turbo w silniku jawy :D
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maliniak
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gałków Mały

PostWysłany: Śro 16:58, 16 Lip 2008    Temat postu:

jutro zaczne coś robići dam znać pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cris
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 19:00, 16 Lip 2008    Temat postu:

PatrickM napisał:
Wiatraczek kręci się z prędkością góra 6000 obr./min , a turbina kręci się jakieś 200-300tys. obr./min. Taki wiatraczek Ci kompletnie nic nie da. Szkoda Ci się z tym bawić.


ogar kręci się do 6 tys obrotów, a yamaha aerox do 12 tys ;]
prawdziwe turbo daje dużo więcej mocy, a to ma tylko odmulić ogara na niskich obrotach oraz przyspieszenie a nie dać nie wiem ile mocy... rozumiecie już?

Maliniak, dzięki za wsparcie projektu Very Happy czekam na efekty, bo ja swój silnik dopiero składam. Tylko, że jak zrobisz tak, to wiatraczek będzie działał najlepiej dopiero przy wysokich obrotach. Zrób to i opowiedz nam jak się zachowuje silnik, pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cris dnia Śro 19:02, 16 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Śro 19:02, 16 Lip 2008    Temat postu:

No napisałem że kompletnie nic nie da. Prosze, czytaj dokładnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlik666
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Police

PostWysłany: Nie 1:30, 20 Lip 2008    Temat postu:

ehh (jawo i oga)żyści wiatraczek nic nie da .Jak chcecie robić robić turbo to podłaczcie butle z tlenem to zadziała.A jak chcecie się bawić w odpalaniu na wysokich czy coś to może wiatraczek zastąpić kompresorkiem takim 12v ? Troche by trzba byłlo pobawić się z elektryką ale to by może dało jakiś efekt.Wiatraczek jak dla mnie wo gule nic nie zdziała.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 9:14, 20 Lip 2008    Temat postu:

Gwoli ścisłości kompresorek 12V daje jeszcze mniejsze ciśnienie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlik666
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Police

PostWysłany: Nie 11:07, 20 Lip 2008    Temat postu:

Niż wiatraczek komputerowy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 19:59, 20 Lip 2008    Temat postu:

1. KAŻDY silnik 2T jest doładowany. Inaczej by nie działał.
2. Dostarczenie większej ilości powietrza nic nie da, jeżeli silnik nie dostanie większej ilości paliwa.
3.
Cris napisał:
Inną koncepcją mogły by być wloty powietrza. Jeden wlot o budowie stożka, który zwężał by się do rozmiaru rury o średnicy wlotu gaźnika (np: od standardowego filtra) przez co ciśnienie powietrza w rurze zwiększyło by się.


Jeżeli średnica kanału będzie się zmniejszała, to ciśnienie będzie spadać. Rosnąć będzie prędkość przepływającego powietrza.
4. Do gaźnikowych silników doładowanych ze sprężarką przed gaźnikiem stosuje się zupełnie inne gaźniki. Jikov się nie sprawdzi.
5. Wentylator (sprężarka osiowa) daje małe ciśnienie. Przy doładowaniu stosuje się sprężarki promieniowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Nie 20:31, 20 Lip 2008    Temat postu:

Mandos zawsze jak wpadnie napisze mądrze i rozwieje wszystkie wątpliwości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PawelOO
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:58, 20 Lip 2008    Temat postu:

czyli temat zakończony. TURBO NAM NIC NIE DA:) a szkoda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snakekrk
Nowy
Nowy



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krk

PostWysłany: Nie 21:09, 20 Lip 2008    Temat postu:

To jest zupełnie chory pomysł, wiatraczki od kompa dadzą tak małe ciśnienie ze nie wniesie to zupełnie nic do wkręcania sie na obroty,po prostu ciśnienie za wiatraczkiem i tak będzie mniejsze niż podciśnienie wytwarzane przez posuwający sie tłok. lepszym rozwiązaniem było by usunięcie filtra powietrza( lub założenie stożkowego) i skierowanie wlotu gaźnika w kierunku jazdy(co akurat w jawkach nie wymaga szczególnych zabiegów) Smile, ja mam tak w aucie, fabrycznie, do filtra powietrza znajdującego sie pod maską doprowadzona jest rura której drugi koniec znajduję bezpośrednio przed chłodnicą w szparze miedzy zderzakiem a maską. przy 100 na h powietrze jest ładowane do silnika z większym ciśnieniem( sprobujcie wystawić głowę przez okno przy 100 km/h). poza tym taki system od lat jest stosowany w motocyklach wyścigowych w silnikach 4ro swch.
No i pytanie, czy widzieliście kiedykolwiek w życiu silnik 2 sówowy z turbodoładowaniem?? (dzisiaj naprawdę wymyślono większość bajerów do silników)
O dieslach nie ma co wogule gadać, wiecie jaką rolę odgrywa ciśnienie w procesie spalania ON?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PawelOO
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 21:11, 20 Lip 2008    Temat postu:

Kolego my juz to wiemy były o tym 3 strny...Ameryki nie odkryłeś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 21:24, 20 Lip 2008    Temat postu:

Cytat:
taki system od lat jest stosowany w motocyklach wyścigowych w silnikach 4ro swch.
W 2T też jest.
Cytat:
po prostu ciśnienie za wiatraczkiem i tak będzie mniejsze niż podciśnienie wytwarzane przez posuwający sie tłok
Wreszcie jakaś sensowna wypowiedź Smile
Cytat:
4. Do gaźnikowych silników doładowanych ze sprężarką przed gaźnikiem stosuje się zupełnie inne gaźniki. Jikov się nie sprawdzi.
To swoją drogą, że gardziel jest skonstruowana jednak do pracy na podciśnieniu. Dowodzi to, że turbo w jawce = absurd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motórzysta
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 22:49, 20 Lip 2008    Temat postu:

Ok , zamykam Smile
Nie ma sensu nabijanie postów co mądrego miało być napisane to już dawno zostało .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin