Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JoJo
Bywalec
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dolsk
|
Wysłany: Sob 22:53, 24 Lut 2007 Temat postu: Wypolerowanie komory spalania ?? |
|
|
Witam !! Mam pytanie czy wypolerowanie komory spalania (na lusterko) coś nam da np moc albo coś ?? Bo na jakimś forum koleś pisał że tak właśnie zrobił i zwiększyło mu moc czy coś takiego !!! Mi się wydaje że planuje się głowice po to by zwiększyć sprężanie a nie jeszcze ją poleruje LoL !!!
Chyba że chodziło mu oto by ja wypolerować na lusterko aby nagar się nie osadzał ( będzie sie mniej grzała) !! hhhmmm.. ale czy to nie zwiększy nam komory spalania ? Jeśli ja zwiększymy to będzie mniejsze sprężanie i nic po za tym a co za tym idzie mniejsza moc !! Co o tym sadzicie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ramzes
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:59, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
polerowac to mozna skrzynię korbową i kanały dolotowe...a co do komory spalania to najlepiej splanować głowice, odchudzić tłok tylko z tym to tez jakiś shitt jest, i go na lustro...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Nie 7:43, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
no pewnie ze daje i to duzo komore spalania mozna wypolerowac i kanal wydechowy ale to malo da najwiecej daje taki zabieg jak powiada towarzysz Ramzes a co do cieniowania tloka i korbowodu... moim zdaniem to jest taki typowo domowy sposob tuningu co oczywiscie oslabia czesci i szczerze mowiac nie robilbym takiego zabiegu bo jawka sama w sobie juz ma slabe te czesci niestety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 10:50, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Wypolerowanie komory spalania (i denka tłoka) powinno ograniczyć osadzanie się nagaru, ale może też powodować skraplanie się mieszanki na wypolerowanych powierzchniach, szczególnie przy zimnym silniku (utrudniony rozruch).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Nie 11:41, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Jesli chcesz zauwazyc znaczny wzrost mocy, to skoryguj wszelkie zadziory, nierownosci, wynikajace z "niedbalstwa" producenta podczas produkcji;
- wypolerowanie kanalow dolotowych, jak i wydechowego,
- odchudzenie i wypolerowanie powierzchni tloka,
- "lustro" skrzyni korbowej,
- "zwiekszenie" srednicy wylotu gaznika oraz krucca, poprzez jego rozszlifownie, (i pozniejsze wypolerowanie)
To podstawa, jesli chodzi o domowy tuning; dodatkowo warto:
- zalozyc wiekszy cylinder (lub jego szlif, ex. 2)
- zamiast tuleji, zastosowac lozysko igielkowe na sworzniu tloka
- popracowac nad zaplonem; przerobienie zaplonu na elektroniczny oraz (opcjonalnie) zastosowanie modulu dostepnego na allegro (koszt. ok. 50pln) znacznie poprawia prace silnika (jesli sie nie myle, to koles o nicku "mechanik32" sprzedaje wlasnie moduly do Jawek; warunek: zaplon bateryjny)
Chyba nie musze pisac, ze conajmniej dobry stan wszystkich (lozyska, siemmeringi, itd) czesci silnika oraz utrzymanie go w porzadku jest sprawa priotytetowa.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JoJo
Bywalec
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dolsk
|
Wysłany: Nie 12:33, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
To tak ale ten gościu pisał że ta komorę spalania miał chropowatą i najpierw ja papierem ściernym 1000 zjechał i potem wypolerował !! mi sie wydaje że to przecież powiększyło komorę i zmniejszyło sprężanie (czyli mniej mocy) !!
A tak na marginesie znacie jakiś dobry sposób na splanowanie głowicy w warunkach domowych ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ramzes
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:51, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
jak miał ''chropowatą'' powierzchnię to cylinder nadawał sie to szlifu chyba ze sam na oko zeszlifował na wymiar papierkiem sciernym hahahahaha:D co jest mało prawdopodobne... podejrzewam ze jedynie wypolerował głowice i tyle co z resztą gów*o daje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bąbel021
Wymiatacz
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: świetokrzyskie
|
Wysłany: Nie 14:26, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
ramzes komora spalania to walsnie jest głowica dokladnie to co sie poleruje w glowicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ramzes
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:16, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
jak bym niewiedział... dzieki za informacje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 15:50, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
skrzynie korbową można wypolerować najpierw papirem wodnym 600 potem papierem wodnym 1000 i na koniec pasta polerską automax...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Nie 19:33, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
po pierwsze to zeby usunac nierownosci to zaczac trzeba od papieru 400 a nawet 360. a co do tego ze mial chropowata komore .. w przeszlosci lozysko na wale (korbowodu) srozwalilo sie i kuleczki sie powysypywaly wiem bo mam drugiego sima i ten sam przypadek (silnik po przejsciach)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:40, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
no i po co nam to info ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ramzes
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:42, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
ponieważ samo to daje do myslenie trzec papierem 400 w głowice to trzeba sie puknąc w swoją bo po 1 zwiekszymy komore spalania zmniejszając kompresje bo wiele nie nadrobimy planowaniem a po 2 to i tak G da... a wiec wniosek taki: lepiej dobrze wyczyscic z nagaru i splanować głowice i ją oczywiscie założyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:58, 26 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
ale chyba to jest mowa o skrzyni korbowej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Pon 14:22, 26 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Mangus> Człowieku, patrz co sie pisze. I dostajesz ostrzeżenie za ewidentne nabijanie postów. Dopisujesz się do każdego tematu, i większość postów to czysty offtop. Dobrze, że piszesz, ale rób to z głową a nie "na chama"...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|