Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adek755
Wymiatacz
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Pon 9:00, 06 Sie 2007 Temat postu: Zwiększenie osiągów silnika polskiego dezamet 023 |
|
|
Witam!
Dużo na tym forum można dowiedzieć się o tuningu i zwiększeniu osiągów silnika jawowskiego. Jak sprawa wygląda z silnikiem polskim- dezamet 023 . Wiem że była kiedyś wzmianka na ten temat na forum, ale chce wszystko sobie do kupy zabrać. Wiem również że te forum jest poświęcone głównie, a nawet tylko motorowerom z silnikiem czeskim, ale nie chce się przenosić na inne forum dlatego że mam teraz w posiadaniu Rometa Kadeta z silnikiem Dezamet 023. Pozatym fajni sa tu ludzie i wogóle .
No więc moje pytanie jest obszerne i następujące:
Jakie znane są metody podnoszenia osiągów polskich silników Oczywiście nie chodzi mi tu o "kup se cylek 60" tylko o takie tanie metody, a nawet bezpłatne. Czyli np. odblokowanie króćca, tłumika itd. Wiem że w polskim nie ma takich blokad, ale napewno jest coś co może zwiększyć jego moc i osiągli. Chodzi mi tu o prędkość trochę bo 50-55km\h to dosyć mało. Oczywiście jak na Kadeta to normalne, ponieważ często widze że ludziom jedzie 40-45, a najczęściej właśnie 45. Tutaj dopowiem że silnik mam bardzo dobry bo od dziadka i zadbany. I teraz 2 pytanie. Czy po zakupie nowego cylindra 50cm3 i idealnym dotarciu wyciągnie mi coś koło 60 lub więcej . Bo teoretycznie po wymianie cylindra podnoszą się osiągi, ale może silnik dezametu poprostu tyle nie wyciągnie za chiny . Jak to jest
Pozdrawiam
adek755
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Adrik92
Bywalec
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:55, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
adek755 romety tez byly zmulane kiedys mialem artykul jak wyciagnac 4km bez zbytniej strsty na zywotnosci tylko ze z silnika s-38.. pono silniki 023 byly zmulane poprzez zmiane katow otwarcia wszystkich okien poprzez stoczenie cylindra przy tym jak sie styka on z kanalami o 1.5 mm wiec trzeba zrobc aluminowa podkladke o takiej grubosci i podlozyc ja po cylek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sorber
Tata:)
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: INFERNO
|
Wysłany: Pon 10:04, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
podkaładka, splanować głowicę. rozebrać silnik., wypolerowac komorę spalania wypełnic ją. ponieważ przeciwagi wału sa w kształcie grzybka powinni być okragłe. wypolerowac kanały uciać kolanko. odetnij 8cm tłumika z tyłu. lub wywal całkowicie bevechy z niego. podetnij tłok o 2mm od strony kanału ssącego.
co do zmiany cylindra i podnoszenia osiagów to norma bo zwiększa siue jego kompresja i podnosi moc bo jak mas zzużyte cześci to nic nie podziałasz tuningiem
no jak chcesz to kup ten większy cylinder.
no i oczywiscie polerka wszystkich kanałów mozna tez bwic sie w zmiane geo iglicy i przepustnicy ale na twoja głowe tego nie polecam zamęczysz sie a daje to o 5km/h szybciej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adek755
Wymiatacz
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: Pon 10:57, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
O bardzo dziękuje za te rady. Są one jednak dosyć skomplikowane więc będe działał powoli, lub jeżeli ktoś będzie chciał dać jakies rady to mile widziane, (dzięki wam wyżej za te sugestie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrik92
Bywalec
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:34, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
1 cz---> [link widoczny dla zalogowanych] 2cz---> [link widoczny dla zalogowanych] 3cz---> [link widoczny dla zalogowanych] -zgodnie z ob9ietnica daje ten artykul chociaz sorber juz dopowiedzial najistotniejsze rzeczy ja ich nie dopisalem bo sie spieszylem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Conqeror
Częsty bywalec
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:24, 27 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Mi 023 na ramie Komara szedł gdiześ 63 km/h
[link widoczny dla zalogowanych]
Troche sie narobiłem , tłok 3p. gażnik Jikov palnowana głowica . wsyzstk owypolerowane . wydech z sismona . przelozenia itp. Całkiem żwawo przyśpieszał . Ale 2 biegi to stanowczo za mało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szyma
Nowy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 11:16, 10 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Testował ktoś tłumik którego budowa jest opisana w artykule wyżej? Jaki wydech poleciacie dla dezametu 023?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakuj
Wymiatacz
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cieszyn - okolice
|
Wysłany: Pon 12:19, 10 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
hohoh stary jesteś hardcorem z takim odkopem Co do tłumika to orginalny , wybebeszony i skrócone mocno kolanko w 023 nie ma czegos takiego jak rezonans wiec mozna go wybebeszyć , moze się poprawi dzwięk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Black Dog
Wymiatacz
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Wto 9:37, 11 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Wybebeszony jest fajny kolega miał w kadecie nawet coś tam pomaga i nie jest zbyt głośny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szyma
Nowy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 9:01, 13 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Jak niema czegos takeigo jak rezonans? Rezonans jest w kazdym silniku 2suwowym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PLNY69
Bywalec
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:41, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Kiedyś wyczytałem na jakimś forum, że trochę zrywności dodaje wyciągnięcie tych siateczek z gaźnika od strony filtra powietrza i pozostawienie tylko jednej, żeby syf nie leciał. Pamiętam, że jak zrobiłem to w swoim kadecie na pewno zmienił mi się trochę dźwięk silnika na bardziej mruczący a co do większej mocy, czy osiągów nie zauważyłem jakichś radykalnych zmian, ale możesz spróbować w końcu taka modyfikacja zajmuje 5 minut
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|