Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilbob
Nowy

Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: Nie 15:41, 13 Gru 2009 Temat postu: Sworzeń pływający |
|
|
Witam, czy ktoś z użytkowników robił u siebie w ogarze\jawce sworzeń pływający? Jeśli tak to będe miał pytanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 16:03, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Zadam nieśmiale pytanie, po co Ci taka konstrukcja (zwłaszcza w 2T gdzie nie masz smarowania w piastach praktycznie żadnego). Mniej połączeń ruchowych=mniej problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
peter fog
Bywalec

Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toszek
|
Wysłany: Nie 18:27, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Pływający sworzeń to przeróbka polegająca na zgraniu sworznia do otworów w tłoku, tak aby wchodził z lekkim oporem bez żadnego mrożenia/grzania. Tuning mechaniczny to nie jest, ale ułatwia składanie silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 19:17, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
No tak, ale nie wymieniasz tłoka codziennie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
peter fog
Bywalec

Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toszek
|
Wysłany: Nie 21:33, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
No tak, jest to przeróbka usprawniająca, pomyśl jak wymieniasz tłok - musisz wybijać sworzeń, a tak to wyciągnąć zabezpieczenia i wysunąć ładnie sworzeń.
Ja polecam tę przeróbkę, bo trwa niedługo, jest prosta, a naprawdę pomaga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 14:54, 14 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
No i po 5000km masz luzy sworzeń-piasta jak stąd do kielc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kamilbob
Nowy

Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: Wto 14:23, 15 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
peter fog masz u siebie to zrobione?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
peter fog
Bywalec

Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toszek
|
Wysłany: Wto 15:01, 15 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Tak pół na pół, tz. że zrobiłem trochę, ale jeszcze potem dałem sworzeń do zamrażarki.
Absolutnie ta przeróbka nie polega na tym, żeby sworzeń sobie latał. To z tymi luzami to g... prawda
Powiedz jak lepiej: wcisnąć palcem sworzeń, czy walić na ślepo i później uszkodzony tłok, bo krzywo wbijane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kamilbob
Nowy

Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: Wto 18:17, 15 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Masz łożysko igiełkowe na korbowodzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 21:12, 15 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Absolutnie ta przeróbka nie polega na tym, żeby sworzeń sobie latał. To z tymi luzami to g... prawda | Okularki na oczy i przeczytaj jeszcze raz mój post Nigdzie nie pisałem o takim pasowaniu, sworzeń pływający wchodzi pod naciskiem kciuka w piasty. Problem w tym, że w 2t smarowanie piast jest niedostateczne i po niezbyt długim czasie Będziemy mieli na niej duże luzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
peter fog
Bywalec

Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toszek
|
Wysłany: Śro 16:36, 16 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Wybacz
Łożysko igiełkowe mam jedno na połączeniu wał - korbowód
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kamilbob
Nowy

Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: Śro 18:05, 16 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
A na połączeniu korbowód-sworzeń masz łożysko panewkowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
peter fog
Bywalec

Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toszek
|
Wysłany: Śro 20:07, 16 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Mosiężną tulejkę.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kamilbob
Nowy

Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: Śro 20:36, 16 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki, masz "pomógł"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|