Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bazi
Wymiatacz
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Godzikowice, woj.Dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 17:49, 21 Maj 2008 Temat postu: Czyszczenie filtra powietrza, sposób składania |
|
|
Witam wszystkich!!! w tym tutorialu chcę pokazać początkującym, że regularne czyszczenie filtra powietrza, jest ważne w prawidłowej eksploatacji naszych maszyn. Filtr powietrza regularnie czyścimy co około 1000km, brudny filtr moze powodować , że nasza maszyna będzie:
-więcej palić
-nie da rady wkręcić się na wysokie obroty
-dojdzie do zapchania dysz w gaźniku
Bardzo ważne jest aby obudowa filtra, guma doprowadzająca powietrze do gaźnika nie była uszkodzona, ponieważ lewe powietrze może podowować gaśnięcie motoru lub nie trzymanie obrotów na stałym poziomie.
Poniżej przedstawiam części składowe filtra, po rozłożeniu tak to ma wyglądać:
[link widoczny dla zalogowanych]
Po rozłożeniu filtra na części składowe przystępujemy do dokładnego oczyszczenia wszystkich elementów zarówno od zewnątrz jak i od wewnątrz. Potem jedyną, ale zarazem decydującą częścią jest wkład filtra, który należy bardzo dokładnie oczyścić, a robimy to w następujący sposób: najpierw przedmuchujemy sprężarka, a następnie do płaskiego naczynka nalewamy czystego paliwa i tocząc filtr tam i spowrotem płuczemy( u mnie po tym zabiegu wypłynął szary muł także się nie zdziwcie jak czysta bajura zamienis sie w zawiesine )-w ostatecznosci wymienić na nowy. Po tych zabiegach przystępujemy do złożenia naszego filtratora
1. [link widoczny dla zalogowanych]
W dolną część obudowy od zewnątrz wpychamy przy pomocy tępego śrubokręta naciskając na brzegi-profilowaną końcówkę filtra z tworzywa sztucznego.
2. [link widoczny dla zalogowanych]
Teraz od wewnątrz wkładamy plastikową podstawkę filtra.
3. [link widoczny dla zalogowanych]
Wkładamy metalową rurke doprowadzającą powietrze.
4. [link widoczny dla zalogowanych]
Na podstawkę wkład filtrujący.
5. [link widoczny dla zalogowanych]
Na wkład blaszkę przykrywającą filtr(dekiel).
6. [link widoczny dla zalogowanych]
Zakładamy 1 sprężyne na oba końce po tej samej stronie.
7. [link widoczny dla zalogowanych]
Naciagamy ją z dekielkiem i 2 sprężyne najpierw wkładając w dolną dziurke naciągamy, aż wskoczy w otwór dekielka. Teraz równamy wkład filtra żeby był wypośrodkowany.
8. [link widoczny dla zalogowanych]
Nakładamy górną część obudowy, ściskamy lekko i jednoszeście...
9. [link widoczny dla zalogowanych]
Oba elementy obudowy szczelnie łączymy za pomocą solidnej taśmy.
10.[link widoczny dla zalogowanych]
Nakładamy na szerszą część gumy filtra pierścień zaciskowy.
11. [link widoczny dla zalogowanych]
Na węższą opaske zaciskową.
12. [link widoczny dla zalogowanych]
Zakładamy gume tak jak na zdjęciu i opaską zaciskową montujemy do gardzieli gaźnika.
