Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cris
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 20:56, 15 Lip 2008 Temat postu: turbo w silniku jawy :D |
|
|
witam jak w temacie
jak miało by to działać? Turbina zbudowana była by z wentylatora wysoko obrotowego, np: od boxowego chłodzenia procesorów intel pentium IV
Do tego układ elektroniczny, który załączał by ją po dodaniu gazu (tak by nie pracowała na jałowych obrotach, ponieważ to by automatycznie wkręcało samoczynnie silnik na obroty), następnie wyłączała się przy średnio-wysokich obrotach. Silnik mógłby dostawać zbyt dużo powietrza, jednak ten problem można by rozwiązać przez odpowiednie ustawienie poziomu paliwa, mieszanki i co najważniejsze dopasować dyszę (zamontować mniejszą dyszę powietrza). Na wejściu turbiny oczywiście filtr stożkowy. Inną koncepcją mogły by być wloty powietrza. Jeden wlot o budowie stożka, który zwężał by się do rozmiaru rury o średnicy wlotu gaźnika (np: od standardowego filtra) przez co ciśnienie powietrza w rurze zwiększyło by się. Na początku rury oczywiście jakiś filtr z warstwy materiału dodatkowo wzbogacić można to o klapki otwierające się przy wkręcaniu obrotów niczym w muscle car Co o tym sądzicie chłopaki?
P.S myślałem o tym, by mieć jednego ogara zachowanego w oryginale, a drugiego kompletnie przerobić na tor/drag xD szalony, nie? xD XD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 20:59, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Hmmm , podobno kto nie marzy ten nie żyje
Powiem tak , te silniki są wytrzymałe ale nie aż tak
Poza tym jak Ty to sobie wyobrażasz pod względem wykonania a nie teorii ?
Zrób takie coś to możemy pogadać xD
Zostawiając turbo masz tu podobny temat http://www.jawa50.fora.pl/tuning-mechaniczny,1/nitro-w-jawce-czy-to-jest-realne,1240.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motórzysta dnia Wto 21:02, 15 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cris
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 21:02, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
silnik jest wystarczająco wytrzymały, tu chodzi tylko o zwiększenie ciśnienia powietrza po to by szybciej wkręcał się na niskich obrotach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 21:04, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Cris napisał: | silnik jest wystarczająco wytrzymały, tu chodzi tylko o zwiększenie ciśnienia powietrza po to by szybciej wkręcał się na niskich obrotach |
No to zamontuj sobie dezodorant który będzie miał wlot do gumy od gaźnika ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Wto 21:29, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Oj teraz sobie przypomniałem słowa dziadka, kiedy gadałem mu pierdoły o n20 i innych pierdołach w Ogierku. "Co Ty chcesz zrobić rakietę!?" Bueheh ludzie nie ma sensu ładować taką technologię do silnika 223. Nawet jeśli by się udało to efekt będzie marny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PatrickM
Emerytowany Moderator
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)
|
Wysłany: Wto 21:31, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Widzę że nic nie wiesz o turbinach Cris. Turbina jest zasilana spalinami, więc ta turbina w jawce musiała by być połączona z układem wydechowym. Więc wiatraczek nie jest zasilany elektrycznie tylko poprzez ciśnienie spalin. Im szybciej wylatują spaliny tym szybciej kręci się wirnik, przez co ciśnienie doładowania jest większe.
Wg. mnie chyba możliwe do wykonania.
A powiem więcej, podsunąłeś mi ciekawy temat do przegłówkowania przy mojej jawie, kolanko drugie kupie i obadam co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PatrickM dnia Wto 21:35, 15 Lip 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cris
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 21:42, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
PatrickM bardzo dobrze wiem, jak działa turbina, ale w tym wypadku chciałem zrobić to elektronicznie, niż bawić się z wydechem, bo to o wiele trudniej to wszystko zgrać i to nie ma sensu w silniku jawy. Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PatrickM
Emerytowany Moderator
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)
|
Wysłany: Wto 22:00, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ale gdyby było połączone z wydechem to problem szybszego kręcenia się turbiny po wiekszym dodaniu gazu byłby rozwiązany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Wto 22:07, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
ojojoj wy naprawde wiecie na czym polega turbo? turbina przerabie jeszcze raz te spaliny co miały wyjść wydechem i przez taka operacje zyskujemy do 40KM
jeśli chodzi o przedstawienie to mogłem sie pomylić ale wiem na czym to polega pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PatrickM
Emerytowany Moderator
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)
|
Wysłany: Wto 22:11, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
do 40KM? hahaha...Chyba w 110 konnym Dieslu(już z turbo)....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 22:19, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Nie chce mi się nawet tego steku bzdur na początku czytać, dlatego dopowiem swoje i odsyłam do wyszukiwarki
1. Turbo w 2T o takiej konstrukcji kupsko da (np ze względu na budowę gaźnika)
2. Nie uzyskasz czymś takim odpowiednio wysokiego ciśnienia. Proszę sobie poczytać z jaką prędkością kręci się turbina. Nie jest to ani 2000obr/min, ani 5000, ani nawet 10000...
3. Zaszkodzisz silnikowi
Cytat: | Na wejściu turbiny oczywiście filtr stożkowy. Inną koncepcją mogły by być wloty powietrza. | Wloty to już może, ale bez żadnych klap, tylko jakiś że tak powiem "wiatrołapacz".
Cytat: | PatrickM bardzo dobrze wiem, jak działa turbina, ale w tym wypadku chciałem zrobić to elektronicznie, niż bawić się z wydechem, bo to o wiele trudniej to wszystko zgrać i to nie ma sensu w silniku jawy | Cisnienie spalin w silniku jawki jest tak duże, że ja czasem pierdzę mocniej Nie przeszłoby
Cytat: | przez taka operacje zyskujemy do 40KM | 40 koni, to ma rotax 123 w niemal najmocniejszej wersji, więc CHYBA z silnika jawki tyle nie wyciągnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macq dnia Wto 22:20, 15 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Wto 22:22, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
no tak jest tylko nie w motorach bo w motorach nie widziałem turbo a co do turbo ja mówie na przykładzie ursusa 1224 tam jest turbo i w porównaniu co do tego samego bez turba jest różnica dokładnie 32KM w ciężarówkach też tak jest więc chyba wiem co mówie co nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PatrickM
Emerytowany Moderator
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)
|
Wysłany: Wto 22:31, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Bardzo dużo Hayabus jest uturbionych. Spotkałem w internecie też R1 z turbo. Może w urusie daje 32KM, ale w silnikach spalinowych przy dużym ciśnieniu doładowania można uzyskać nawet kilkaset koników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 22:34, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
R1 to 2T? XD soł...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bazalt
Moderator
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Wto 22:39, 15 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
kilkaset może ale nie z jawki a co do ursusa musiałbyś go poznac pojeździć i zobaczysz o co mi chodzi a te 32 daje na min obr a jak jedziesz pod górke to max obr to chyba jest trochu wiecej? a co do tego ciśnienia spalin to zobacz jakie ursus ma ciśnienie spalin po mojemu to wieksze niż benzyniak i motór
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|