Pomysł dotyczący cylindra...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Valamir
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Komarówka Podlaska

PostWysłany: Czw 11:48, 23 Cze 2011    Temat postu: Pomysł dotyczący cylindra...

Otóż rok temu w wakacje kupiłem sobie zestaw cylindra do jawki(nie którzy sądzą że to pseudo 60) właśnie taki [link widoczny dla zalogowanych]
Zastanawiam się właśnie czy nie lepiej opłacało by się zrobić szlify na oryginalnym czeskim cylindrze? Cool
Co o tym sądzicie teraz jeszcze docieram nowe pierścienie bo sobie wymieniłem i nie będę sprawdzał v-max :roll
I tak właśnie sobie pomyślałem o tym moim cylindrze który leży w garażu.
Czekam na opinie ludzi którzy wiedzą co nie co na temat cylindrów aby podpowiedzieli co było by bardziej wydajne Very Happy Z góry dziękuje za odpowiedzi Wink

A własnie a pro po że ostatnio czyściłem gaźnik i zauważyłem że kanał wlotowy powietrza jeden jest mniejszy od drugiego hmm przecież powinny być dopasowane więc wziąłem pilnik i zrobiłem do tego rozmiaru co powinno być... i jeszcze pod gaźnikiem była taka fabryczna dziurka zrobiona aby łapał lewych obrotów? przytkałem to lepiej wkręcał się na obroty hmm ciekawe na co takie coś robić Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Valamir dnia Czw 11:54, 23 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Czw 13:50, 23 Cze 2011    Temat postu:

Co do tego cyla z allegro, zależy na jaki trafisz. Ja też mam w swoim ogarze polskie 60ccm ale zaraz strasznie pierścienie się wytarły i brzęczą jak tylko. Mam zamiar założyć od simsona (ponoć lepsze są-mowa o pierścieniach).Jeśli masz czecha gdzieś to można oddać do szlifu i dać np polski tłok 60 lub ewentualnie próbować dopasować jakiś inny (z lepszego materiału). Sam bym tak zrobił jeśli nie gość który krzyknął mi 500 zł za szlif na to 60ccm (mówił że musialby szlifować z 5 razy i za to taka cena,ale cóż poradzić Evil or Very Mad )
Dochodząc do sedna sprawy. Czeski cylinder jest lepszy (to już chyba każdy wie) zaczynając od materiału, z którego jest wykonany, kończąc na możliwości wybijania tulei i dorabiania np nowych kanałów.

A co do tego gaźnika to trochę nie rozumiem o co chodzi Very Happy
pozdro


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Valamir
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Komarówka Podlaska

PostWysłany: Czw 14:52, 23 Cze 2011    Temat postu:

No właśnie teraz mam pierścienie od simsona po 2 szlifie bo inne nie mogłem dopasować musiałem trochę przerobić ale są dobre Smile muszę się dowiedzieć ile by taki szlif wynosił xD ale kumpel ma kogoś tam kto to robi więc się dowiem ;> słuchaj a nie napięty łańcuch może zmniejszyć prędkość maksymalną wiem głupie pytanie no ale mam rozciągnięty jakoś łańcuch i tam sobie myślę ;> mam zamiar kupić nowy oczywiście ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Czw 15:54, 23 Cze 2011    Temat postu:

Łańcuch przenosi napęd,ale chyba jego rozciągnięcie nie wpływa na prędkość. Nie wiem tego dokładnie więc jeśli jest inaczej to nie krzyczeć na mnie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 15:33, 25 Cze 2011    Temat postu:

oczywiście ze nienapięty łańcuch wpływa na prędkość maksymalną... wpływa w ten sposób że przy prędkości maksymalnej spada rozwalając nierzadko karter od silnika i robiąc ogólne spustoszenie.
Co do gaźnika, mam nadzieję że rozumiesz przeróbki które dokonałeś i nie będziesz za chwilę w dziale usterki pisał, że wariują Ci obroty, nie pali, zalewa się, nie ma mocy itd, bo tylko do tego doprowadzasz bawiąc się pilnikiem, lepiej zamontuj inny gaźnik z większą możliwością regulacji, ale do tego trzeba jeszcze odpowiednie obliczenia przeprowadzić, tak samo jak z tym cylindrem, jak chcesz ćwiczyć to się baw ale bez wzmocnienia całego silnika nie uzyskasz praktycznie żadnych efektów, wiedz że ta zabawa jest nieopłacalna. Oczywiście można wycisnąć z jawki 10KM a to jest ogromna różnica w mocy i osiągach ale wtedy musisz w silnik włożyć z 1000zł, zrobić go od podstaw i bardzo dużo się napracować, właściwie robi się to głównie z ciekawości bo ktoś lubi a na pewno nie dlatego że się opłaca, opłaca się doprowadzić do oryginału i jak najdłużej taki stan zachować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Valamir
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Komarówka Podlaska

PostWysłany: Nie 7:21, 26 Cze 2011    Temat postu:

Chodzi mi tylko o to że króciec tam z piłowałem aby wielkością otworu pasował do gaźnika bo tam była tak jakby mniejsza dziura i wszystko co miało tamtędy iść do zawirowało się i chyba to nie będzie stwarzało problemów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin