Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estilo
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wronki
|
Wysłany: Pią 7:23, 14 Sie 2009 Temat postu: Tuning Ogara 200 - co jest niezbędne. |
|
|
Witam wszystkich.
Odkładam troszkę kaski i zamierzam włożyć tą kaskę w ogarka. Chcę mu dodać trochę mocy.
I tu rodzą się moje pytania i wątpliwości.
1. Myślałem o cylindrze 60ccm(55ccm). Po pierwsze : na allegro widziałem zestawy 2-pierscieniowe i 3-pierscieniowe, które sa wydajniejsze? Czy jeżeli zakładam cylka 60'tke to muszę wymienić wał na nowy zwykły czy sportowy? I czy (gdyby była możliwość) opłaca się montować cylka 70ccm?
2. Gaźnik. Od jakich innych motorków go polecacie, żeby nie było makabrycznego spalania, nie wylewał az tyle z gaźnika jak zeryjny w jawce i żeby troszke podniósł osiągi?
3. Mam w planach także odblokować jawkę ale w tym już nie musicie mi pomagać bo wszystko jest super opisane na forum
Czekam na odpowiedzi.
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
loko
Bywalec
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 7:56, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
1.Lepszy jest 3 pierścieniowy bo ma większe sprężanie - co za tym idzie większa moc i prędkość. Wał możesz zmienić bo może nie wytrzymać (kumplowi na 55cmm strzelił przedwczoraj)
2.Proponuje od Simsonka S51
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Black Dog
Wymiatacz
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Pią 8:21, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Wału nie musisz wymieniać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
loko
Bywalec
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 8:35, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
ja napisałem ,że mozna.. nie trzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Estilo
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wronki
|
Wysłany: Pią 9:41, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ok, wielkie dzięki. Myślę, że wymienie ten wał na sportowy, ciekawe co to zmieni. Jak narazie zbieram kaskę. Do loko : mówisz że 3-pierścieniowy ma wieksze sprężanie. Jest jedno ale - 3 pierścienie maja wieksze tarcie niż 2, co za tym idzie cylinder mniej sie grzeje lecz 2-pierscieniowe tłoki tracą kompresję i w tym cały problem co wybrać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Wymiatacz
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Ryki( Lubelskie )
|
Wysłany: Pią 10:18, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ja jeźdzę na 2 pierścionkach i nie czuć utraty mocy... Ja zamiast takiego zestawu radził bym ci dorobić dodatkowe kanały w tuleji cylindra... Wtedy wału nie musisz wymieniać.... A jeśli się uparłeś tak na ten zestaw to bierz 3 pierścienie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PLNY69
Bywalec
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:55, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ja przez rok jeździłem z 3 pierścieniowym cylindrem 60ccm bez wymiany wału i sprawował się wyśmienicie. Sprzedałem tamten motorower i właśnie dzisiaj go widziałem pod sklepem na wsi i pytałem się nowego właściciela jak się sprawuje to mówił, że bez żadnych zarzutów i że od tamtej pory nie wydawał na silnik żadnych pieniędzy związanych z naprawą, a jedynie z eksploatacja. W jawce którą obecnie posiadam, także mam zamontowany 3 pierścieniowy cylinder 60ccm i także sprawuje się elegancko, tak że polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
loko
Bywalec
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 10:56, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Głupoty gadacie.. ja jezdziłem na 2ch.. i jak zmieniłem na 3 odrazu poczułem różnice.. tarcie jest minimalne..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
artek891
Nowy
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białobrzegi
|
Wysłany: Pią 19:31, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Chyba przy 3 pierścionkach jest większe tarcie a nie mniejsze niż na dwóch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
xolczakx
Wymiatacz
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z biedronki. (Sierpc)
|
Wysłany: Pią 19:40, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Nie zakładaj 70ccm bo ci skrzynia pujdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Przywrócony_id:(1449)
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:52, 14 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Jeśli ktoś mówi "nie zakładaj 70ccm bo ci skrzynia pójdzie", to ja mówie dajcie ten zestaw 70ccm, ja go chętnie wezmę, i wcale nie będę płakał jak skrzynka sie rozsypie, koszt zrobienia 70ccm to ok 1000zł, nie musisz zmieniać wału jeśli założysz 60ccm z alegro tzn. 55ccm, bo odnosze nieodparte wrażenie że niektórzy nadal myślą że to sześćdziesiątki, ja jeżdże cały czas na 55ccm, obecnie nawet więcej i nic sie nie dzieje, chodzi o to abyś nie piłował motorka. Nie wiem co myślisz mówiąc "które są wydajniejsze" użyj innego słowa. 2 pierścienie - trochę mniejsza kompresja, szybciej się wkręca na obroty(mniejsze tarcie), mniej siły trochę, 3 - pierścienie odwrotnie. Gaźniej oczywiście simson, dorób króciec, osobiście mam od wsk, ale nie polecam osobom którym zależy na spalaniu, pzdr:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek1818
Wymiatacz
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)
|
Wysłany: Sob 7:33, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
1.60ccm z 3 pierścieniami - Jak jesteś lekki (do 40kg xD) To będziesz miał problem na pych odpalić Kompresja znacznie się zwiększa. Zaraz po założeniu cylindra tata musiał ze mną na pych odpalać. Do tego zmiana dźwięku jeszcze sie zalicza.
2.Z Simsona.
3.Wręcz idealnie opisane :p
Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem (Jak coś to masz w podpisie opcję pochwal post :p)
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Estilo
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wronki
|
Wysłany: Sob 7:42, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki wam wszystkim za rady. Nię będe przerabiał cylka bo nie mam zbytnio warunków ani znajomych do takich prac :/ Wał, jak narazie zostawie. mam ok. 55kg wiec z pchnięciem raczej problemu nie będzie xD
Jeszcze jedno, ostatnie pytanie gaźnik od simka to N1 czy N3?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek1818
Wymiatacz
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)
|
Wysłany: Sob 7:47, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Dokładnie który to nie jestem pewien ale raczej N3. Z resztą przeczytaj se to:
# 16N3-2 - SIMSON SR50 SKUTER POJ.50 cc
# 16N3-3 - SIMSON SR80 SKUTER POJ.60/70 cc
# 16N3-4 - SIMSON S51/ ENDURO POJ.50 cc
# 16N3-5 - SIMSON S70 POJ.60/70cc
Co wybierzesz to twoja decyzja, ale to miej wiecej uświadomi Ci, który gazior jest od którego Simsona .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Sob 10:51, 15 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
16N3-4 - nie polecam , przynajmniej tych za 50, 60zl z allegro, sa do niczego; to lepiej juz poszukaj gdzie uzywany , ale oryginalny 16N1 lub zainwestuj w nowy - jakies 160zl.. :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|