Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Conqeror
Częsty bywalec

Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:32, 07 Paź 2007 Temat postu: Wybijanie tuleji 223 |
|
|
Silnik jawki dysponuje cylindrem który ma wyprasowaną żeliwną tuleję. Obecnie produkowane cylindry są zwykła fuszerką. Często kupowane 60 nie są dobre. Dlaczego na zajechanej czeskiej 50tce jawka rozwija prędkość 72 km/h a zaś na polskiej 60tce jedynie 67- 68 km/h? Odpowiedź jest prosta. Kanały są mniejsze oraz występują różnego rodzaju progi między częścią aluminiową a żelazną na okienkach. Aby skorygować te nierówności najlepiej wybić tulej, równie dobrze można kanały poszerzyć by uzyskać większą moc . Poszerzania kanałów płuczących bez wybijania tuleji jest po prostu nie możliwy , albo bardzo pracochłonny . Szybciej nam się to znudzi niż zdołamy wyciąć 0,5 mm .
Oto sposób jak wybić tulej :
Zależności jaki mamy cylinder polski i czeski , warto go nieco podgrzać . Choć w czeskim możemy wybijać na zimno i i tka wychodzi lepiej niż polski podgrzewany.
Zwykła kuchenka gazowa wystarczy :
[link widoczny dla zalogowanych]
Po 10 minutach bierzemy cylek na wcześniej przygotowane imadło. Aluminiowa część musi się opierać na szczękach imadła . Następnie szukamy odważnika, najlepiej 2kg bo idealnie równo osiądzie na nóżkach tuleji . Uwaga nawalanie młotkiem bez wcześniej przygotowanego odważnika daje 100 % ułamanie się nóżek !!
[link widoczny dla zalogowanych]
Bierzemy dość ciężki młot i nawalamy w odważnik , trzymając wszystko by nie podskakiwało .
[link widoczny dla zalogowanych]
Tulej czeska już po kilku uderzeniach wyjdzie zaś polska gdyż jest
chropowata ni huja . Trzeba mocno napierd… by zaczęła wychodzić :
[link widoczny dla zalogowanych]
Walimy, walimy aż dojdziemy do momentu iż tulej się schowa w aluminiowym cylku :
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz bierzemy jakaś tulej od zniszczonego cylindra . Może być od rometa, komara, nawet jawki i sismona. Tylko te 2 ostatnie musimy trochę obtoczyć bo są praktycznie idealne wiec wraz z wybijaniem będziemy wbijać 2gą tulej.
Należy założyć tłok by lekko wystawał potem bierzemy tulej pobijającą i nakładamy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Przez odważnik albo bezpośrednio bijemy aż do momentu puki nie wyjdzie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie należy zabrać obydwa elementy do obróbki . Najlepiej by był to schemat wdł. Tomasza Sałka bądź też możemy poszerzyć do wielkości oryginalnych.
Wrazie jakis pytań to pisać
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Rasta
Bywalec

Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:26, 07 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
O ile trzeba powiększyc kanały, i o ile wzrośnie po tym v max?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Conqeror
Częsty bywalec

Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:47, 07 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
W zlaeżności od przeróbek . Ale licze na 80 km/h
Kanały trzeba poszerzyc do 19 mm czyli o jakieś 4 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lucas
Wymiatacz

Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Nie 15:11, 07 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Super poradnik, przyda się gdy na zimę wykonam tuning według Tomasza Sałka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
batmanek11
Bywalec

Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:54, 13 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
a jesli ułamie sie zabek to tuleja juz sie nie nadaje do niczego? bo nawet nie wiem po co one są
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lucas
Wymiatacz

Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Nie 15:58, 14 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Chodzi ci o nóżki tuleji? Jak się ułamią to dupa a btw jak włożyć przerobioną tuleją spowrotem do cylka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Conqeror
Częsty bywalec

Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:38, 14 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Jestem wtrakcie przeróbki na 4 płuki
Oto tak pokoleji jak modyfikowałem tulej , poparte zdjęciami :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Te wcięcia mają mieć góra 3 mm gdyż tulej ma 4 mm . A aluminum można zrobić gora 2 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|