tuning tłoka pytanko

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondzik722
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miejscowość

PostWysłany: Pią 10:00, 07 Sie 2009    Temat postu: tuning tłoka pytanko

mam pytanie. Czytałem kiedyś na jakimś forum że oprócz skrócenia nóżki tłoka od strony gażnika można też skrócić nóżkę tłoka od strony tłumika o ok.2mm.
co o tym sądzicie? nie spieprze niczego jak to skróce?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PLNY69
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:26, 07 Sie 2009    Temat postu:

Trochę się naczytałem na różnych forach o modyfikacjach silników ale nigdy nie zdarzyło mi się trafić na artykuł związany ze skracaniem tłoka od strony wydechu. Wyślij mi jak możesz na PW link do tego artykułu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kondzik722
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Miejscowość

PostWysłany: Pią 11:20, 07 Sie 2009    Temat postu:

wysłałem ci ten link

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Black Dog
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siemianowice Śl.

PostWysłany: Pią 14:01, 07 Sie 2009    Temat postu:

Zmieni się wtedy kąt otwarcia okna wydechowego i tym możesz zepsuć tłok więc raczej rób to co jest już sprawdzone przez wielu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PLNY69
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:06, 07 Sie 2009    Temat postu:

Niestety nie dotarła do mnie Twoja wiadomość na PW Kondzik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Pią 15:06, 07 Sie 2009    Temat postu:

Kiedys w polskim silniku przycinalem dosc drastycznie plaszcz tloka. Nie ze wzgledu na jakis tuning itd, tylko z racji awarii (pekl pierscien i znacznie uszkodzil "nozki" tloka) , ktora miala miejsce w nocy, oraz przymusowej naprawy.
Silnik na tym obcietym tloku (jakies 12-15 [mm] odeszlo) dziala po dzis dzien...
Nie odczulem jakis tam "przyplywow mocy" czy oslabienia Very Happy
Po prostu pracuje normalnie; zmienil sie tylko nieco "klank" silnika. Ale czy w jawowskim takie cos przejdzie , to nie mam pojecia... Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PLNY69
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:18, 07 Sie 2009    Temat postu:

Przeczytałem temat do którego prowadzi link który mi wysłałeś i niezbyt jestem przekonany do tego typu modyfikacji. Wydaje mi się, że po przez takie ingerencje można drastycznie zwiększyć ryzyko uszkodzenia całego bloku części komory spalania podczas jazdy a po za tym nie wydaje mi się czy taka zmiana tłoka da pożądane efekty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patalolo
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: zabrze

PostWysłany: Pią 20:23, 07 Sie 2009    Temat postu:

tak jest możliwość skrócenia tej nóżki tłoka to jest bardzo skomplikowany zabieg jak zrobisz to dobrze to moto ci zyska troszkę na mocy ale jeden mały głupi błąd i tłok do wywalenia zastanów się czy opłaca ci się to robić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PLNY69
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:14, 07 Sie 2009    Temat postu:

Patalo ma racje, i myślę, że zastosowanie nie jednej dużo łatwiejszej modyfikacji da Ci lepszy efekt niż tak skomplikowany zabieg i ryzykowny zabieg.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 18:17, 08 Sie 2009    Temat postu:

Skracanie płaszcza od strony gaźnika to jeszcze rozumiem, bo zwiększy się czasoprzekrój otwarcia okna dolotowego. Ale skracanie płaszcza od strony wydechu? oknem wydechowym steruje górna część tłoka, a płaszcz ma za zadanie utrzymywać okno wylotowe zamknięte. Po co miałoby ono się otwierać do skrzyni korbowej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artek891
Nowy
Nowy



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białobrzegi

PostWysłany: Sob 7:44, 15 Sie 2009    Temat postu:

skracanie nóżek jest nie opłacalne gdyż tylko skracają żywotność tłoka a za dużo mocy nie daje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin