UWAGA !!! Modyfikacja tłoka. Tłok a kanały płuczące
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezes 17
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: prudnik

PostWysłany: Nie 11:36, 23 Gru 2012    Temat postu: UWAGA !!! Modyfikacja tłoka. Tłok a kanały płuczące

Modyfikacja dotyczy zrobienia wycięcia w tłoku aby dłużej były otwarte kanały płuczace w cylindrze. Co o tym myślicie?Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prezes 17 dnia Nie 17:42, 23 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 12:44, 23 Gru 2012    Temat postu:

Chyba chodzi ci o kanał ssący bo by kanał płuczący był dłużej otwarty trzeba by albo go powiększyć, albo dowalić kolejne. Ale przeróbką tłoka tego nie zrobisz. Chodzi ci o kanał ssący (prowadzący do komory korbowej). Jeśli mylisz takie rzeczy to znaczy że daleko nie pojedziesz. (dobra rada) Szkoda twojej kasy i energii. Lepiej zajmij się robieniem motorów na oryginał - łatwiejsza sprawa dla laika, bo do tuningu trzeba wiedzy, doświadczenia, umiejętności, sprzętu i sporo kasy (bo oszczędzać nie wolno!) a części z tych rzeczy podejrzewam że ci brakuje (wiedzy na pewno).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
prezes 17
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: prudnik

PostWysłany: Nie 15:19, 23 Gru 2012    Temat postu:

Chodziło mi o wykonanie wycięcia w górnej części tłoka przed pierścieniami A tuningiem zajmuje się już ponad 4 lata mam m.in. Aprilie rs 90 simla 80/4/3 i tego ogara 60 i chciałbym coś jeszcze zrobić żeby miał lepszego buta:)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prezes 17 dnia Nie 15:37, 23 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 16:47, 23 Gru 2012    Temat postu:

Okno ssące nie może być otwarte w czasie suwu sprężania wstępnego mieszanki w silniku symetrycznym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
prezes 17
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: prudnik

PostWysłany: Nie 17:10, 23 Gru 2012    Temat postu:

ale co ma okno ssace do tego skoro chodzi o płuki?Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 17:37, 23 Gru 2012    Temat postu:

No to zajmujesz się tuningiem i mylisz kanały z oknami? Jeżeli chodzi o modyfikacje tłoka w celu zwiększenia otwarcia okien płuczących, to po prostu nie ma to sensu. Są bardziej efektywniejsze przeróbki układu rozrządu silników 2t.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
prezes 17
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: prudnik

PostWysłany: Nie 17:45, 23 Gru 2012    Temat postu:

no i nareszcie trafiłem na kogos obeznanego. To podaj mi co moglbym zrobic z góry dziekuje:) 5

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Nie 17:52, 23 Gru 2012    Temat postu:

ja ci powiem.

kup sobie kilka książek (ewentualnie wypożycz z biblioteki , ale czarno to widzę) o silnikach 2T. poczytaj. zrozum zasadę działania takiego silnika , następnie książki o tuningu silników 2T i znów czytanie , zrozumienie . dopiero później zacznij myśleć jak nabytą wiedzę możesz zastosować w swoim silniku.


nie sztuką jest zrobić coś wedle opisu krok po kroku.
sztuką jest wpaść na coś samemu , wykonać to i jak to będzie działać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
prezes 17
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: prudnik

PostWysłany: Nie 18:07, 23 Gru 2012    Temat postu:

kolego ja wiem jaka jest zasada pracy silnika 2t. Robie w serwisie yamahy. Ale jak go usprawnic jeszcze potrzebuje porady:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 18:12, 23 Gru 2012    Temat postu:

Można się bawić wieloma modyfikacjami okien i czasami ich otwarcia jak i ich wielkościami.. Wszystko zależy co chcesz osiągnąć przerabiając silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
prezes 17
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: prudnik

PostWysłany: Nie 18:17, 23 Gru 2012    Temat postu:

mi chodzi głównie o moc. Mam zebatke 10z i wyciaga 55. Predkosc to tam niewazne. Ale czesto jezdzimy po okolicy z dzieWczyna i chce żeby lepiej przyspieszałSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 18:32, 23 Gru 2012    Temat postu:

Powinieneś bardziej pobawić się z szerokością okien niż z ich wysokościami, tak aby silnik stał się bardziej elastyczny. Możesz również zainwestować w membranę, ale to już wyższa szkoła jazdy.. Wprawdzie jeżeli nie masz odpowiedniego sprzętu to nic w silniku nie zrobisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
prezes 17
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: prudnik

PostWysłany: Nie 18:40, 23 Gru 2012    Temat postu:

no ale musze tuleje wyciagac zeby je delikatnie poszerzyc?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Nie 18:42, 23 Gru 2012    Temat postu:

Chwila.. sory, że się wtrącę.. ale chyba jednak można nieco przedłużyć czas otwarcia okien płuczących..

Schemat:


gdyby się nie otworzyło to osobny link:
[link widoczny dla zalogowanych]


trzeba podpiłować tłok tak jak to przedstawia schemat co (według mnie no i raczej też na logikę) spowoduje, że ciut dłużej te kanały będą otwarte i dostanie się więcej ładunku (mieszanki) nad tłok.
Nie wiem jak to będzie się sprawowało w jawce, ale w wsce miałem to zrobione tylko że... nie powiem Wam czy to coś dało bo nie testowałem silnika po każdej modyfikacji osobno..
Z własnej strony nie liczyłbym na przypływ nie wiadomo jakiej mocy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Nie 18:51, 23 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 18:47, 23 Gru 2012    Temat postu:

Tak, to prawda Kamilu co napisałeś, ale ja nigdzie nie napisałem, że takie rozwiązanie nie może mieć miejsca, tylko napisałem, ze są efektywniejsze metody przestawiania rozrządu. Choćby z powodu tego, że (jakbyś czytał książkę bella chociażby) mieszanka ma być wtryskiwana pod jak najbardziej zbliżonym kątom do kąta prostego. Kolejną sprawą jest zmniejszenie ciśnienia sprężania a także nierównomierne naciski gazów na tłok co obniża sprawność silnika (mniej czy więcej w teorii ciężko to zobaczyć..)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin