Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidadidadi
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowa Karczma
|
Wysłany: Pią 15:31, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Co prawda mam Jawkę, ale w Jawkach też jest chyba to samo zablokowane. A więc po zimie z nowym gaźnikiem czułem że słabiej chodzi, dziśpatrzę i zauważyłem że w starym gaźniku była dysza główna 68, a w nowym nie była oznakowana. Wymieniłem te dysze i przynajmniej mi się wydaje ze lepiej chodzi. Mam pyttanie czy w fabrycznie nowych gaźnikach dysza może mieć 68? i Czym (wizualnie) różni siędysza 65 od 68? Pytam bo ta co była od początku w nowym gaźnku nie różniła się niczym o d tej 68 z starego gaźnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawidadidadi dnia Pią 16:14, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 16:44, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
wizualnie 68 od 65 różni się....niczym. No moze średnicą otworu kalibrowanego, ale tego na oko raczej nie dostrzeżesz
Cytat: | Mam pyttanie czy w fabrycznie nowych gaźnikach dysza może mieć 68? | Tak (mówimy o polskim rzemiośle, w czeskich to bywało różnie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Pią 16:46, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawidadidadi
Bywalec
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowa Karczma
|
Wysłany: Pią 16:47, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
@Up dzięki, właśnie włożyłem stare dyszze do nowego gaźnika i... chodzi lepiej!!! Mam moją Jawkę i o dziwo dopiero teraz zauważyłem ze praktycznie wszystko w niej było odblokowane jak ją dostałem, bo otwór w króćcu jest kwadratowy, a ten gażnik miał te większe dysze, a tak nawiasem to ja jakoś zauważawm tą różnicę otworów, dzięki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 6:23, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Słówkiem wytłumaczenia nowe, polskie(almotowskie) gazniki maja nie oznakowane dysze. W gaznikach mozna spotkac zarowno 65(zablokowane), 68(uniwersalne) i czasem 70(zamiast 68, montowane orginalnie). Sporadycznie widuje sie tez dysze tuningowe w rozmiarze 72. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BUSTER
Gość
|
Wysłany: Wto 8:23, 05 Maj 2009 Temat postu: Poprawa wydajności i spalania paliwa |
|
|
Witam. Mam do Was pytanie. Mam rometa z silnikiem jawki. Mam gaźnik jikov(jawki) i dysze 68. mam długie kolanko i króciec kwadratowy(otwór łączący gażnik z króćcem) troszke za dużo mi pali motorek, i moje pytania są następujace:
1. jak zmienie dysze na 65 to bedzie mniejsze zużycie paliwa?
2. jak założę gaźnik od komara to bedzie lepiej? mniej bedzie palił?
3. jak skrócę kolanko, tak żeby minimalnie wchodziło w tłumik to coś mi to da?
4.czy ustawienie przerwy i zapłonu spowoduje mniejsze zużycie paliwa?
Chciałbym aby odpowiedzi udzielił mi jakiś doświadczony użytkownik, a nie fanatyk, który wszystko podkręca na max nie liczac się z szanowaniem o sprzęt( nikogo nie chce obraźic). po prostu chce aby wszystko było możliwie najlepiej zrobione,i żeby zmniejszyło sie zużycie paliwa, bo na dzień dzisiejszy to jest ono w granicach 5- 5,5l/100km. Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
jablko
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Wto 12:54, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
a więc tak gaźnik daj od simsona będzie palił mniej bo jikov dużo też wypluwa i jak dobrze ustawisz zapłon do tego gaźnika to też będzie dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 13:00, 05 Maj 2009 Temat postu: Re: Poprawa wydajności i spalania paliwa |
|
|
BUSTER napisał: | Witam. Mam do Was pytanie. Mam rometa z silnikiem jawki. Mam gaźnik jikov(jawki) i dysze 68. mam długie kolanko i króciec kwadratowy(otwór łączący gażnik z króćcem) troszke za dużo mi pali motorek, i moje pytania są następujace:
1. jak zmienie dysze na 65 to bedzie mniejsze zużycie paliwa?
2. jak założę gaźnik od komara to bedzie lepiej? mniej bedzie palił?
3. jak skrócę kolanko, tak żeby minimalnie wchodziło w tłumik to coś mi to da?
4.czy ustawienie przerwy i zapłonu spowoduje mniejsze zużycie paliwa?
Chciałbym aby odpowiedzi udzielił mi jakiś doświadczony użytkownik, a nie fanatyk, który wszystko podkręca na max nie liczac się z szanowaniem o sprzęt( nikogo nie chce obraźic). po prostu chce aby wszystko było możliwie najlepiej zrobione,i żeby zmniejszyło sie zużycie paliwa, bo na dzień dzisiejszy to jest ono w granicach 5- 5,5l/100km. Pozdrawiam. |
Wiekszosc Jawek ma problem z zbyt duzym spalaniem. Niestety "wiejscy mechanicy", czyli wiekszosc uzytkownikow sprzetow uwaza sie za dobrych mechanikow i czesto nie, ze z niechlujstwa ale z braku umiejetnosci robia porzadne zaniedbania. teraz mozna by poweidziec no to do mechanika! Otoz nie, mechanicy sa jeszcze gorsi, bo trzepia kase, a motorka nie traktuja na powaznie... Co do tego posta no coz... Zaloguj sie i nie zasmiecaj tutoriala To tak na wstepie. Na pocztaku zamiast zmieniac gaznik doprowadz ten do poczatku, fakt faktem, ze 30% paliwa ucieka przez ten gaznik, ale mozna temu mocno zapobiec. Kup sobie zestaw naprawczy.
- wymien: plywak, dekiel(kpl.), zaworek ilgicowy(jak nie byl w deklu, kpl.), dysze na 68 i druga od biegu jalowego, przepustnice wraz z iglica, sprezyne i srube regulacyjna
- wyczysc gaznik(dokladnie), przedmuchaj kanaly(nie rob tego w duzej temperaturze, np. gotujac..., jak ktos tak juz zrobil zakup nowy gaznik!)
- wyczysc i wypoleru trzpien plywaka, a takze komore plywakowa
To tak o gazniku, teraz jeszcze wyczysc kranik i lej odpowiednia ilosc oleju do bendzyny. Idac dalej ustaw zaplon na 1,6mm przed GMP tloka, wymien simmeringi i olej w skrzyni na jakis z dodatkami synetycznymi. Zaloz filtr paliwa, wyczysc bak i doreguluj porzadnie gaznik. Wsadz swiece Iskre F80, lub jej zamiennik z innej firmy. Te czynnosci obslugowe pozwola silnikowi pieknie pracowac, miec wystarczajac moc, ladnie odpalac i byc oszczednym. Wazne jest uszczelnienie wszystkich polaczen, odpowiednia kompresja i czysty tlumik, a tazke filtr powietrza. Nawet sruby powinny byc odpowiednio dociagane. Co do tlumika to skroc kolanko, da Ci to szybsze krazenie spalin i lepszy rezonans. Pozdrawiam
Cytat: | a więc tak gaźnik daj od simsona będzie palił mniej bo jikov dużo też wypluwa i jak dobrze ustawisz zapłon do tego gaźnika to też będzie dobrze
|
Ok, ale o tym, ze ten gaznik na orginalnym kruccu sie nie zmiesci to ju nie mowisz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Wto 13:36, 05 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jablko
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Wto 14:12, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
ok nie mówię tego bo chyba to wiadomo że z innego motorku nie będzie pasować ale jak dobrze poszukasz w googlach to znajdziesz tam króciec do 223 za chyba 20 zł
P.S na oryginalnym krućcu też wejdzie ale tylko do ogara z blokowanym krućciem też wejdzie tylko trzeba dużo przeróbek robić zobacz sobie
[link widoczny dla zalogowanych]
Tam sobie wejdź jak dobrze pamiętam (strona mi nie chodzi) w 223 później tuning gaźnik/gaźnik WSK i tam będziesz to miał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jablko dnia Wto 14:17, 05 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
BUSTER
Gość
|
Wysłany: Pią 17:32, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedz:) a mam takie pytanko jeszcze jedno: czy gaźnik od komara bedzie też dobty? bo do simsona to raczej nie znajde, a jesli chodzi o rejestracje to niedługo to zrobię. pozdrawiam:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 7:47, 09 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
To wszystko jest kwestia dopasowania krocca i filtra powietrza. I mowilem nie rob OT! Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
karol36f
Początkujący
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chrcynno
|
Wysłany: Nie 18:37, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dużo daje te przewiercenie dławika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 19:35, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Poczytajcie regulamin, co do dlawika radze nie przewiercac. Co sie stanie, chmm, zacznie glosno chodzic i lepiej zbierac sie z niskich obrotow, z tuninguj swoj tlumik jak, w ktoryms poscie napisalem, lub poprostu wyczysc swoj i bedzie ok. POzdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Pon 8:11, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Żeby Jawka (Ogar) brała mniej paliwa najlepiej chyba podnieść iglicę rowek do góry, może masz przeciek gdzieś i Ci się wydaje że dużo bierze a tak na prawdę część wycieka z gaźnika. Zobacz na ożebrowanie cylindra
A co do zwiększenia osiągów można pokusić się o zestaw 60 ccm rozprowadzany np. na agmocie i allegro, w niektórych zestawach tuningowych widziałem nowy cylinder 60 ccm głowicę, tłok itd oraz dwie dysze tuningowe, ale nie widziałem wartości. Z domowych sposobów polecam rozwiercenie króćca, wymianę dysz i dokładne uszczelnienie wydechu i gaźnika bo przez niego czasem może wyciekać część paliwa. Miałem taką sytuację po sezonie zimowym oczywiście jawka stała w garażu cały sezon, w mojej okolicy była możliwość do jazdy, ale robią kanalizację i połowa dróg jest rozkopana a druga połowa była pokryta naprawdę dużą warstwą błotska i ciężko się jeździło. jawkę przepalałem co miesiąć tzn odpalić i pochodzić 10 min (dla laików) . Wracając do tematu: jawka po całym sezonie nie-do jazdy miała zalaną paliwem głowicę. po przeczyszczeniu gaźnika w occie jest ok, nie cieknie nic. W ogarach jest montowana miska ściekowa to pod motórem powinna być kałuża. przy okazji zrobiłem uszczelkę komory pływakowej, wcześniej jej nie było niestety. Rozpisałem się
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
XDHubi
Częsty bywalec
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:34, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Może się mylę ale wolę zapytać, czy ta miska właśnie była montowana w jawach a w ogarach nie było jej? wydawało mi się ze nawet na tym forum to widziałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Pon 12:46, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
W ogarach oryginalnie nie było okapników (tych "misek").
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|