Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SiwyEKS
Nowy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:02, 14 Lip 2009 Temat postu: Przerobienie cylindra 50 na 60 |
|
|
Siema.
Jeżeli taki temat już był to sory.
A więc, głownie chodzi o to że posiadam oryginalną jawke czeska 50 typ skuter.
Czytałem o cylindrach 60 na forum ale doczytałem się że to syf i tyle. A więc moje pytanie. Czy z cylindra 50 cm3 (nigdy nie miał szlifa) da radę wywiercić do 60cm3.
Jak bardzo zmieni to osiągi motóra ?
Czy spalanie wzrośnie ?
Jaki tłok do tego ?
Ile coś takiego może w ogóle kosztować ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
juskief
Wymiatacz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Świdnik k. Lublina
|
Wysłany: Wto 15:14, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
da rade rozwiercić ale tylko do 57cmm nie do 60
motór będzie lepiej przyśpieszał i szybciej jechał
Tak, spalanie wzrośnie o ok. 1l więcej
do polskiej 60 (55) jest tłok o wymiarze 40 [MM]
Ile to kosztuje to nie wiem .
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
SiwyEKS
Nowy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:52, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Predkosc wzrosnie mniej wiecej o ile ?
i kto by potrafil zrobic cos takiego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
juskief
Wymiatacz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Świdnik k. Lublina
|
Wysłany: Wto 16:08, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
wzrosnie o ok.15 km/h i zrobi ci to śluzarz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ogarzysta200
Wymiatacz
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Wto 18:46, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
a zestaw 60cmm polskiego cylindra tłoka i pierścieni na allegro kosztuje chyba 63 zeta
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Wto 21:07, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Raczej watpie, ze wykonania szlifu podejmie sie slusarz
Predzej tokarzowi zleca sie taka robote..
Koszt szlifu cylindra jawki oscyluje w granicach 20-30zl - z rozmiaru nominalnego od razu na 40,00 [mm] to jednak troszeczke tego materialu trzeba bedzie zebrac z tuleji...
Dzieki takiej regeneracji, silnik teoretycznie powinien "odzyc" (lepsze osiagi, ogolnie praca jednostki), jesli jednak ktos spierniczy robote lub stan silnika bedzie nie za ciekawy, to efekty moga byc zupelnie odwrotne...
Spalanie nie powinno sie jakos zauwazalnie zwiekszyc,
Jaki tlok? Byle nie drewniany A powaznie, tak jak wyzej wspomniano - 40,00 [mm]; pamietaj tylko, zeby najpierw kupic tlok i dac do szlifu lacznie z cylindrem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SiwyEKS
Nowy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:14, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
a co jezeli bym to kupil ?
[link widoczny dla zalogowanych]
syf ? mam rozumiec ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tojtas
Częsty bywalec
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 21:44, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Aż litr benzyny więcej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Przywrócony_id:(1449)
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:04, 15 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
ja mam założony cylinder o średnicy 40,50+splanowana głowica, moc bardzo wzrosła , na każdym biegu od niskich obrotów przyspiesza momentalnie, 1 i 2-ka zabójcza, 3 troche słabsza ale wiadomo dlaczego, do tego silnik kręci się sporo wyżej, nie kupuj tych zestawów z allegro, to że piszą "60ccm" nie ma znaczenia, tak naprawdę mają 55ccm, przeszlifuj lepiej oryginalny czeski cylinder.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Black Dog
Wymiatacz
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: Śro 14:16, 15 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
A ja wam powiem że mi się bardzo dobrze jeździ na tym "syfie" Ja jestem zadowolony z mojej 55 no i motorek lata mi tak jak na czeskich bardzo dobrze dotartych silnikach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
patryk18
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:16, 16 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
tojtas napisał: | Aż litr benzyny więcej? |
Kolego spalanie wzrośnie minimalnie ja by miało wzrosnąć 1l to musisz zamatować gaźnix od WSK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bocian
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: Pon 20:27, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja też narazię jeżdżę na tym ,,syfie" z allegro i nie jest źle jeszcze nie zmieniam bo ładnie się buja ale to nie to.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SiwyEKS
Nowy
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:39, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli kupic tlok 40mm z kad i za ile ?
pierscienie tak samo ?
i przetoczyc ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
patryk18
Wymiatacz
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 6:19, 21 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
SiwyEKS napisał: | Czyli kupic tlok 40mm z kad i za ile ?
pierscienie tak samo ?
i przetoczyc ? |
kiedys widziałem na allegro tłok i pierscienie 40mm nowe to chyba był zestaw naprawczy do 60cmm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Estilo
Częsty bywalec
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wronki
|
Wysłany: Wto 7:15, 21 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Chwila, chwila! widziałem tą aukcję na allegro z tym zestawem "60ccm" i dlaczego tłok ma 2 pierscienie? Nie wiem jak wy ale ja mam 3 pierscienie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|