Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cinex94
Wymiatacz
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 20:19, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
A da się jakimś domowym sposobem sprawdzić ten obrotek? Podłącze pod stałe napięcie 12v tylko co wsadzić do impulsów ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 20:29, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
no mówię, tam masz chyba 3 zaciski:
- (+)
- (-)
- sygnał
plus i minus to wiesz gdzie podpiąć Sygnał podpinasz pod zacisk CEWKI BUTELKOWEJ- najlepiej pod ten, z którego odchodzi przewód do platynek. Po odpaleniu motoru obrotek powinien coś pokazywać- na pewno będzie to przekłamane, ale działać powinien.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
cinex94
Wymiatacz
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 20:38, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
OK, dzięki bardzo! Pochwałą leci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łukaszekdudi157
Początkujący
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 12:31, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie nigdzie nie moge kupic obrotka ze skody.... z poloneza sa ale takie kwadratowe nie bardzo mi sie to podoba. znalazłem takie cos [link widoczny dla zalogowanych]
Nadawał by sie z tego obrotomierz? z gory dzieki za odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
galakty
Wymiatacz
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:40, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Te sa juz chyba nowsze i mysle ze maja naped na linke ale pewny nie jestem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mlody1432
Częsty bywalec
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:11, 23 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ten obrotomierz jest też elektroniczny i wystarczy zrobić to samo co w tym kwadratowym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zwirex
Początkujący
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stargard szczeciński
|
Wysłany: Nie 15:15, 06 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
A jak myślicie ile by wytrzymał akumulator 12v 7Ah bez ładowania pod sam obrotomierz? I jak mam cewkę na 6v to można np. zmniejszyć opór jakiegoś kondensatora, czy trzeba wymienić cewkę? I napięcie na cewce zapłonowej musi być 12v czy 6v?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zwirex dnia Czw 20:30, 10 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
toomi
Częsty bywalec
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Czw 19:27, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Sorry za krytykę ale cos ty do cholery za poradnik napisał nic konkretnego wstawiłeś 2 zdjęcia nic o podłączeniu nic o dodatkowym kondensatorze a jesli motor kreci ci sie jak na filmi to masz cos z*ebane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Makster_26
Wymiatacz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Zielone płuca polski
|
Wysłany: Pią 7:42, 15 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Sory za odkop, ale mam pytanie a nie chce mi sie zakładać nowego postu.
Gdybym chciał wstawić sobie obrotomierz to musze mieć akumulator 12V??
Czy da rade wstawić obrotek do ogara pod cewke 8V?? bo niby słyszałem że tak można...ale najważniejsze żeby nie fałszował...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kornel9797
Wymiatacz
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wyżnica/Kraśnik
|
Wysłany: Pią 12:31, 15 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Taki obrotomierz zawsze będzie fałszował, jedynie na 12V może być lepszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Pon 22:23, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
witam;) zamiast przygotowywac sie do maturki pobawilem sie dzis z obortomierzem od jawy 350, stara linka do niego zerwana z 1 str i co ? zrobilem obrotomierz na linke ... jest to narazie patent "lesnika" ale działa ;P
mianowicie podlaczylem linke do walu od str iskrownika na koncu linki zamontowalem koncowke z klucza nasadowego m8 bodajrze, ktora wsadzilem na ta srubke ktora jest wkrecona do walu. ta koncowke zamontowalem za pomoca czesci z kostki (metalowego wnetrza) nie wiem jak to sie nazywa daje fotke
to to białe
nastepne zabralem sie za mocowanie tego ;p wycialem prowizoryczna blache 3 dziury na sruby tak jak dekielek jest montowany, a nastepnie jedna wieksza na to by przeszla przez to linka. nie trzeba robic zadnych dodatkowych mocowan jak ciasna bd dziura na linke to na koncowce pancerza jadnie sie trzyma i nie objezdza ;]
do dokonczenia mam koncowke pancerza od str obrotomierza (wczepic ta czesc ktora trzymie pancerz do licznika)
i dopracowac to lub stworzyc jakies zebatki by tak linka nie odstawala- juz mam chyba nawet pomysl ale tym zajmne sie dopiero po maturze
minusy ktore juz widze :
- jak ktos ma dluzsza stope to moze troszeczke palcami o pancerz chaczyc podczas hamowania
- obrotomierz za duzy (10 x1000) jakis inny by musial byc raczej
- linka odstaje, ale nie bardziej niz podnuzek
oceny prosze, jakosc slaba fotek i wykonanie bo to tak z ciekawosci tylko ;p moze uda sie cos z tym pokombinowac
pozdrawiam snikers1991
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kornel9797
Wymiatacz
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wyżnica/Kraśnik
|
Wysłany: Wto 14:05, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
No no postarałeś się xD.
Nieźle ci to wyszło.
Jeszcze popracować żeby linka nie wystawała i ta blacha tak nie wystawiała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Wto 14:39, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
wiem bd nad tym pracowac w wolnych chwilach ;p to prowizorka z ta blacha ;] trzeba isc na zlom kupic ten dekielek orginalny i dziure wywiercic. a z ta linka mozna by bardziej wygiac ale tez nie za mocno ;p nie patrz na zdj ze tak odchodzi wtedy jeszcze nie bylo podlaczone do obortomierza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 17:35, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Rozleci się, w jawie z tego co wiem obrotek nie jest napędzany z taką samą prędkością jak wał, ma przekładnie. Pozostaje więc kalibracja i wiara, że 6000obr/min nie rozwali linki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Wto 22:02, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
zobaczyc zawsze idzie ;] linka i tak juz jest na straty ;] z 1 strony zerwana byla tylko jak zkalibrowac to.... ? a z czego obrot. byl napedzany prosto z linki bez przekladni ;>?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|