Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:22, 12 Wrz 2013 Temat postu: Rozwiercanie cylindra 50 do 60. |
|
|
Witam
Wiem, że było multum tematów w tej sprawie, ale nie poruszono w nich istotnej kwestii. Ale od początku- radzicie na forum, żeby rozwiercać cylindry 50 do 4 szlifu, co da efekt podobny do pseudo 60. A co gdyby cyl rozwiercić do np. 40mm? Taki temat też chyba był, tylko nie poruszono kwestii tego że wtedy te zęby będą miały 1,5mm grubości. Czy to nie za mało? Dziwi mnie też to, że do zestawu 60ccm daje się tłok 4 szlifu-41mm co daje trochę mniej niż 1,5mm na ściankę, więc chyba mój pomysł z pakowaniem tłoka 40mm do czecha nie jest zły, nie? O drugiej kwestii zapomniałem, ale powinienem sobie przypomnieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 20:29, 12 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Odnośnie rozwiercania, pamiętaj że ścianki cylindra mają określoną grubość, i eksploatując silnik, lub robiąc szlify tą grubość bezpowrotnie zmniejszasz. I teraz czy rozwiercając cylinder do np 41mm, zostanie dość ścianki by to się nie rozsypało po odpaleniu a nawet gdy to wytrzyma to na jak długo wystarczy mu "grubości"? Wg mnie tuning często mija się z celem, ale to moje zdanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:59, 12 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
właśnie myślałem że będziecie wiedzieć jaka grubość ścianki wystarczy, czy np. 2mm styknie . Nie zrozumiałem o co ci chodzi z tym "na jak długo mu wystarczy grubości"- chodzi o przyszłe szły czy o zbieranie z czasem? Jak patrzyłem na te almotowskie to tam chyba nie było więcej niż 2 mm...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mateuszrjzr dnia Czw 21:09, 12 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 9:25, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Chodzi mi o to że np minimalna grubość ścianki by silnik się nie posypał to np. 1mm <- to jest minimum. Ale gdy silnik pracuje to powolutku ściera ścianki cylindra jak papier ścierny, i tak po jakimś czasie ścianka nie będzie miała 1mm grubości tylko np 0,9mm a to już za mało i może ci coś się ułamać. Oczywiście teoretycznie a dane jakie ja tu podałem wcale nie muszą być prawdziwe. A to czy wystarczy 1, 2 czy 3 mm to zależy od materiału tego jak będziesz użytkował, od temp., jakości oleju i wielu innych czynników które nie rzadko ciężko określić. Z tego co wiem tuning robi się głównie na alomtowskich cylindrach (które nie są takie złe) bo oryginałów to szkoda. Żeby uzyskać pojemność 60cm3 trzeba by rozwiercić cylinder do 41.5-42mm, te pseudo 60cm3 to tak na serio 55cm3, pojemność skokową wyliczasz tak jak objętość walca, Ty powinieneś to wyliczać tak:
Tutaj zawsze liczysz w cm (czyli jak masz średnicę 40mm to ty bierzesz tą wartość jako 4 cm).
Średnicę cylindra podziel na 2 by uzyskać promień.
Teraz promień pomnóż przez promień (to dziwnie brzmi ale chodzi byś promień wynoszący np 2,5 pomnożył przez 2,5).
To co ci wyjdzie pomnóż przez liczbę pi (3,14).
Następnie znowu wynik pomnóż przez skok tłoka w cm dla jawki będzie to 4,4cm).
I teraz masz już pojemność skokową w cm3.
Jak chcesz się bawić w tuning to będziesz musiał jeszcze szereg rzeczy poprzerabiać bo sam cylinder 60 ci niewiele da.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 15:08, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
ja tylko od siebie dodam że samo zwiększenie pojemności skokowej da bardzo niewiele. lepiej pobawić się w ulepszenie kanałów i okien oraz w modyfikacje dolotu i wydechu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:54, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Kurcze, próbowałem poszerzyć kanały w almocie, ale nie udało mi się go wybić, więc chciałem zrobić to na tej 50. Nie wiem jak niektórym się udaje z niego wybić tuleję...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mateuszrjzr dnia Pią 16:54, 13 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
Wymiatacz
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 17:32, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
nie wybić tylko wypchnąć na prasie. trzeba trochę wprawy w operowaniu wspomnianym sprzętem i w większości przypadków się udaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 18:49, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Z cylindra z Almotu nie da się wycisnąć tulei. Musi być cylinder czeski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:46, 14 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Już zdecydowałem- dam 2/3 szlif, 2 pierścienie, porting sałka, zowalizuje tłok, odchudzę na ściankach i wsadzę membranę.
Mam jeszcze jedno pytanie, mały offtop, ale nie bd zakładał nowego tematu dla takiej pierdoły. Otóż do czego służą dwa dodatkowe otwory przy oknie wylotowym cylindra? Są one połączone z wydechem oczywiście. Nie mogę znaleźć info na ten temat, teraz już nawet zdjęcia... Czasami jeszcze się dzieli okno wylotowe na 2. W jakim celu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|