Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
IREK
Gość
|
Wysłany: Sob 17:51, 19 Lis 2005 Temat postu: PODAJCIE NAJLEPRZE SPOSOBY NA TUNING SILNIKA |
|
|
WIEM ŻE DOBRTYM SPOSOBEM JEST WSTAWIENIE WIĘKSZYCH DYSZ 68,70 I ZMIENIC ZEMBATKE NA 13 ZEMBÓW
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 17:55, 19 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Tez o tym słyszałem . Mozna spróbowac kupic na allegro ten zestaw 60 ccm ael nie zawsze to daje efekt podobno.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lubelak
Początkujący

Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 19:42, 19 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Splanowanie głowicy, karterów dolotowych, tłumik od simzłoma sportowy(to do mustanga) gaźnik od simzłoma, 3 szlif orginalnego cylindra ( a nie to allegrowskie gówno 55ccm) no i ta zębatka i chyba tyle. Ale to jest zabójstwo dla silnika:/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lipon
Założyciel Forum

Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 18:09, 20 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
o 60cm3.... To czy da Ci moc, zależy głównie od dotarcia.... Po zamontowaniu nowego cylindra motor musi się dotrzeć, więc nie będzie czuć różnicy, zwłaszcza jeśli masz 4 szlif cylindra (jak ja)... A co do dysz, to trzeba popróbowac bo to zalezy od motoroweru.... Tak więc sądze że tańszym i lepszym sposobem, jest zrobienie szlifu cylindra....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
siwy
Częsty bywalec

Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Nie 19:36, 20 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
dysze wiele dają jeżeli masz kwadratowy otwór w krućcu od strony gaźnika
kpl. dyszy kosztuje ok. 6 zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lipon
Założyciel Forum

Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 19:53, 21 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Otwór kwadratowy można zrobić samemu.... Podobno również to "oddławia" silnik... w koncu zwiększa się przelot....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 14:07, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
lubelak napisał: | Splanowanie głowicy, karterów dolotowych, tłumik od simzłoma sportowy(to do mustanga) gaźnik od simzłoma, 3 szlif orginalnego cylindra ( a nie to allegrowskie gówno 55ccm) no i ta zębatka i chyba tyle. Ale to jest zabójstwo dla silnika:/ |
Dlaczego odrazu "zabójstwo" ?? Wierz mi, widywałem bardziej porobione silniki i jakoś jeździły. Jawka ma spory potencjał mocy i przy okazji spory zapas materiału przy większości części. Jawka wytrwa to spokojnie. Przytoczę przykład mojej Motorynki (Wizytówka KFL Garage ) silnik porobiony i to mocno (głowica -2mm, obrobione kanały w cylindrze, kąty otwierania okien, odchudzony układ tłokowo-korbowy, powiększony kanał ssący, gaźnik 16N3, dolot powietrza własnej konstrukcji, w środku polerowane co się da itp.) i jeździ. Fakt, faktem na codziń jej nie używam, ale ten przykład przytoczyłem tutaj tylko po to, żeby udowodnić, że to wcale nie "zabójstwo" dla silnika.
Poza tym co to znaczy "splanowanie karterów dolotowych" Dłubie w silnikach już dobre 5lat i jak żyje nigdy nie słyszałem o czymś takim. Jakaś literówka ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lubelak
Początkujący

Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 15:12, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
literówka, literówka chodziło mi ogólnie o ten cały dolot. Kurcze ale dla kogoś kto często jeździ motorowerem to jeden sezona i remont generalny(chyba:D)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lipon
Założyciel Forum

Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 18:54, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Osobiście się nie znam, ale to tylko chyba.... Silnik przecież nie będzie aż tak wyżyłowany....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 17:05, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Ja w ciągu roku robię motorem ok. 2000-3000 km i w przypadku mojej motrorynki to się zgadza. Wszystko zależy od tego co dla ciebie oznacza "często" i od tego jak jeździsz. Co do Jawki. To ile pojeździsz, też zależy od wielu czynników. Przede wszystkim stan techniczny układu tłokowo-korbowego, wiadomo np., że nie pojeździmy długo na wyruchanym wale, albo starych pierścieniach czy łożyskach, dlatego przed dotchnięciem się do przeróbek zaleca się remont kapitalny i nie chodzi mi tutaj bynajmniej o remont typu: na tym wale jeszcze trochę pojeżdżę, kompresja jest jeszcze w miarę w porządku to wymienie tylko tłok i pierścienie. Nie, nie o to nam chodzi. O ile w seryjnym silniku jakoś by to przeszło, o tyle w rasowanym nie ma miejsca na kompromisy. Następna sprawa. Piszesz o planowaniu głowicy, od tego też dużo zależy. Stopień sprężania ma bardzo duży wpływ na trwałość naszego silnika, a jak wiadomo im bardziej splanujemy głowicę tym stopień sprężania większy, dletego nie przesadzajmy z tym, szczegulnie w przypadku Jawki, która już po wyjachaniu z fabryki ma dość wysoki stopień sprężania. Jeżeli mówimy tutaj tylko o tych przeróbkach co opisałeś wcześniej, jeżeli głowicę splanujemy o jakiś rozsądny wymiar (0,5 do jazdy na codzień powinno wystarczyć, jeżeli chcemy zachować żywotność(ja u siebie co prawda planowałem więcej, ale ja jestem zdrowo poj**any )) to, tak jak Lipton napisał, nie jest to jakiś wysilony silnik i trwałość pozostaje prawie, że seryjna. Nie zmniejszamy przecież trwałości (psełdo)sportowym tłumikiem, większą zematką, czy gaźnikiem od Simsona. Obróbka kanałów to tylko poprawa fabryki. Jedyne co przy tych przeróbkach ma jakieś większe znaczenie na trwałość naszego silnika to planowana głowica, ale o tym już pisałem wyżej. To są naprawdę delikatne przeróbki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lipon
Założyciel Forum

Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 9:32, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
W końcu mamy na forum kogoś znającego się na rzeczy...
PS LIPON A NIE LIPTON
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paweł
Gość
|
Wysłany: Wto 19:30, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Mam do was pytanko wszyscy mówią o zwiększeniu przelotu w gaźniku wymienienie dysz itp. Aczy ktoś pomyślał z was o wymianie filtra powietzra na jakiś lepszy o zwiększonej przelotowości. Ja w mojej jawce zrobiłem remont gneralny z orginalnej jawki zostały tylko kartery. Części miałem zprowadzane anie te polskie gówna . Wyczyszczony został gaźnik założone zostały sportowe cewki wymieniony filtr powietrza na sportowy.Kruciec z większym oknem przelotowym , zębatka zdawcza na 13 zębową itp dzięki temu jawka ma kopa że arz miło i jedzie !!!!!80-85km\h!!!!!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paweł
Gość
|
Wysłany: Wto 19:33, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
zapomniałęm dodać wymieniłem łożyska na wale nie na takie jakie mają być tylko robione na zamówieni które wytrzymują większe przeciążenie i wieksze obrot i są lżejsze od orginalnych
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lipon
Założyciel Forum

Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 22:24, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
A świstak siedzi i zawija je w te sreberka.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paweł
Gość
|
Wysłany: Śro 9:58, 30 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Niw wierzysz poszukaj trochę na necie a znajdziesz cwki sportowe dają większą iskrę i to prawie dwa razy.Łożyska na wale pozwalają na wkręcenie się na większe obroty.A jak się ma normalny filter powietrza to on idealnie zmniejsza dawkę powietrza.A jak chyba wiesz(tak myślę )że do cylindra zasysana jest mieszanka powietzra i paliwa. jeżeli ta mieszanka będzie maiła mało powietzra i będzie zbyt bardzo nasycona bęzyną to motorek będzie maiał mniejszego kopa .Więc spróbuj wymienić te części. Acha wymień też świece na jakąś porządno np sportową ngk a nie polskie łąjno firmy "iskra" a sam się przekonasz jakiego jawka może mieć kopa
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|