Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 19:35, 05 Sie 2010 Temat postu: Który cylinder założyć? |
|
|
Witam.
Robię remont silnika. Mam na stanie 2 cylindry i 2 tłoki. Polski, 55cm, almotu i do niego tłok. Jest dobry. nie puchnie, moc ma zawsze taką samą.
Mam też na stanie czeski cylek 50cm, z głęboką rysą, i do tego jakiś tłok.
Nie wiem co założyć. Czeski komplet po przejechaniu kilometra dymi i tłok blokuje się na dobre w cylku, nie da rady nawet kopnąć, nie mówiąc o odpaleniu.
Amot w sumie jest dobry, ale nie osiąga wysokich obrotów. Miałem plan rozwiercić czeski cylinder do rozmiarów tłoka z almotu (40mm). Czyli zrobić combo jednego i drugiego.
Nie wiem, nie wiem, doradźcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Czw 19:42, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ja bym proponował zrobić tego "combosa"
W czeskim masz większe płuki, więc motorek powinien żwawiej chodzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAWASAKI RIDER
Wymiatacz
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 19:44, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Też uważam że czech lepszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 19:47, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Pomierzyłem to i owo suwmiarką. Czech jest nieco "chudszy", mówię o tej głównej, żeliwnej rurze w cylku (nie znam fachowej nazwy). Czy czech wytrzyma rozwiercenie do 40mm?
Też wydaje mi się, że combos będzie najlepszym wyjściem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mucie]
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Czw 20:31, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Tak spokojnie wytrzyma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawlo300
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Pią 7:07, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
powinien wytrzymać ale wiesz spalanie wzrośnie no i szybciej się będzie grzał.......... nie mniej jednak na pewno lepiej i trwalej chodził ci na czechu niż na tym almotowskim......... teraz właśnie same combosy bo czeski cylinder lepiej dostać na rynku niż czeski tłok dlatego dokonują takich przeróbek....... do almotowskiego masz tłok spasowany odłóż go sobie na półkę i zawsze będzie w zapasie a czechowi zrób szlif załóż go i będzie dobrze PZDR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 13:14, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze sprawa, że 500km temu, pękło mi łożysko na wale i kawałki metalu narobiły ambarasu w cylindrze. Tłok jest trochę pogryziony w kilku miejscach.
Mam lekkie obawy, czy nie rozleci się dalej.
Mam czeski tłok, na 50cm, ale właśnie cylinder ma grubą rysę.
Pójdę do zakładu, pokażę wszystko co mam, i coś ustalimy.
EDIT:
Koszt tłoka z almotu to 10zł... A może kupię nowy tłok, nie koniecznie na 40mm, jak już mówiłem, ten co mam jest pogryziony. I dopasuję wtedy do czecha nowy tłok. Jaki rozmiar wziąć? Teraz jest nominał i rysa ma na oko 0,5mm, może trochę mniej. Myślałem o 39mm, może 38,75...
[link widoczny dla zalogowanych] Mniam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Pią 13:43, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pią 15:04, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Zrób 40mm, cylinder wytrzyma, swoją drogą żałuję że nie zrobiłem 40mm ;/
Mam 38,5mm i 1k km na karku, nie jest źle jak na Jawke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac
Wymiatacz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 18:50, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
I ile Tobie pali na tym cylku 38,5mm?
Moja zJawa potrafiła wypić ponad 4 litry, ale moim zdaniem to przez nieszczelny gaźnik, a nie przez cylek 55ccm. Paliwo lało się z niego bokiem.
W innym temacie zastanawiałem się też nad gaźnikiem. Ostatecznie będzie zestaw naprawczy do Jikova i podreperuję ten który mam. Jakoś nie ufam zamiennikom za 40zł...
Jeszcze małe pytanko z innej bajki. Do takiego cylka po szlifie, na dotarciu, założyć zębatkę 12z czy 13z? Mam na stanie obie. Ostatnio jeździłem na 12z. Można byłoby mu dać 13z, ale mówię, to było na starym, dotartym cylku almotu.
Co do szlifu, jutro pójdę do zakładu, obadam co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mucie]
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy okolice Żywca
|
Wysłany: Pią 19:18, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Daj na początek 12 żeby go tak nie piłować na początku a potem 13 można spoko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|