Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dzawajka
Początkujący
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: krosno
|
Wysłany: Nie 19:53, 29 Lip 2012 Temat postu: tunig sillnika jawki na 80 ccm |
|
|
witam serdecznie jestem tutaj nowy nie dawno się zarejestrowałem chciałem się od was dowiedzieć jak w dobry dział trafiłem jak dopasować tłok do jawki z jakiego modelu tak żeby wytoczyć tuleję na 80 ccm chodzi o tuning silnika na 80 ccm czytałem że z mbx 80 można założyć ale nie wiem czy ten tłok by pasował możecie mi z tym doradzić jakoś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Nie 22:03, 29 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Po 1 primo to zmiana tulei/cylindra z oryginalnej na inną bo nie da się rozwiercić jej pod taką pojemność. A i pewnie nie starczy "mięsa" w ożebrowaniu.. Tłok to jeszcze da radę jakiś dopasować, ale więcej zachodu z przerobieniem cyla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 12:55, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Niwstety, ae tuningu na 80ccm nie zrobisz, jedynie 70ccm wchodzi w grę, ale są to dosyć duże pieniadze (300-400zł minimum)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 15:56, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
nie mów nie +-
można zmodzić kartery i dać cyklek wraz z głowicą od czegoś innego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kolak11
Częsty bywalec
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 18:55, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Po co ci 80cmm,pojezdzisz z 50km i wal do wymiany,wal ci tego dlugo nie pociagnie,kup sobie iny motor do tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dav6030
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pon 19:02, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
A co wy wszyscy tak na nie ? Niech zrobi ! Chociaż te 50km, czemu tak zniechęcacie tych wszystkich którzy chcą z tunigować jawki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 20:11, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
kolak11 jeśli wywarzy tłok z przeciwwagą wału to nic się nie będzie złego działo
wystarczy żeby waga tłoka była zbliżona do oryginalnego jawkowego tłoka i stopień sprężania nie był dużo wyższy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Wto 7:36, 31 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
wywarzy?
Nie tędy droga, bo wyważenie to sprawa jednak drugorzędna. Każdy silnik ma jakiś błąd w tym. Bardziej chodzi o wytrzymałość korby, która przy zwiększonej mocy potrafi wyjść bokiem. Zmiana korbowodu na mocniejszy powinna załatwić sprawę, lecz do tego silnika nie ma z czego podpasować innej korby. Zmiana całego układy korbowo-tłokowego również nie wchodzi w grę z powodu dosyć wąskiej komory korbowej. Ale.. Zawsze można kombinować z korbą od bodajże dt albo mtx 125, ale trzeba szukać na stopę oraz główkę korbowodu łożysk redukcyjnych. Zmiana całego cylindra? Ok. jest to możliwe po bardzo wielu przeróbkach i dopasowaniu wszystkich parametrów konstrukcyjnych tego układu. Jeżeli ktoś chce się bawić, to okej, nie mam nic przeciwko i jest to wykonalne, tylko czy jest sens bawić sie ze swapem całego cylindra a moze i całego układu korbowo-tłokowego? Na to pytanie odpowie sobie sam 'konstruktor'. Alternatywą może być pojemność w granicach możliwości jawowskiego radiatora 70ccm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dzawajka
Początkujący
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: krosno
|
Wysłany: Wto 21:41, 31 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
aha mam takiego kolesia co by mi rozwierciał tylider pod tg tłoka i żeberka też by podospawywał puźniej nową tyleję utoczył i wprasował tak samo przed tym wszystkim kabały rozwierciał w cylidrze a co do wału też raczej by mi go wzmocnił przerabiając korbowód na inne łożysko całkiem tylko jaki by był tłok z mbx80 jak rozmiar dopasować doraćcie coś z tym a i teraz jest problem co do zapłonu bo nie wiem czy ten co na tym filmiku by pociągną takom dużom pojemność tylko mam problem bo link się nie che dodać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dzawajka dnia Wto 21:44, 31 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 5:41, 01 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Tu ci +- wyklarował że sama zmiana łożyska w wale korbowym nie załatwia sprawy, bo korba może ci się wygiąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dzawajka
Początkujący
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: krosno
|
Wysłany: Śro 7:06, 01 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
aha ewetualnie to bd kobinował mojego kolegi ojciec muwił że wał w jawce jest bardzo wytrzyały nawet na dotarcie takiego cylidra by był spokojnie muwił że bd szczyrkał ale się nie rozjebię powiec mi jak dodać filmik na tutaj do tg tematu ?
Pisz bardziej po Polsku, używaj kropek i przecinków bo ciężko się to czyta. zuzia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zuzia
Wymiatacz
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Śro 13:28, 01 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Żeby dodawać linki jak dobrze pamiętam musisz napisać przynajmniej 3 posty, więc spróbuj teraz, powinno się udać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dzawajka
Początkujący
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: krosno
|
Wysłany: Śro 19:58, 01 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
a mam takiego kolesia co by mi rozwierciał tylider pod tg tłoka i żeberka też by podospawywał puźniej nową tyleję utoczył i wprasował tak samo przed tym wszystkim kabały rozwierciał w cylidrze a co do wału też raczej by mi go wzmocnił przerabiając korbowód na inne łożysko całkiem tylko jaki by był tłok z mbx80 jak rozmiar dopasować doraćcie coś z tym a i teraz jest problem co do zapłonu bo nie wiem czy ten co na tym filmiku by pociągną takom dużom pojemność ->http://www.youtube.com/watch?v=IpQye374a28
Zacznij pisać po Polsku, jeśli w następnym poście nie napiszesz normalnie, to dostaniesz warna! I kij mnie obchodzi czy masz dysleksce, czy dysmózgowie... Zacznij normalnie pisać. Przecinki i kropki nie gryzą! Polskie znaki takie jak ó też nie gryzą... Jeśli jednak jesteś takim inteligentem, że nie potragisz pisać po Polsku, zalecam instalacje Google Chrome które to ma funkcję podkreślania błędów. Ew. wpisywanie każdego wyrazu w GOOGLE!!!!/ przemo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dzawajka dnia Pią 18:23, 03 Sie 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kolak11
Częsty bywalec
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 19:28, 03 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
dav6030 chodzilo mi o to ze szkoda tak pieknego motoru.Co raz rzadziej widuje sie teraz jawy 50 a po takim tuuningu co moze nie wyjsc wiekszosc oddaje motorki na zlom i koniec histori
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dzawajka
Początkujący
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: krosno
|
Wysłany: Sob 10:08, 04 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
dobra dobra . ok pisałem szybko to nie patrzyłem na inne rzeczy , teraz postaram się odp normalnie , ok ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|