Życze powodzenia w serwisowaniu Jawek i Ogarów
Kopiowanie zabronione bez zgody autora stosowanie jak najbardziej dozwolone:D
Z stosowaniem benzyny przy takim filtrze należy uważać i absolutnie nie zalewać go na hama!! Nie wolno stosować żadnej innej substancji, wkład najlepiej kupic nowy(z JAWY 50) lub podrobić z istniejącego(Fiat 126P), lub dać inny np. z gąbki(ją czyści się specjalnym praparatem i konserwuje). Ludzie nie montujcie stożków! Wymagają one specjalnej regulacji, przeróbki silnika i okresowej bardzo precyzyjnej konserwacji o czym nikt nie wie... nie dawają one nic a te, które rzeczywiście coś wnoszą do "tuningu mechanicznego" naszej maszyny kosztują ponad 200zł... Pozdrawiam pks100
Post został pochwalony 5 razy
Ostatnio zmieniony przez Bazi dnia Czw 19:39, 22 Maj 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zuzia
Wymiatacz
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Śro 18:07, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
ja to umiem ale myśle ze może przydać się wielu osobom zaczynającym przygode z jawką/ogarem lub tym którzy jeszcze tego nie potrafią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hary94
Wymiatacz
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pieruszyce
|
Wysłany: Śro 21:15, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
ja doslownie wczoraj porobilem fotki i dzisiaj mialem takiego samego tutoriala zrobic Ale Twoj bardzo Ci ladnie wyszedl!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bazi
Wymiatacz
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Godzikowice, woj.Dolnośląskie
|
Wysłany: Czw 11:48, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pochwałe, przed sprzedażą mojej piękności pomyślałem, że zostawie dla potomności parę tutoriali, za kilka dni jeszcze powstaną inne^^ bo ubogo w tym dziale Chce, zeby forum miało własne a nie znajdywane na innych stronach, wkońcu jesteśmy sporą społecznością
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Czw 20:02, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajny poradnik Sprzedajesz Jawe? Czemu? ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bazi
Wymiatacz
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Godzikowice, woj.Dolnośląskie
|
Wysłany: Czw 20:55, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Bo chcę następną Jawe:) tylko taką "duzią"^^0 = polowanie na TS 350 typ 639 z oryginalną tarczą Jawy ostatni model nakeda ze starych czasów. Piękna sprawa. A w planach jeszcze 1 tutorial ale ten będzie mega
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Czw 21:29, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Hehe tutorial remontu Jawki? Za ile sprzedajesz Jawke?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Razor_8824
Bywalec
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:40, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Witam!!!!!
Czy to ma znaczenie w którą strone będzie wybrzuszenie? Chodzi o ten metal nad filtrem co trzyma go
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Razor_8824 dnia Sob 22:47, 14 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Sob 20:10, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Razor_8824 napisał: | Witam!!!!!
co trzyma ten go |
Do środka wybrzuszeniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Razor_8824
Bywalec
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:05, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
no tu jest na zewnątrz wybrzuszeniem a jak ja mam do środka to jest coś źle?
prosze o ODPOWIEDZ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Razor_8824 dnia Nie 20:22, 15 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wrobel902
Początkujący
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wiele
|
Wysłany: Pon 7:44, 27 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ach dzięki ja niemam dwóch częsci w filterku, dzięki za info:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
artek891
Nowy
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białobrzegi
|
Wysłany: Sob 7:07, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ja zawsze myślałem czego mi jakwka zdycha na wyższych obrotach. Dysze miałem czyste cały gaźnik czyściłem i myślałem że mnie rozwali bo dalej nie wchodziła na obroty aż dopiero niedawno guma od filtra spadła mi z gaźnika w wtedy ładnie się wkręcał na obroty. W ten dzień pomyślałem o czyszczeniu filtra powietrza. A gdy go czyściłem to była ładna zadyma Thx. za poradnik. Teraz będę widział jak cały filtr wyczyścić bo zawsze czyściłem tylko ten filterek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xolczakx
Wymiatacz
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z biedronki. (Sierpc)
|
Wysłany: Sob 8:34, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
To trzeba wypłukać w bęzynie czy w czymś innym??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
enedueriketake
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 20:45, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ja płukałem w benzynie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
loko
Bywalec
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 21:50, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
mam 2 filtry jeden na Zbyciu kompletny.. jak co pisać odsprzedam;)
Na bazarek z tym
~moderatur.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|