Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 16:58, 16 Cze 2008 Temat postu: Walka o Ogara 200 |
|
|
Witam! Moze napisze moja historie
Zaczne od dziadka. Moj dziadek jest w porzadku i ok. 22 lat temu kupil nowiutkiego Ogara 200 za 2 500 000 zł. Jeździł nim bezawaryjnie aż trafił do mojej matki. Mamusia o niego także dbała i jakimś cudem trafił w stanie idealnym do mojego starszego brata. Bawił się nim do 16 roku życia bez większych problemów gdy zaczął go tuningowac! Rok temu trafił do moich rąk. Nie wiedziałem o nim nic! Usiadłem i starałem się go odpalić przez tydzień bez efektów. Jedynie co osiągnełem to parę hucznych wystrzałów z tłumika i kupę zbędnego pyłu i gazu. Obiecałem sobie, że go uratuje i od tego czasu podjąłem dzielną walką z jawką i samym sobą. Pierwsego lata wydałem na nią ok. 800 zł. Kupiłem ponoć w idealnym stanie silnik z allegro.pl, i to drogo! Niestety silnik rzeczywiście odpalił ale nie nadługo. Zgasł i koniec! Oddałem Ogara i dwa silniki w ręce mechanika. Długo się męczył! Dodam, że silnik od brata miał przejechane zaledwie 4000km!(od zakupu) w końcu zrobił go. Okazało się, że kupny silnik ma zardzewiałe bebechy! A z oleju zostało mleko! Po wizycie u mechanika wymieniłem parę elementów które zalecił, a mianowicie gażnik, tarcze sprzęgła, parę linek i wydech ponieważ na tamtym nie dało sie jeździć. Wydałem na gościa 150zł. Przejechałem 20km i wysiadł zapłon. NIc o nim nie wiedząc nastawiłem go i jęździłem 120km. Zerwały się śruby mocujące iskrownik i wtedy sie poddałem. Było to zeszłego lata. Niewiedziałem gdzie dać ten dział a umieściłem go tu z powodu tego co teraz napiszę, może kogoś zainteresuję .W tym lecie znowu podeszłem z optymizmem. I tu mam pierwsze pytanie, jak naciskam kopkę i trzymam czuję opór a pochwili słyszę ulatniające sie powietrze z rury wydechowej i kopka puszcza, dodam że kompresja może tylko uciekać przez piersćienie które są nowe! i że na tych pierścieniach motorek przejechał całe 150km! Czy u was też się tak dzieje? W tej chwili wymieniłem głowicę bo tamta nie pasowała idealnie a także muszę kupić uszczelkę pomiedzy karterami a cylindrem bo tamtą zgubiłem :/. Zanikła mi iskra więc myślałem i myślałem w końcu wymyśliłem! Zakładam akumulator, zamieniam całą instalację. wywalam platynki a zamiast nich stosuję czujnik magnetyczny. Montuję moduł zapłonowy a a to jego krótka chrakterystyka: automatyczny bezpiecznik na ok. 5A, samowyłącznie po 3 sekundach nie używania i samowłącznie, wychodzi z niego duże napięcie i wbudowana mapa zapłonu wszystko pokryte jak najlepszymi środkami w celu ochrony przed brudem itd.
Musiałem się wyżlić a nie miałem komu... :/
Piszcie swoje opinie, może uda mi sie z tym jakoś poradzić a wy mnie zmotywujecie xD
pozdrawiam pks100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:03, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
No z tym zapłonem to chętnie zobaczę efekty jak to będzie chodzić. Co do walki jaką stoczyłes to gratuluję ci, że wytrwałes. Oby więcej takich ludzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zuzia
Wymiatacz
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 17:36, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
no + za wytrwalość . Życze Ci aby z tym zaplonem sie udalo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zuzia dnia Pon 17:36, 16 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel93
Wymiatacz
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Myszkowa
|
Wysłany: Pon 18:44, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Oby więcej takich ludzi! Powodzenia z montażem tego zaplonu
i jka zalozysz to zdaj relacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 20:43, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Co do zaplonu to prawie skonczylem. Modul jest wykonany i iskrownik takze. Czekam na fundusze wtedy kupie reszte kabli, elementow i akumulator. Jak zrobie dam wam znac i wysle zdjecia Bardziej sie jesdnak boje o mechanike :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bazi
Wymiatacz
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Godzikowice, woj.Dolnośląskie
|
Wysłany: Pon 21:18, 16 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Podciagnięte pod Jawe, bo dusza ta sama, oczywiście przekieruj to na Ogara:
No mocny jesteś, ja też walcze wyłącznie z Jawami ale mnie słuchają jak rodzimego konstruktora, mogę jeździć i jeździć, a wystarczy, że ktoś obcy wsiądzie to zaraz motor odmawia posłuszeństwa to jest takie fatum, właściciela który darzy ją uczuciem posłucha a innego odrzuci. Ale najpierw musisz sobie wyrobić u niej szacunek i posłuszeństwo, żeby była poddana. Jawy są naprawdę wyjątkowe, nieraz koleżanki śmieją się, że ja z motorem rozmawiam delikatniej jak z kobietą. Mimo wszystko pozostaje przy tej marce, bo wiele mnie nauczyła jeśli chodzi o mechanike, cierpliwość i analize usterek. Jak będziesz już dbał o nią przez kilka lat to z każdą małą niespodzianką motor sam podpowie co go boli Zawsze pozytywnie podchodź do problemu a napewno znajdziesz rozwiązanie. JAWY górą!!!! Właśnie poważnie przymierzam się do zmiany na 350TS. Życze nawijania kilometrów
Co do problemu ze ślizganiem startera:
-może zbytnio dokręciłeś popychacz sprzęgła i się ślizga
-za słado nabiłeś zębatke na wale i poprzez łańcuszek sprzęgłowy dostaje poślizgu na czopie wału
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
roki124
Bywalec
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 6:17, 17 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Gratuluje wytrzymałosci (tylko trapi mnie jedna zecz od kogo ty kupiłes ten silnik za 800zł ???????) pozdrawiam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Wto 8:17, 17 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Ale mi sie starter nie slizga! Tylko jakos kompresja ucieka i nie wiem w jaki sposob ale jak tak jedzil to chyba nie jest zle?! Co do slinika to go kupilem za ok 145zł , najdrozszy jaki wtedy byl i 18 licytujacych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz025
Wymiatacz
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 467
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 4/5
|
Wysłany: Wto 10:49, 17 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Jezu tyle kasy ja bym nie dał wolał bym kupić inny wiadomo że masz pamiątkę po dziadku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 11:13, 17 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
W sumie wybrałeś zły dział, ale na prawde respect, że tyle w to kasy włożyłeś. Największy wydatek jaki poczyniłem, to 50zł na cylinder, a i tak wydawało mi się to dużo biorąc pod uwagę wartość mojego sprzęta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Nie 15:55, 22 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Mam teraz takie pytanie, narazie kompletuje czesci i robote zaczne w piatek prawdopodobnie. Przygotowalem sobie schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy zamiast tych trzech mostków prostowniczych(nr.2) 6A moge zastosowac jeden np.50A z radiatorem? I czy jak to zrobię będę mógł polączyć cewki razem już w iskrowniku?
Z góry dzięki!
A oto pare fotek po tym jak otrzymalem moto od brata: (jeszcze ze starym tlumikiem xD)
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Nie 16:31, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pon 14:20, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Nie polecam podlaczania 3 cewek pod jeden mostek Graetza; wiaze sie to ze stratami.
Efektywniejszym bedzie podlaczenie kazdej cewki osobno do poszczegolnego mostka i dalej ich rownolegle polaczenie.
Jeszcze jedno; jesli mapy bedziesz mial pod MZ`tke, to nie wiem, czy bedzie prawidlowo pracowac z silnikiem 223; pozostaje kwestia dopasowania tego; Jawowski silnik chyba potrzebuje innej przerwy na niskich obrotach niz MZ, a jeszcze innej przy wyzszej partii obrotow. Wiec moga pojawic sie "niespodzianki".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pon 14:36, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Dzieki za odpowiedz z tymi cewkami bo to mnie trapilo. Co do modulu, to na schemacie (MZ) oznacza Moduł Zaplonowy. Jest to modul zaprojektowany przeze mnie Wiec z pewnoscia pasuje do silnika typu 223 a do MZ`tki nie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pon 20:22, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
A to przepraszam. Widzialem podobne moduly na jednym z serwisow aukcyjnych, i to wlasnie wprowadzilo mnie w blad.
Czekamy na fotki zarowno po zakonczeniu, jak i w trakcie prac.
Powodzenia w "tworzeniu".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Czw 12:46, 26 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Dobra, trzymajcie kciuki;) Po dlugich przygotowaniach jutro jade na wies i montuje wszystko, poniewaz w ciagu trzech ostatnich dni gromadzilem czesci i je skladalem. Najblizsze relacje i zdjecia kolo poniedzialku.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|