Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maliniak
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gałków Mały
|
Wysłany: Śro 16:58, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
jutro zaczne coś robići dam znać pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Cris
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Śro 19:00, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
PatrickM napisał: | Wiatraczek kręci się z prędkością góra 6000 obr./min , a turbina kręci się jakieś 200-300tys. obr./min. Taki wiatraczek Ci kompletnie nic nie da. Szkoda Ci się z tym bawić. |
ogar kręci się do 6 tys obrotów, a yamaha aerox do 12 tys ;]
prawdziwe turbo daje dużo więcej mocy, a to ma tylko odmulić ogara na niskich obrotach oraz przyspieszenie a nie dać nie wiem ile mocy... rozumiecie już?
Maliniak, dzięki za wsparcie projektu czekam na efekty, bo ja swój silnik dopiero składam. Tylko, że jak zrobisz tak, to wiatraczek będzie działał najlepiej dopiero przy wysokich obrotach. Zrób to i opowiedz nam jak się zachowuje silnik, pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cris dnia Śro 19:02, 16 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PatrickM
Emerytowany Moderator
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)
|
Wysłany: Śro 19:02, 16 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
No napisałem że kompletnie nic nie da. Prosze, czytaj dokładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawlik666
Bywalec
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Police
|
Wysłany: Nie 1:30, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
ehh (jawo i oga)żyści wiatraczek nic nie da .Jak chcecie robić robić turbo to podłaczcie butle z tlenem to zadziała.A jak chcecie się bawić w odpalaniu na wysokich czy coś to może wiatraczek zastąpić kompresorkiem takim 12v ? Troche by trzba byłlo pobawić się z elektryką ale to by może dało jakiś efekt.Wiatraczek jak dla mnie wo gule nic nie zdziała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 9:14, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Gwoli ścisłości kompresorek 12V daje jeszcze mniejsze ciśnienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawlik666
Bywalec
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Police
|
Wysłany: Nie 11:07, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Niż wiatraczek komputerowy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 19:59, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
1. KAŻDY silnik 2T jest doładowany. Inaczej by nie działał.
2. Dostarczenie większej ilości powietrza nic nie da, jeżeli silnik nie dostanie większej ilości paliwa.
3. Cris napisał: | Inną koncepcją mogły by być wloty powietrza. Jeden wlot o budowie stożka, który zwężał by się do rozmiaru rury o średnicy wlotu gaźnika (np: od standardowego filtra) przez co ciśnienie powietrza w rurze zwiększyło by się. |
Jeżeli średnica kanału będzie się zmniejszała, to ciśnienie będzie spadać. Rosnąć będzie prędkość przepływającego powietrza.
4. Do gaźnikowych silników doładowanych ze sprężarką przed gaźnikiem stosuje się zupełnie inne gaźniki. Jikov się nie sprawdzi.
5. Wentylator (sprężarka osiowa) daje małe ciśnienie. Przy doładowaniu stosuje się sprężarki promieniowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Nie 20:31, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Mandos zawsze jak wpadnie napisze mądrze i rozwieje wszystkie wątpliwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PawelOO
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20:58, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
czyli temat zakończony. TURBO NAM NIC NIE DA:) a szkoda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snakekrk
Nowy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: krk
|
Wysłany: Nie 21:09, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
To jest zupełnie chory pomysł, wiatraczki od kompa dadzą tak małe ciśnienie ze nie wniesie to zupełnie nic do wkręcania sie na obroty,po prostu ciśnienie za wiatraczkiem i tak będzie mniejsze niż podciśnienie wytwarzane przez posuwający sie tłok. lepszym rozwiązaniem było by usunięcie filtra powietrza( lub założenie stożkowego) i skierowanie wlotu gaźnika w kierunku jazdy(co akurat w jawkach nie wymaga szczególnych zabiegów) , ja mam tak w aucie, fabrycznie, do filtra powietrza znajdującego sie pod maską doprowadzona jest rura której drugi koniec znajduję bezpośrednio przed chłodnicą w szparze miedzy zderzakiem a maską. przy 100 na h powietrze jest ładowane do silnika z większym ciśnieniem( sprobujcie wystawić głowę przez okno przy 100 km/h). poza tym taki system od lat jest stosowany w motocyklach wyścigowych w silnikach 4ro swch.
No i pytanie, czy widzieliście kiedykolwiek w życiu silnik 2 sówowy z turbodoładowaniem?? (dzisiaj naprawdę wymyślono większość bajerów do silników)
O dieslach nie ma co wogule gadać, wiecie jaką rolę odgrywa ciśnienie w procesie spalania ON?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PawelOO
Częsty bywalec
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 21:11, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Kolego my juz to wiemy były o tym 3 strny...Ameryki nie odkryłeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 21:24, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | taki system od lat jest stosowany w motocyklach wyścigowych w silnikach 4ro swch. | W 2T też jest.
Cytat: | po prostu ciśnienie za wiatraczkiem i tak będzie mniejsze niż podciśnienie wytwarzane przez posuwający sie tłok | Wreszcie jakaś sensowna wypowiedź
Cytat: | 4. Do gaźnikowych silników doładowanych ze sprężarką przed gaźnikiem stosuje się zupełnie inne gaźniki. Jikov się nie sprawdzi. | To swoją drogą, że gardziel jest skonstruowana jednak do pracy na podciśnieniu. Dowodzi to, że turbo w jawce = absurd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Nie 22:49, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ok , zamykam
Nie ma sensu nabijanie postów co mądrego miało być napisane to już dawno zostało .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|