Hehe, ale twój czysty pewnie nowy z alledrogo. Ja mam taki orginalny a bród i syf w nim że . Nagar w tłomiku mam ze 2mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 20:38, 27 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Mój sposób na nagar:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zloty1996
Częsty bywalec
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Pewna wioska koło Proszowic
|
Wysłany: Wto 21:08, 23 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
mandos napisał: | Mój sposób na nagar:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Hehe fajne , ale musisz coś wlać do tłumika? Albo zrobić coś specyjalnego? czy tak poprostu podpalić???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zloty1996 dnia Wto 21:12, 23 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bergu
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 21:31, 23 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
lejesz bene podpalasz i po sprawie (takie to trudne?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adamos
Nowy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pabianice-Poddębice
|
Wysłany: Sob 16:10, 03 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Kolego Bazi, czy mógłbym mieć do ciebie prośbę..? A mianowicie zebyś podał mi wymiary: srednicę kolanka Jawki zewnętrzną, średnicę nakrętki wydechu, ew wewnetrzną srednicę tego kołnierza w srodku z gwintem..
A i miałbym do ciebie pytanie.. czy normalny gwint metryczny, taki jaki jest stosowany na wszelkiego rodzaju redukcjach do rur, bedzie pasował jako nakrętka tego tłumika..?
Z góry dziekuje za odpowiedż
PS. Niestety mam utrudniony dostęp do motoru a wymiary potrzebne mi są jak najszybciej..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|