Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17:56, 27 Cze 2007 Temat postu: Tuning tłumika... |
|
|
Poszukałem paru schamatów tłumika i znalazłem bardzo ciekawe skany z czeskiej instrukcji obsługi... O tóż w normalnym zdławionym tłumiku jest dławk... Można go roziercić ale też można go zastąpić czymś innym . Znalazłem w instrukcji że tam zamiast dławika jest taka komora stożkowa
Schemat zdławionego tłumika:
[link widoczny dla zalogowanych]
A oto skan instrukcji obsługi Jawki po czesku:
[link widoczny dla zalogowanych]
I znalazłem na fotosiku ciekawe rysunki tej o to przerówki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
capitan2
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krotoszyn (Wlkp.)
|
Wysłany: Śro 18:38, 27 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Jaśniej jaśniej mi tu pisz bo widzę tu ciekawe rzeczy a nie bardzo rozumiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:43, 27 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Po prostu (widać z reszta na zdjęciach) W naszych polskich blokowanych tłumikach (nawet tych odblokowanych) jest dławik... Jak sama nazwa wsakazuje on dławi . W czeskich niezdławionych jawkach zamiast dławików były takie stożkowe komory i one dawały dosyc sporo mocy ponieważ gazy które wylatywały z silnika miały lepszą "drogę" do wyjścia . Po prosto spaliny lepiej opuszczały silnik przez co była lepsza moc. Żeby nie było że to są lipne zdjęcia... to jest oryginalna czeska instrukcja obsługi. Nawet tam są napisy po częsku na tym zdjęciu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
capitan2
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krotoszyn (Wlkp.)
|
Wysłany: Śro 18:48, 27 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
O to teraz Ci powiem, że kumpel wyciągnął cały dławik zostawił tylko to sitko i końcówkę jawka ryczy i ma kopa ładnego, ja rozwierciłem sitko dławik i końcówkę i moja jawka jest taka jak była jeśli chodzi o głośnośc a kopa też ma. Więc teraz sam nie wiem co i jak a ta komora to wiesz coś więcej o jej wykonaniu ?? W ogóle to jak to jest bo słyszałem że dwusuw musi miec jakiś opór na wydechu czy jakoś tak ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 13:23, 28 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Chodzi tu o tak zwaną komorę rozprężną zapewniającą wystąpienie odpowiednich zjawisk rezonansowych. Mniej więcej chodzi o to:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Czw 20:12, 28 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
A ja tylko powiem: "to było, poszukajcie na forum".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
capitan2
Wymiatacz
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Krotoszyn (Wlkp.)
|
Wysłany: Pią 9:58, 29 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
A da radę wykonac takie coś samemu ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pią 10:05, 29 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Jesli masz material (taki, ktory zaraz sie nie przepali - np. kwasówe) i troche umiejetnosci, oraz narzedzia, zeby to wszystko uksztaltowac i zespawac w calosc, to nic nie stoi na przeszkodzie
Jesli sie nie myle, to sir_headly ma typowy jawowski tlumik wlasnie w takim kszalcie, jak na rysunku. Zagadajcie, to moze wrzuci foty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Pią 20:11, 29 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Tak, mam;) Niedawno zakupiony od kolegi Minisa;) Brend nju;p
Jak chcecie to mogę wrzucić foty.
A jak sie oblicza objetosć komory rozprężnej? Bo jak wiadomo od dobrego zestrojenia wydechu z reszta silnika również zależą osiągi...
BTW Polecam kupno części od kolegi Minisa - to porządny człowiek, zero sciemy... Kupiłem i nie zawiodłem się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarowiec 200
Bywalec
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:04, 29 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
no, jak masz foty to poprosimy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motórzysta
Emerytowany Moderator
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2506
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Czw 22:10, 19 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ciekawe tylko ile to daje ? Moze to jakas blokada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|