Przerobienie cylindra 50 na 60
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SiwyEKS
Nowy
Nowy



Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:02, 14 Lip 2009    Temat postu: Przerobienie cylindra 50 na 60

Siema.
Jeżeli taki temat już był to sory.
A więc, głownie chodzi o to że posiadam oryginalną jawke czeska 50 typ skuter.
Czytałem o cylindrach 60 na forum ale doczytałem się że to syf i tyle. A więc moje pytanie. Czy z cylindra 50 cm3 (nigdy nie miał szlifa) da radę wywiercić do 60cm3.
Jak bardzo zmieni to osiągi motóra ?
Czy spalanie wzrośnie ?
Jaki tłok do tego ?
Ile coś takiego może w ogóle kosztować ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juskief
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Świdnik k. Lublina

PostWysłany: Wto 15:14, 14 Lip 2009    Temat postu:

da rade rozwiercić ale tylko do 57cmm nie do 60
motór będzie lepiej przyśpieszał i szybciej jechał
Tak, spalanie wzrośnie o ok. 1l więcej
do polskiej 60 (55) jest tłok o wymiarze 40 [MM]
Ile to kosztuje to nie wiem .


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SiwyEKS
Nowy
Nowy



Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:52, 14 Lip 2009    Temat postu:

Predkosc wzrosnie mniej wiecej o ile ?
i kto by potrafil zrobic cos takiego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juskief
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Świdnik k. Lublina

PostWysłany: Wto 16:08, 14 Lip 2009    Temat postu:

wzrosnie o ok.15 km/h i zrobi ci to śluzarz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Wto 18:46, 14 Lip 2009    Temat postu:

a zestaw 60cmm polskiego cylindra tłoka i pierścieni na allegro kosztuje chyba 63 zeta

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Wto 21:07, 14 Lip 2009    Temat postu:

Raczej watpie, ze wykonania szlifu podejmie sie slusarz Laughing
Predzej tokarzowi zleca sie taka robote..

Koszt szlifu cylindra jawki oscyluje w granicach 20-30zl - z rozmiaru nominalnego od razu na 40,00 [mm] to jednak troszeczke tego materialu trzeba bedzie zebrac z tuleji...

Dzieki takiej regeneracji, silnik teoretycznie powinien "odzyc" (lepsze osiagi, ogolnie praca jednostki), jesli jednak ktos spierniczy robote lub stan silnika bedzie nie za ciekawy, to efekty moga byc zupelnie odwrotne... Neutral
Spalanie nie powinno sie jakos zauwazalnie zwiekszyc,

Jaki tlok? Byle nie drewniany Razz A powaznie, tak jak wyzej wspomniano - 40,00 [mm]; pamietaj tylko, zeby najpierw kupic tlok i dac do szlifu lacznie z cylindrem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SiwyEKS
Nowy
Nowy



Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:14, 14 Lip 2009    Temat postu:

a co jezeli bym to kupil ?
[link widoczny dla zalogowanych]


syf ? mam rozumiec ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tojtas
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 21:44, 14 Lip 2009    Temat postu:

Aż litr benzyny więcej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przywrócony_id:(1449)
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:04, 15 Lip 2009    Temat postu:

ja mam założony cylinder o średnicy 40,50+splanowana głowica, moc bardzo wzrosła , na każdym biegu od niskich obrotów przyspiesza momentalnie, 1 i 2-ka zabójcza, 3 troche słabsza ale wiadomo dlaczego, do tego silnik kręci się sporo wyżej, nie kupuj tych zestawów z allegro, to że piszą "60ccm" nie ma znaczenia, tak naprawdę mają 55ccm, przeszlifuj lepiej oryginalny czeski cylinder.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Black Dog
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siemianowice Śl.

PostWysłany: Śro 14:16, 15 Lip 2009    Temat postu:

A ja wam powiem że mi się bardzo dobrze jeździ na tym "syfie" Ja jestem zadowolony z mojej 55 no i motorek lata mi tak jak na czeskich bardzo dobrze dotartych silnikach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patryk18
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:16, 16 Lip 2009    Temat postu:

tojtas napisał:
Aż litr benzyny więcej?

Kolego spalanie wzrośnie minimalnie ja by miało wzrosnąć 1l to musisz zamatować gaźnix od WSK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bocian
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bogatynia

PostWysłany: Pon 20:27, 20 Lip 2009    Temat postu:

Ja też narazię jeżdżę na tym ,,syfie" z allegro i nie jest źle jeszcze nie zmieniam bo ładnie się buja ale to nie to.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SiwyEKS
Nowy
Nowy



Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:39, 20 Lip 2009    Temat postu:

Czyli kupic tlok 40mm z kad i za ile ?
pierscienie tak samo ?
i przetoczyc ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patryk18
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 6:19, 21 Lip 2009    Temat postu:

SiwyEKS napisał:
Czyli kupic tlok 40mm z kad i za ile ?
pierscienie tak samo ?
i przetoczyc ?

kiedys widziałem na allegro tłok i pierscienie 40mm nowe to chyba był zestaw naprawczy do 60cmm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Estilo
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki

PostWysłany: Wto 7:15, 21 Lip 2009    Temat postu:

Chwila, chwila! widziałem tą aukcję na allegro z tym zestawem "60ccm" i dlaczego tłok ma 2 pierscienie? Nie wiem jak wy ale ja mam 3 pierscienie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin