Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kondzik722
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miejscowość
|
Wysłany: Pią 10:00, 07 Sie 2009 Temat postu: tuning tłoka pytanko |
|
|
mam pytanie. Czytałem kiedyś na jakimś forum że oprócz skrócenia nóżki tłoka od strony gażnika można też skrócić nóżkę tłoka od strony tłumika o ok.2mm.
co o tym sądzicie? nie spieprze niczego jak to skróce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PLNY69
Bywalec
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:26, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Trochę się naczytałem na różnych forach o modyfikacjach silników ale nigdy nie zdarzyło mi się trafić na artykuł związany ze skracaniem tłoka od strony wydechu. Wyślij mi jak możesz na PW link do tego artykułu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kondzik722
Częsty bywalec
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miejscowość
|
Wysłany: Pią 11:20, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
wysłałem ci ten link
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Black Dog
Wymiatacz
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Pią 14:01, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Zmieni się wtedy kąt otwarcia okna wydechowego i tym możesz zepsuć tłok więc raczej rób to co jest już sprawdzone przez wielu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PLNY69
Bywalec
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:06, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Niestety nie dotarła do mnie Twoja wiadomość na PW Kondzik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pią 15:06, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Kiedys w polskim silniku przycinalem dosc drastycznie plaszcz tloka. Nie ze wzgledu na jakis tuning itd, tylko z racji awarii (pekl pierscien i znacznie uszkodzil "nozki" tloka) , ktora miala miejsce w nocy, oraz przymusowej naprawy.
Silnik na tym obcietym tloku (jakies 12-15 [mm] odeszlo) dziala po dzis dzien...
Nie odczulem jakis tam "przyplywow mocy" czy oslabienia
Po prostu pracuje normalnie; zmienil sie tylko nieco "klank" silnika. Ale czy w jawowskim takie cos przejdzie , to nie mam pojecia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PLNY69
Bywalec
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:18, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Przeczytałem temat do którego prowadzi link który mi wysłałeś i niezbyt jestem przekonany do tego typu modyfikacji. Wydaje mi się, że po przez takie ingerencje można drastycznie zwiększyć ryzyko uszkodzenia całego bloku części komory spalania podczas jazdy a po za tym nie wydaje mi się czy taka zmiana tłoka da pożądane efekty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
patalolo
Częsty bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: zabrze
|
Wysłany: Pią 20:23, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
tak jest możliwość skrócenia tej nóżki tłoka to jest bardzo skomplikowany zabieg jak zrobisz to dobrze to moto ci zyska troszkę na mocy ale jeden mały głupi błąd i tłok do wywalenia zastanów się czy opłaca ci się to robić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PLNY69
Bywalec
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:14, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Patalo ma racje, i myślę, że zastosowanie nie jednej dużo łatwiejszej modyfikacji da Ci lepszy efekt niż tak skomplikowany zabieg i ryzykowny zabieg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 18:17, 08 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Skracanie płaszcza od strony gaźnika to jeszcze rozumiem, bo zwiększy się czasoprzekrój otwarcia okna dolotowego. Ale skracanie płaszcza od strony wydechu? oknem wydechowym steruje górna część tłoka, a płaszcz ma za zadanie utrzymywać okno wylotowe zamknięte. Po co miałoby ono się otwierać do skrzyni korbowej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
artek891
Nowy
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białobrzegi
|
Wysłany: Sob 7:44, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
skracanie nóżek jest nie opłacalne gdyż tylko skracają żywotność tłoka a za dużo mocy nie daje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|