Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Pon 12:50, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
mój kolega ma ogara i od nowości nie wiele przy silniku było robione (ogar po dziadku) tylko wymieniany tłok z pierścieniami i sprzęgło. Miska u niego jest od nowości natomiast ja w swoje jawce takowej nie posiadam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
galakty
Wymiatacz
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:50, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dobrze ze tej miski nie bylo bo by ludzie sie zaskoczyli ile tego paliwa leci na dol xD
A wlasnie troche zbocze z tematu, mam gaznik uszczelnilem juz mniej leci prawie wogole ale chcialbym zamontowac od WSK albo simsona i tu wysuwam pytanie... Lepiej zalatwic za 5zl gaznik uzywany (mam znajomosci) czy wydac te 40zl lub wiecej na nowiutki gaznik od jawki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
XDHubi
Częsty bywalec
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:56, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
od wski albo simka niby poprawia osiągi także rób co chcesz xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
galakty
Wymiatacz
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:00, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Hmmm ale chcialbym kupic nowy nie wydam 80 zloty na byle gow*no
Wiec od jawki czy od simka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 17:15, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
AmaSoft napisał: | Żeby Jawka (Ogar) brała mniej paliwa najlepiej chyba podnieść iglicę rowek do góry, może masz przeciek gdzieś i Ci się wydaje że dużo bierze a tak na prawdę część wycieka z gaźnika. Zobacz na ożebrowanie cylindra
A co do zwiększenia osiągów można pokusić się o zestaw 60 ccm rozprowadzany np. na agmocie i allegro, w niektórych zestawach tuningowych widziałem nowy cylinder 60 ccm głowicę, tłok itd oraz dwie dysze tuningowe, ale nie widziałem wartości. Z domowych sposobów polecam rozwiercenie króćca, wymianę dysz i dokładne uszczelnienie wydechu i gaźnika bo przez niego czasem może wyciekać część paliwa. Miałem taką sytuację po sezonie zimowym oczywiście jawka stała w garażu cały sezon, w mojej okolicy była możliwość do jazdy, ale robią kanalizację i połowa dróg jest rozkopana a druga połowa była pokryta naprawdę dużą warstwą błotska i ciężko się jeździło. jawkę przepalałem co miesiąć tzn odpalić i pochodzić 10 min (dla laików) . Wracając do tematu: jawka po całym sezonie nie-do jazdy miała zalaną paliwem głowicę. po przeczyszczeniu gaźnika w occie jest ok, nie cieknie nic. W ogarach jest montowana miska ściekowa to pod motórem powinna być kałuża. przy okazji zrobiłem uszczelkę komory pływakowej, wcześniej jej nie było niestety. Rozpisałem się
Pozdrawiam. |
Po kolei... Iglice ustawia sie pod swiece, jest to element regulacyjny, jezeli trzeba ja obnizac maksymalnie moze to swiadczyc o jej zuzyciu lub zuzyciu prowadnika(rozpylacza). Dalej prawidlowo wyregulowany gaznik nie powinien wypluwac tyle paliwa, ale rzeczywiscie jest to wada tego modelu. Pamietajmy, ze gdy zakladamy uszczelke pod komore rownoczesnie zwiekszamy poziom paliwa w komorze plywakowej i trzeba go na nowo regulowac. Idac do tego Twojego tuningu... Jezeli silnik nie jest "tuningowany" nalezy zostawic krocie(go sie nie rusza), gaznik i dysze w spokoju. Jedyne co mozemy zrobic to zwiekszyc kompresje i to w spesjalnym zakladzie. Jak mowielm krocca sie nie rusza, przy wiekszej pojemnosci(ponad 60ccm) rozwierca sie gardziel gaznika, dysze mozna zastaosowac juz przy 60ccm(prawdziwych nie almotowskich). Taka dysza ma oznaczenie 72, plskie wyroby nie sa oznaczane bo sa rozwiercane recznie... Prawdziwy czeski zestw kosztuje z przesylka ok. 220zl(mam mozliwosc sprowadzenia). Nie wiem, czy zauwazyliscie ale almot nazywa swoje cylindry wzmacnianymi, potem oszuci sprzedaja na allegro jako 60ccm. Oczywiscie sa prawdziwe z fi = 40mm. Szczelnosci sa najwazniejsze. Co do gaznikow najlepszy bedzie orginal Jawki, nie jest prawda, ze inny poprwi osiagi. Zazwyczaj ludzie nie umia ustawic orginala i po zalozeniu innego mowia, ze osiagi wzrosly co jest nieprawda. Jak juz kupowac gaznik to najlepiej taki z ssaniem, tylko pamietajcie, ze kazdy gaznik predzej czy pozniej trafi szlag(oprocz orginala) z powodu pechowego umieszczenia go nad cylindrem. Kazdy gaznik sie rozkalibruje...Prawda jest natomiast, ze w kazdym zmniejszy sie spalanie, choc moj pali 2,2l, i top nie jest przypadek. A teraz najwazniejsze... Nigdy, ale nigdy nie "gotujcie" gaznika w occie! Jego temperatura wrzenia jest o wiele wyzsza niz wody i powoduje rozkalibrowanie gaznika(szczegolnie zwezenia z miedzi, brazu itd.).
Prosze o zamkniecie tego tematu!
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|