Cieknący Starter - Rozwiązanie problemu

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 21:00, 07 Lip 2007    Temat postu: Cieknący Starter - Rozwiązanie problemu

W mojej Jawce notorycznie wyciekał olej spod wałka startera.
Nie pomagała wymiana oringu ani silikon wiec postanowiłem rozwiązać problem raz na zawsze i dołożyć silnikowi jeszcze jeden simering.
Wymiary simeringu to 16x28x7. Zamontowany jest tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Otwór w karterze jest mniejszy niż simering więc trzeba go rozpiłować. Można też trochę zeszlifować sam simering, ale nie za mocno, żeby nie uszkodzić metalowej wkładki zatopionej w plastiku. Simering powinien siedzieć ciasno w karterze. Do części wałka startera nie będzie teraz docierał olej wiec trzeba nałożyć tam smaru.
Do usprawnienia tego trzeba niestety rozpoławiać silnik. U mnie jak na razie się sprawdza.


Post został pochwalony 4 razy

Ostatnio zmieniony przez mandos dnia Śro 21:30, 17 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Nie 7:23, 08 Lip 2007    Temat postu:

Hmmm. Powinno się sprawdzić w praktyce. Rozwiązanie proste a nikt na to jeszcze nie wpadłWink Dzięki!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sorber
Tata:)
Tata:)



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: INFERNO

PostWysłany: Nie 20:36, 08 Lip 2007    Temat postu:

poza tym w wałek zdawczy tam gdzie idize popychacz można łwożyc tulejkę gumową lekko ona spowolni pracę sprzęgła ale też apobiegnie laniu sie oleju. ja tak miałęm i było spoko. tlkyo najlepiej jest brać gume olejo odporna bo zwykła gma niszczy sieszybko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lipon
Założyciel Forum
Założyciel Forum



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 15:04, 10 Lip 2007    Temat postu:

mandos mógłbyś powiedzieć, gdzie dostałeś taki simmering, ewentualnie do czego był on przeznaczony i ile kosztował?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 21:33, 11 Lip 2007    Temat postu:

Lipon dostałem go w sklepie motoryzacyjnym. Podałem wymiar wałka i koleś poszukał pasującego simeringa. Okazało sie że wymiar zewnętrzny simeringa (28mm0 jest zbliżony do otworu w karterze ( u mnie 27,5mm). Kosztował 6,50zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
molesta
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Sob 9:37, 24 Lis 2007    Temat postu:

Nie szukaj w motoryzacyjnym tylko w sklepie gdzie maja lozyska simeringi. Ja do silnika nie kupuje łożysk w motoryzacyjnym ( czyt. sklepie z czesciami do motorkow). Ide do sklepu z łożyskami i simeringami podaje wymiary a koles sie tylko pyta jak jakosciowo i za ile. wybieram z reguly te lepsze z korszych w cenach zblizonych bdo tych w motoryzacyjnym a z razem 2 razy lepsze Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ozi
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krępa Kaszubska

PostWysłany: Sob 23:06, 15 Mar 2008    Temat postu:

Dzięki za bardzo praktyczną poradę Smile
Na pewno zastosuję to przy najbliższym remoncie silnika.

Sob 10:37, 24 Lis 2007 - data ostatniego posta, Ozi proszę przeczytaj regulamin, narazie ostrzegam Cię słownie (proszę nie odkopywać starych tematów)

pozdr. - Ramzes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pasiek
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Woj. Opolskie

PostWysłany: Wto 5:08, 04 Lis 2008    Temat postu:

Ja kupiłem ten simmering w sklepie moto-rowerowym, sam go sobie poszukałem bo wiszą na ścianie tak, że można samemu pooglądać i wziąć do kasy. Oczywiście jest to 16x28x7, a podpisany był "pralka".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pionek200
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pon 19:03, 13 Kwi 2009    Temat postu:

a ja zrobiłem remont i żałuje ze nie zalożyłem tego a miałem tylko kapnełem sie 2 tyg po remoncie jak rozpołowiłem drugi silnik który kiedyś remontował moj dziadek teraz mam ten na końcu tylko na zewnatrz
prawie nie leci zadko sie saczy bede musial wymienic oring pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tutoriale Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin