Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lipon
Założyciel Forum
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 20:32, 30 Lis 2005 Temat postu: Stacyjka |
|
|
Hej. Wiecie może jak założyć stacyjkę w Jawce?? Obawiam się, że będzie to konieczne.... A może znacie jakieś inne zabezpieczenia. Boję się, że jeśli będe trzymał jawke pod domem to szybko z tamtąd zniknie (mimo bramy z kolcami )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 16:26, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Wersja nisko budrzetowa: blokada kierownicy + przełącznik odcinający zapłon schowany gdzieś w blachach (jeśli masz "dwudziestkę") albo pod lampą (jeżeli masz Mustanga). Skuteczne i tanie. Wersja nazwijmy to "rozwojowa": tzw. "bezpieczna stacyjka" od Simsona SR50. Ten patent jest o tyle dobry, że w tej stacyjce jest dosyć dużo wyjść i można pod nią podłączyć jeszcze parę dodatkowych rzeczy (chociaż nie widzę takiej potrzeby ).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lipon
Założyciel Forum
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 17:16, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Nie słyszałem o blokadach kierownicy do motorów (chyba, że da się to zrobić samemu)... Co do przełącznika, to chyba lepszym sposobem jest zabieranie przewodu napięcia (czy coś takiego- ten od świecy)... Przycisk zawsze można znaleźć... No a stacyjka, jedynie od Simsona?? Jakie są ich ceny?? Jak to zamontować....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwy
Częsty bywalec
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Czw 18:30, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
w jawce już jest wbudowana blokada kierownicy, zobacz tam gdzie się łączy przedni teleskop z ramą w półce teleskopu jest dziura, a w ramie odstaje takie coś, w to się wklada blokade i zamyka na kluczyk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:21, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak Siwy mówi. Blokadę kupisz w chyba każdym sklepie motoryzacyjnym, to jest wydatek ~10zł a daje dość dużo bo nawet jak ktoś odpali Jawkę to będzie mógł jeździć tylko w kółko Gożej jak zgubisz od niej klucz, kolega jak zgubił to prowadził motor do domu z przednim kołem w górze
Jeszcze co do stacyjki. Oczywiście można wpasować inną, ale chodzi przecież o to, żeby nikt nam tej Jawki nie ukradł, dlatego stacyjka musi być w miarę możliwości porządna i cena musi być przystępna. Oczywiście można założyć inną stacyjkę, np. od WSKi czy Simsona S51, tylko jaki jest sens zakładania takiej stacyjki skoro Jawke będzie można odpalić każdym kluczykiem od WSKi/Simsona ?? Nie o to nam chodzi. Koszt takiej stacyjki to jakieś 35-40zł za nową. Za te pieniądze nie znajdziesz chyba nic lepszego. Jeżeli się na nią zdecydujesz postaram się o jakiś opis jak taką stacyjkę zamontować i jaki kabel z czym połączyć (bo jak stacyjkę do lampy przykręcić chyba nie musze wam pisać ). Można by jeszcze pokombinować ze stacyjką od Jawy 350, ale ona jest jeszcze droższa od Simsonowskiej "bezpiecznej stacyjki". Dla mnie sztuka dla sztuki.
Co do zdejmowania przewodu wysokiego napięcia. Można i tak, ale jest to trochę uciążliwe jeżeli jeździsz po mieście i co chwilę jedziesz gdzie indziej i ciągle zdejmujesz i zakładasz przewód. Nie trwa to niby długo ale w takiej sytuacji trzeba przyznać, że stacyjka jest dużo wygodniejsza.
Co do przełącznika. Wyobraź sobie, że jesteś złodziejem i chcesz ukraść Jawkę. Podchodzisz, włączasz zapłon, kopiesz kilka razy, pchasz i nie chce odpalić. Co byś w takiej sytuacji zrobił ? Poszukał gdzieś w zakamarkach blach przełącznika, pomimo tego, że zdecydowana większość Jawek jego nie ma i nigdy w życiu o czymś takim nie słyszałeś ? Nie oszukujmy się, ale większość ludzi co kradną Jawki, Romety i inne tego typu sprzęty to kompletni amatorzy i jak nie zapali od razu albo na popych to dają se z nią spokój bo nie wiedzą co zrobić.
Ja na twoim miejscu bardziej bym się bał nie o to, że ci ję zawiną, tylko o to, że zniszczą. Mi już coś takiego gnoje zrobili Motor zastałem z otwartym schowkiem i wywaloną całą jego zawartością na trawnik i tłumikiem wyrwanym w najbardziej chamski sposób (zmasakrowany kołnierz na kolanku, ktoś musiał go naprawdę mocno butować) leżącym 3 metry dalej Przed takimi się niestety nie uchronisz. Żałuje, że nie wiem kto to zrobił, było to w trakcie trwania zlotu, także zapoznana na nim ekipa z okolicy w składzie 2x MW750 + K-750 + 2x Harley WLA była już w gotowości bojowej Zębami by gnoje kołnierz prostowali i tłumik przykręcali
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lipon
Założyciel Forum
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 13:49, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rady. Z montowaniem czegokolwiek mi się nie spieszy, gdyż po pierwsze nie jest pewne czy będę ją trzymał pod domem, a po drugie to napewno nie wcześniej niż po zimie... Nie wiedziałem wcześniej o tej blokadzie, ale w takim razie na pewno zaopatrze się w zamek (jesli go tam nie ma )... A co do stacyjki to chyba ją sobie odpuszcze... Myślę, że zamontuję ten wyłącznik i oczywiście blokada kierownicy. A jak podłączyć ten wyłącznik?? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 16:59, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Lipon napisał: | A jak podłączyć ten wyłącznik?? Pozdrawiam |
To jest akuret proste jak budowa cepa. Do cewki wysokiego napięcia (tej pod bakiem) przychodzą trzy kable: jeden na masę, drugi od iskrownika, trzeci do stacyjki. I teraz są dwie szkoły. Jedna jest taka, że przecinamy przewód idący z iskrownika i na nim zakładamy przełącznik, taki, który działa na zasadzie, że w jednej pozycji zwiera dwa przewody biegnące do niego, a w drugiej rozwiera je. Wadą jest to, że nie mamy dużego pola do manewru, przy chowaniu go. W "dwudziestce" można to bez problemu zamontować bo na trasie tego przewodu jest dużo blach, w Mustangu polecam drugie rozwiązanie. Do drugiego rozwiązania potrzebujemy przełącznik, który działa na zasadzie... no właśnie, jak to opisać Podpina się do niego trzy kable i on, w zależności od położenia zwiera ze sobą kabel pierwszy i drugi, albo kabel pierwszy i trzeci. Podpinamy go w ten sposób, że przecinamy kabel cewka-stacyjka i podpinamy obie strony do tego przełącznika, tak aby w jednej pozycji obydwa się zwierały, a w drugiej kabel idący od cewki zwierał się z kablem, którego jeszcze nie podłączyliśmy. Ten brakujący kabel podpinamy na masę. Ważne ! Nie pomylcie kabli ! Jeżeli coś pokręcicie przełączenie naszego "odcięcia" spowoduje tylko to, że Jawka będzie odpalać niezależnie od tego, czy na oryginalnej stacyjce zapłon jest włączony, czy nie. Mam nadzieję, że zrozumiałeś Postaram się w najbliższym czasie nanieść to na schemat instalacji od Jawki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lipon
Założyciel Forum
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 17:40, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Wlk. Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 15:44, 30 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Co do tego wyłącznika zapłonu, to przecierz mogą ci motor wyprowadzić bez jego odpalania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
miki1002
Wymiatacz
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódź
|
Wysłany: Pią 12:33, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
ja tam zakładam zapinke rowerowa na przednie koło i jest git
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Pią 18:52, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
to tez nie problem jawka wazy 60kg to bierze 2 chlopa i harat nie ma jawki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piątal
Emerytowany Moderator
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 12:06, 19 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Poczytajcie dokładnie instrukcję obsługi jawki, to zobaczycie, ze oryginalnie jest tam blokada kierownicy na kluczyk. Zapraszam do instrukcji, albo do obejrzenia kierowniccy w okolicach blaszki znamionowej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miki1002
Wymiatacz
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódź
|
Wysłany: Pon 12:15, 19 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
z tego co wiem stacyjka od simsona skutera kosztuje 40-50zł, i mam kluczyk normalny, takiego się nie kupi, wszystkie zwykłe maja taką sam kluczyk a skuter nie kolega ma taka zamontowana w romecie, ale wystarczy sie lekko znac i kabelek od silnika wyjać, albo alarm z ag motu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Ciechu
Bywalec
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: Pią 21:40, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
a ja wpadlem na pomysl zalozenia stacyjki od ursusa 330(taki ciągnik). tamta jest zdaje sie 3 albo 4 punktowa i dziala chyba na tej samej zasadzie tylko ze jest kluczyk. nie jestem pewien bo teraz wpadlem na taki pomysl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 11:48, 09 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
wedlug mnie stacyjka od ursusa 330 to zly pomysł (jeżeli sie nie myle) w każdym ciągniku tego modelu kluczyk jest taki sam wiedz byle jaki rolnik albo ktos kto posiada taki kluczyk odpali ci jawe
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|