Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dav6030
Częsty bywalec

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 19:42, 19 Maj 2012 Temat postu: Zapłon CDI, żarówka h4 itp. |
|
|
Witam !!!
Chciałbym zrobić w mojej jawce zapłon cdi, akumulator (ładowanie), mocniejsze światła np. żarówkę h4, kierunki i światło stop. I moje pytania :
Musze przewinąć cewki, tyko jakim drutem ? I ile metrów miej więcej trzeba na jedną cewkę i jaka grubość. No i czy da się ogólnie coś takiego zrobić?? I jakie mogą być koszty. Może już ktoś tak zrobił ?
Proszę też o wszelkie opinie, uwagi i sugestie.
Pozdrawiam
dav6030
OOO nie ten dział proszę o przeniesie.
Sorry
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dav6030 dnia Sob 19:43, 19 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 6:43, 20 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Niewiele jest rzeczy których się zrobić nie da, ale druga sprawa czy dysponujesz odpowiednią wiedzą i umiejętnościami oraz funduszami. Takich tematów już sporo było i na fabrycznym iskrowniku to raczej g. zdziałasz. Ideałem byłby zakup tuningowego iskrownika z Czech, ale jest drogi. Więc musiałbyś znaleźć jakiś model motoru 2T z stosunkowo małym iskrownikiem by się do jawki zmieścił. Przewijanie cewek do tego co chcesz raczej nie ma sensu bo tak to byś musiał tylko świetlne przewinąć a drut musiałby być 2 razy dłuższy niż teraz oraz z 2 razy grubszy (mniej więcej) więc bez szans się nie zmieści. A miejsca na dodatkowe cewki brak. Koszt iskrownika z kołem magnesowym są już od 70 zł. ale nie wiadomo jaki będzie pasował. Chyba byś musiał do motoryzacyjnego chodzić z wałem i przymierzać albo jakieś stoczenia robić, tu już trzeba by kombinować. Załóżmy że udało ci się dorwać iskrownik i go dobrze tam wcisnąć wtedy musisz założyć również całą (no prawie) instalację od tego motoru do jawki więc moduł, cewkę zapłonową, regulator napięcia i akumulator na szybko licząc. Koszt jest spory więc zastanów się czy warto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dav6030
Częsty bywalec

Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 8:29, 20 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ok, poszukam jakiegoś iskrownika innego, cewki myślałem żeby je powiększyć (wydłużyć).
EDIT
[link widoczny dla zalogowanych] Wymiar jest, tylko nie wiem jak z magnetem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dav6030 dnia Nie 8:52, 20 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 15:38, 20 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ten iskrownik ci nie podejdzie bo jest on do silnika 4T czyli daje iskrę co 2 obroty wału a jawka to silnik 2T i potrzebuje iskry przy każdym obrocie wału. Chyba że tylko moduł zapłonowy jest inny, ale to już elektronik musiałby się wypowiedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nowicjusz dnia Nie 15:39, 20 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 15:44, 20 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Nowicjusz napisał: | Ten iskrownik ci nie podejdzie bo jest on do silnika 4T czyli daje iskrę co 2 obroty wału a jawka to silnik 2T i potrzebuje iskry przy każdym obrocie wału. Chyba że tylko moduł zapłonowy jest inny, ale to już elektronik musiałby się wypowiedzieć. |
od kiedy? iskra jest przy każdym obrocie wału (bo impuls z czujnika pojawia się co obrót) a to że w suwie wydechu to nic nie robi bo nie ma się wtedy co zapalić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 16:48, 20 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
To zależy od iskrownika jeden może dawać iskrę zawsze inny nie ale i tak wolałbym zakładać od silnika 2T bo pewniejszy. Ale możesz mieć racje i ja również. Ale mam jedno pytanie skoro wg ciebie iskra pojawia się przy każdym obrocie wału w silnikach 2T i 4T to czemu nie pasują obrotomierze zamiennie tylko przekłamują (chodzi mi o te które zliczają iskry)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
Wymiatacz

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 16:57, 20 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
bo w bardziej rozbudowanych instalacjach masz moduł sterujący przecież i to jego zadaniem jest dawanie iskry w dobrym momencie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 22:32, 20 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
nadal nikt nie wyjaśnił w jaki sposób na podstawie odczytu z czujnika wału moduł może wiedzieć czy jest to drugi czy czwarty suw? iskra w dobrym momencie owszem ale w innych momentach tez się pojawia bo to nie ma żadnego znaczenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 22:38, 20 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Zależnie od tego gdzie jest czujnik umieszczony jest podawana iskra. Odczyt może być z wałka rozrządu, który ustala, który jest suw, lub impuls idzie z wału i wtedy iskra jest co każdy obrót wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AmaSoft
Moderator

Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Nie 22:38, 20 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
nikt nie wyjaśnił, bo moduł tego nie wie. W jednocylindrowych 4T iskra jest co każdy obrót wału, tak jak pisałeś. Tak jest i w skuterach, i w kosiarkach, i w małych motocyklach np Honda CG125.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 22:43, 20 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Nowicjusz napisał: | To zależy od iskrownika jeden może dawać iskrę zawsze inny nie ale i tak wolałbym zakładać od silnika 2T bo pewniejszy. Ale możesz mieć racje i ja również. Ale mam jedno pytanie skoro wg ciebie iskra pojawia się przy każdym obrocie wału w silnikach 2T i 4T to czemu nie pasują obrotomierze zamiennie tylko przekłamują (chodzi mi o te które zliczają iskry)? |
Bo jest więcej jak 2 cylindry i wtedy odczytuje on ilość zapłonów ile jest cylindrów. A jeżeli chodzi o iskrownik z innego silnika, to jaki miałeś na myśli?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|