Planowanie głowicy KROK po KROKU!!!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rozalin

PostWysłany: Sob 14:01, 25 Paź 2008    Temat postu: Planowanie głowicy KROK po KROKU!!!!!

Witam wszystkich!!!
Wszyscy chcą poprawić osiągi swoich maszyn na różne sposoby.
Dzisiaj chce przedstawić właśnie jeden z nich czyli planowanie glowicy.
Zabieg ma na celu zwiększenie stopnia sprężania w cylindrze za czym idzie "większa praca" czyli większa moc.
Przeróbkę tą trzeba zrobić najlepiej u tokaża (nie polecam samemu) gdyż musimy ją wytoczyć od środka.
Tokaż aby umocował głowicę musi mieć wieksze koło zaciskowe, takie jak to:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zamocowanie głowicy nie jest wcale takie łatwe jak sie wydaje.
Trzeba idealnie zamocować ją w szczękach tokrki (złe zamocowanie może doprowadzić do krzywego stoczenia głowicy)
Następnie dobrać odpowiedni nóż tokarski.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Póżniej jest już z górki. wystarczy stoczyć głowice od środka o 2-2.5mm i obrobić próg o 0.5mm aby tłok nie bił o głowice.

Moja głowica po stoczenie wygląda tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dla ciekawskich mam także film:

[link widoczny dla zalogowanych]

No i w taki niedrogi sposób możemy znacznie zwiększyć moc silnika Smile))


Post został pochwalony 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Sob 14:06, 25 Paź 2008    Temat postu:

Bardziej pasuje do tutoriali, dobra robota, chyba już nikt nie będzie zakładać zbędnych tematów o planowaniu głowicy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucas dnia Sob 14:07, 25 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zloty1996
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Pewna wioska koło Proszowic

PostWysłany: Śro 20:46, 24 Gru 2008    Temat postu:

Czy wpływa to na trwałość silnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 20:48, 24 Gru 2008    Temat postu:

Nom

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu_125
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ossy

PostWysłany: Śro 21:06, 24 Gru 2008    Temat postu:

Kolego dobra robota w końcu ktoś dokładnie krok po kroczku napisał jak splanować głowice teraz z pewnością nie będzie głupich pytań"jak splanować głowice"

pochwała za to<brawo>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Śro 23:16, 24 Gru 2008    Temat postu:

No super tutek Smile Bardzo przydatny i ładnie przedstawiony Smile

PS. Przypomniała mi się głowica Radzia xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
samsung
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Pią 15:30, 26 Gru 2008    Temat postu:

I co dało ci to 600km więcej czy tylko 0,02km więcej hehehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajtekq
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC

PostWysłany: Sob 8:49, 27 Gru 2008    Temat postu:

ku*****a ! po co sie odzywasz jak niewiesz nawet co to jest jawka albo mało wiesz o tym ile daje splanowanie głowicy to jedz na hamownie i zobacz ale duzo daje musisz nam uwiezyc na słowo!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
peter fog
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toszek

PostWysłany: Sob 16:54, 10 Sty 2009    Temat postu:

Mam pytanie:
Jak mam cylinder 60 cm3 to głowicę mam splanować o tyle samo jak w przypadku 50cm3?

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 17:04, 10 Sty 2009    Temat postu:

60ccm cylek nie zmienia tu nic

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartezz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Sob 18:24, 10 Sty 2009    Temat postu:

No żywotność silnika maleje 2 razy szybciej niż normalnie. Najczęstszą częścią do wymiany silnika jest wał bo nie wytrzymuje obrotów a potem tylko patrzeć jak się cały silnik rozpada

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ogierek093
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Sob 20:03, 10 Sty 2009    Temat postu:

no to można przecież założyć wzmacniany wał, czy to też nic nie da???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 20:47, 10 Sty 2009    Temat postu:

2x to ja bym nie przesadzał. 2mm splanowanie nam dużo wytrzymałości wału nie zmniejszy. Powyżej to jest dość duża rzeźba głowicy, no i tu można by pomyśleć nad wzmacnianą korbą. Każdy wał jest liczony wyżej jak pracuje normalnie, właśnie na wypadek tajuningów, w jawce nie zdarzyło mi się jeszcze wygiąć korby pod wpływem planowania, co najwyżej szybciej łożyska leciały- ale to przy jej śmiesznie niskiej cenie nie ma większego znaczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 9:36, 11 Sty 2009    Temat postu:

a to splanowanie głowicy polega na zrobieniu jeszcze większej dzióry w głowicy ja zawsze myślałem że to właśnie robi się tak żeby na mieszankę było miej miejsca i ona się bardziej spręża

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin