Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prezes 17
Początkujący
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: prudnik
|
Wysłany: Nie 11:36, 23 Gru 2012 Temat postu: UWAGA !!! Modyfikacja tłoka. Tłok a kanały płuczące |
|
|
Modyfikacja dotyczy zrobienia wycięcia w tłoku aby dłużej były otwarte kanały płuczace w cylindrze. Co o tym myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez prezes 17 dnia Nie 17:42, 23 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 12:44, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Chyba chodzi ci o kanał ssący bo by kanał płuczący był dłużej otwarty trzeba by albo go powiększyć, albo dowalić kolejne. Ale przeróbką tłoka tego nie zrobisz. Chodzi ci o kanał ssący (prowadzący do komory korbowej). Jeśli mylisz takie rzeczy to znaczy że daleko nie pojedziesz. (dobra rada) Szkoda twojej kasy i energii. Lepiej zajmij się robieniem motorów na oryginał - łatwiejsza sprawa dla laika, bo do tuningu trzeba wiedzy, doświadczenia, umiejętności, sprzętu i sporo kasy (bo oszczędzać nie wolno!) a części z tych rzeczy podejrzewam że ci brakuje (wiedzy na pewno).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
prezes 17
Początkujący
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: prudnik
|
Wysłany: Nie 15:19, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Chodziło mi o wykonanie wycięcia w górnej części tłoka przed pierścieniami A tuningiem zajmuje się już ponad 4 lata mam m.in. Aprilie rs 90 simla 80/4/3 i tego ogara 60 i chciałbym coś jeszcze zrobić żeby miał lepszego buta:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez prezes 17 dnia Nie 15:37, 23 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 16:47, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Okno ssące nie może być otwarte w czasie suwu sprężania wstępnego mieszanki w silniku symetrycznym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
prezes 17
Początkujący
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: prudnik
|
Wysłany: Nie 17:10, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
ale co ma okno ssace do tego skoro chodzi o płuki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 17:37, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
No to zajmujesz się tuningiem i mylisz kanały z oknami? Jeżeli chodzi o modyfikacje tłoka w celu zwiększenia otwarcia okien płuczących, to po prostu nie ma to sensu. Są bardziej efektywniejsze przeróbki układu rozrządu silników 2t.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
prezes 17
Początkujący
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: prudnik
|
Wysłany: Nie 17:45, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
no i nareszcie trafiłem na kogos obeznanego. To podaj mi co moglbym zrobic z góry dziekuje:) 5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 17:52, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
ja ci powiem.
kup sobie kilka książek (ewentualnie wypożycz z biblioteki , ale czarno to widzę) o silnikach 2T. poczytaj. zrozum zasadę działania takiego silnika , następnie książki o tuningu silników 2T i znów czytanie , zrozumienie . dopiero później zacznij myśleć jak nabytą wiedzę możesz zastosować w swoim silniku.
nie sztuką jest zrobić coś wedle opisu krok po kroku.
sztuką jest wpaść na coś samemu , wykonać to i jak to będzie działać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
prezes 17
Początkujący
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: prudnik
|
Wysłany: Nie 18:07, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
kolego ja wiem jaka jest zasada pracy silnika 2t. Robie w serwisie yamahy. Ale jak go usprawnic jeszcze potrzebuje porady:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 18:12, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Można się bawić wieloma modyfikacjami okien i czasami ich otwarcia jak i ich wielkościami.. Wszystko zależy co chcesz osiągnąć przerabiając silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
prezes 17
Początkujący
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: prudnik
|
Wysłany: Nie 18:17, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
mi chodzi głównie o moc. Mam zebatke 10z i wyciaga 55. Predkosc to tam niewazne. Ale czesto jezdzimy po okolicy z dzieWczyna i chce żeby lepiej przyspieszał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 18:32, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Powinieneś bardziej pobawić się z szerokością okien niż z ich wysokościami, tak aby silnik stał się bardziej elastyczny. Możesz również zainwestować w membranę, ale to już wyższa szkoła jazdy.. Wprawdzie jeżeli nie masz odpowiedniego sprzętu to nic w silniku nie zrobisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
prezes 17
Początkujący
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: prudnik
|
Wysłany: Nie 18:40, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
no ale musze tuleje wyciagac zeby je delikatnie poszerzyc?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Nie 18:42, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Chwila.. sory, że się wtrącę.. ale chyba jednak można nieco przedłużyć czas otwarcia okien płuczących..
Schemat:
gdyby się nie otworzyło to osobny link:
[link widoczny dla zalogowanych]
trzeba podpiłować tłok tak jak to przedstawia schemat co (według mnie no i raczej też na logikę) spowoduje, że ciut dłużej te kanały będą otwarte i dostanie się więcej ładunku (mieszanki) nad tłok.
Nie wiem jak to będzie się sprawowało w jawce, ale w wsce miałem to zrobione tylko że... nie powiem Wam czy to coś dało bo nie testowałem silnika po każdej modyfikacji osobno..
Z własnej strony nie liczyłbym na przypływ nie wiadomo jakiej mocy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Nie 18:51, 23 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 18:47, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tak, to prawda Kamilu co napisałeś, ale ja nigdzie nie napisałem, że takie rozwiązanie nie może mieć miejsca, tylko napisałem, ze są efektywniejsze metody przestawiania rozrządu. Choćby z powodu tego, że (jakbyś czytał książkę bella chociażby) mieszanka ma być wtryskiwana pod jak najbardziej zbliżonym kątom do kąta prostego. Kolejną sprawą jest zmniejszenie ciśnienia sprężania a także nierównomierne naciski gazów na tłok co obniża sprawność silnika (mniej czy więcej w teorii ciężko to zobaczyć..)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|