Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal
Bywalec
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rozalin
|
Wysłany: Sob 14:01, 25 Paź 2008 Temat postu: Planowanie głowicy KROK po KROKU!!!!! |
|
|
Witam wszystkich!!!
Wszyscy chcą poprawić osiągi swoich maszyn na różne sposoby.
Dzisiaj chce przedstawić właśnie jeden z nich czyli planowanie glowicy.
Zabieg ma na celu zwiększenie stopnia sprężania w cylindrze za czym idzie "większa praca" czyli większa moc.
Przeróbkę tą trzeba zrobić najlepiej u tokaża (nie polecam samemu) gdyż musimy ją wytoczyć od środka.
Tokaż aby umocował głowicę musi mieć wieksze koło zaciskowe, takie jak to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zamocowanie głowicy nie jest wcale takie łatwe jak sie wydaje.
Trzeba idealnie zamocować ją w szczękach tokrki (złe zamocowanie może doprowadzić do krzywego stoczenia głowicy)
Następnie dobrać odpowiedni nóż tokarski.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Póżniej jest już z górki. wystarczy stoczyć głowice od środka o 2-2.5mm i obrobić próg o 0.5mm aby tłok nie bił o głowice.
Moja głowica po stoczenie wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla ciekawskich mam także film:
[link widoczny dla zalogowanych]
No i w taki niedrogi sposób możemy znacznie zwiększyć moc silnika ))
Post został pochwalony 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Lucas
Wymiatacz
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Sob 14:06, 25 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Bardziej pasuje do tutoriali, dobra robota, chyba już nikt nie będzie zakładać zbędnych tematów o planowaniu głowicy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lucas dnia Sob 14:07, 25 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zloty1996
Częsty bywalec
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Pewna wioska koło Proszowic
|
Wysłany: Śro 20:46, 24 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Czy wpływa to na trwałość silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 20:48, 24 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Nom
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychu_125
Częsty bywalec
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ossy
|
Wysłany: Śro 21:06, 24 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Kolego dobra robota w końcu ktoś dokładnie krok po kroczku napisał jak splanować głowice teraz z pewnością nie będzie głupich pytań"jak splanować głowice"
pochwała za to<brawo>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lopez
Moderator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: Śro 23:16, 24 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
No super tutek Bardzo przydatny i ładnie przedstawiony
PS. Przypomniała mi się głowica Radzia xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
samsung
Początkujący
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
|
Wysłany: Pią 15:30, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
I co dało ci to 600km więcej czy tylko 0,02km więcej hehehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kajtekq
Wymiatacz
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC
|
Wysłany: Sob 8:49, 27 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ku*****a ! po co sie odzywasz jak niewiesz nawet co to jest jawka albo mało wiesz o tym ile daje splanowanie głowicy to jedz na hamownie i zobacz ale duzo daje musisz nam uwiezyc na słowo!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
peter fog
Bywalec
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toszek
|
Wysłany: Sob 16:54, 10 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie:
Jak mam cylinder 60 cm3 to głowicę mam splanować o tyle samo jak w przypadku 50cm3?
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 17:04, 10 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
60ccm cylek nie zmienia tu nic
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bartezz
Wymiatacz
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Sob 18:24, 10 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
No żywotność silnika maleje 2 razy szybciej niż normalnie. Najczęstszą częścią do wymiany silnika jest wał bo nie wytrzymuje obrotów a potem tylko patrzeć jak się cały silnik rozpada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ogierek093
Wymiatacz
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Sob 20:03, 10 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
no to można przecież założyć wzmacniany wał, czy to też nic nie da???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 20:47, 10 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
2x to ja bym nie przesadzał. 2mm splanowanie nam dużo wytrzymałości wału nie zmniejszy. Powyżej to jest dość duża rzeźba głowicy, no i tu można by pomyśleć nad wzmacnianą korbą. Każdy wał jest liczony wyżej jak pracuje normalnie, właśnie na wypadek tajuningów, w jawce nie zdarzyło mi się jeszcze wygiąć korby pod wpływem planowania, co najwyżej szybciej łożyska leciały- ale to przy jej śmiesznie niskiej cenie nie ma większego znaczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek15
Wymiatacz
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Nie 9:36, 11 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
a to splanowanie głowicy polega na zrobieniu jeszcze większej dzióry w głowicy ja zawsze myślałem że to właśnie robi się tak żeby na mieszankę było miej miejsca i ona się bardziej spręża
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|