Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elwis125
Nowy

Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:02, 07 Kwi 2011 Temat postu: tuning silnika jawa. |
|
|
witam, pisze w sprawie porady.
dorwalem (bd mial ten silnik na dniach) silnik z jawiki i chce go "podrasowac" nim trafi w reme.
bedzie to tuning według Pana Sałka + kilka dodatkow....
wiec tak, pierwsze to membrana w kanale dolotowym, oczywiscie dorobiona kostka, oraz kruciec. Membrane posiadam od jakiegos japonskiego skuterka z pokemnosci 60ccm. do tego oczywiscie gaznik minarelli fi 21mm. glowica planowana o ok 2 mm ( mowie orientacyjnie). polerowana komora spalania, wszystkie kanaly, denko tloka oraz komora spalania. Do tego dotaczana podkowa w kartery. tlok delikatni skrocony. Zgrane kanaly pluczace kartery cylinder tlok. I na sam koniec wydech robiony pod pojemnosc, a bedzie to pseudo 60 czyli 55,26 (tlok fi40) lub 56,65 (tlok fi40,5). do tego lozyska skf lub fag wysoko obrotowe i uszczelniacze 2 wargowe...
i teraz moje pytanie, jakie okna polecacie do cylindra i pod jaka ilosc obrotow stroic wydech przy standardowym zaplonie...
Sałek pisze ze po jego tuningu obroty to okolo 6000...
przepraszam za bledy...
pozdrawiam ELWIS125
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
jawek 50
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Czw 19:51, 07 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Właśnie tam coś jest nie tak z tymi obrotami u niego, pisze ze wyciąga 6000 a Jawka dopiero osiąga moc max. przy 6500rpm, więc mi tu cos nie pasi.
Co do tłoka o tylko nóżkę od strony kanału ssącego możesz skrócić o 1mm i nic więcej nie dłubać oprócz jego polerki i usuniecia niedoskonałości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
elwis125
Nowy

Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:19, 07 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
bd myslal cos wiecej z tlokiem...
wiec wydech pod 6500 robic??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dam92
Początkujący

Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:40, 08 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jest coś takiego jak exhaust calculator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ogarzysta200
Wymiatacz

Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Pią 18:47, 08 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
dam92 napisał: | Jest coś takiego jak exhaust calculator  |
Który można sobie wsadzić bo takie wymiary wychodzą że głowa mała.
Według mnie lepiej jest ze wzorów policzyć, podobno są książki itp itd.
A 6500 nie za mało?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
elwis125
Nowy

Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 6:23, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
wydech da sie wyliczyc w tym kalkulatorze, ale potrzebuje czasu...
Salek pisze ze po tuningu silnik bedzie sie krecil ok 6000, tez to dla mnie troche malo...
wiec chyba bd liczyl ok 7500, co Wy na to??
i doradzcie coś z kanałami...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 6:52, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Grasz w totka czy przerabiasz silnik? Po prostu doczytaj (materiałów na necie jest cała masa) jak powinno się stroić wydech. Co do dorabiania kanałów, to z polskiego cylindra nie wybijesz tulei..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
elwis125
Nowy

Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:02, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
tlumik robi sie pod cylinder, a co za tym idzie kazdy przerobiony cylinder nie moze miec stosowanego wydechu wedlug schematu, dlatego chce obliczyc wydech w kalkulatorze...
niestety nie umiem nigdzie wyczytac do ilu obrotow kreci sie ten slnik...
wyczytalem ze 6000, lecz gdy to pisze zostaje wysmiewany...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 9:23, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Proszę bardzo wykres z hamowni
cylinder oryginalny, przerywana linia to jest moc silnika po zastosowaniu wydechu z czeskiego schematu-
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
elwis125
Nowy

Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:28, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ale ja bede powiekszal okna w cylindrze i w takim wypadku ten wydech nie bedzie sie nadawal...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
plusminus
Moderator

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 9:35, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ten wydech jest zaprojektowany pod tuningowany cylinder.. do jakich wartości chcesz powiększyć kanały? Zapłon platynkowy będzie Ci zaniżał bardzo osiągi silnika przy takim tuningu jaki chcesz zrobić.. na takim zestawie możesz osiągnąć jakieś 8,5 rpm, chociaż przerywacz już będzie pod koniec swoich sił, możesz mu wtedy dać wartość 0,05mm, lecz wyprzedzenia zapłonu musisz sam ustawiać, ponieważ sam nie pamiętam ile ono wynosiło przy takim rozwarciu przerywacza..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
elwis125
Nowy

Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:44, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
itak nie jestem przekonany do tego schematu...
wiem ze on napewno pomoze...
chetnie bym go zastosowal, gdybym jeszcze otrzymal cylinder do ktorego byl wykonany...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mucie]
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Sob 15:03, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma się co rozpędzać ze strojeniami w Jawce bo są 3 biegi i tyle przekraczanie 9000 mija się z celem bo bardzo prawdopodobne ze pod małą górkę nie wbijesz 3ki.
8500 jest idealne do tego silnika jeszcze jeżeli silnik ci zakręci 8500 na 3 biegu to pojedziesz orientacyjnie około 80kmh realne.
A i ten cały tuning sałka jest o dupę rozbić nie opłaca się planować głowicy. Lepiej jest zrobić 50/4 bez planu i podkowe spawaka a i pojeździsz dłużej i w ogóle lepsze efekty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mucie] dnia Sob 15:06, 09 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
Wymiatacz

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Sob 17:03, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
planowanie głowicy z głową pomoże , jak zbierzesz za dużo to zaszkodzisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|