Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miloszeek
Początkujący
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: Czw 19:09, 12 Sty 2012 Temat postu: Jawosimson, czyli silnik 223 z cylindrem od simsona |
|
|
Witam, poniżej przedstawiam kilka zdjęć hybrydy jaka powstała w mojej piwnicy kilka dni temu. Głowica oryginał simson bez przeróbek, stopień sprężania całkowity 12,4 - rzeczywisty 8. Cylinder pochodzi od S51, wyprasowałem tuleje i przerobiłem go na 4ry kanały płuczące, strojony jest na 9000obr/min. Tłok od Hondy, dwupierścieniowy o średnicy 40,50mm. Pod cylinder wykonałem aluminiową podkładkę "zgrywającą" kanały płuczące cylindra i karterów. Same kartery bez przeróbek. Żeby złożyć wszystko do kupy musiałem wyspawać specjalne szpilki z przestawionymi końcami wkręcanymi w kartery. Gaźnik tymczasowo założony od jakiejś dużej piły spalinowej. Silnika jeszcze nie odpalałem, żeby włożyć go do ramy muszę jeszcze przerobić króciec ssący ponieważ z oryginalnym gaźnik nie zmieści się między silnikiem a ramą, ale do samego odpalenia na stole wystarczy
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 19:17, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Aj.. chłodzenie będziesz miał ubogie. Nie myślałeś o podniesieniu trochę stopnia sprężania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszeek
Początkujący
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: Czw 20:54, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Chłodzeniem się nie martwię, silnik jeszcze nie jeździ w ramie, poza tym i tak ma bogatsze użebrowanie niż 223, pomimo żeberek w nieodpowiednim kierunku, co najwyżej jeśli będzie się przegrzewał, to coś pokombinuje. Ze stopniem sprężania tez nie będę szalał, i tak jest dużo wyższy niż w seryjnym silniku jawki, nie chce rozwalić porządnej, czeskiej korby po paru km To prototyp, najpierw musi przejść testy, żeby cokolwiek poprawiać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Czw 21:55, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
można by dać jakiś dyfuzor kierujący powietrze na cylinder, mnie martwią szpilki, coś czuję że szybko się urwią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszeek
Początkujący
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: Nie 12:34, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Aby ewentualnie aczkolwiek wcale niekoniecznie poprawić chłodzenie, wywiercę kilka otworów od góry głowicy w stronę cylindra, zgodnie z kierunkiem przepływającego strumienia powietrza w czasie jazdy,i powinno wystarczyć. Dlaczego szpilki miałyby się urwać? Spaw na pewno nie puści.
Dodam jeszcze, że wczoraj odpaliłem ten silnik, chodził dość dobrze, szybko wkręcał się na obroty, temperatura na dotyk w normie. Ogólnie zapowiada się całkiem fajnie Na razie jestem na etapie poszukiwania ramy z kołami, ponieważ nie mam nawet w czym go przetestować :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Nie 16:49, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
no właśnie ten spaw nie wygląda za ciekawie, powierzchnie styku masz wielkości 1/3 powierzchni gwintu wkręconego w karter a i to i to przenosi takie same obciążenia, a nie jedna szpilka się już urwała dobrze wkręcona więc wnioskuje że i to może paść, ale oczywiście przetestować można
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek200
Częsty bywalec
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: Nie 17:19, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ciekawe jak będą wyglądać osiągi tego cacka, jak myślicie ile to pociągnie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ziomal199412
Wymiatacz
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Nie 18:00, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
A skąd mielibyśmy to wiedzieć ? Ja osobiście myślę,że ta konstrukcja może nie wytrzymać na tych szpilkach, ale to tylko moja sugestia Czekamy na efekt końcowy i filmik z pracy silnika na tym cylindrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek1818
Wymiatacz
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)
|
Wysłany: Nie 20:59, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Zapowiada się ciekawie z tego co widać. Jakbyś dał rade zapodać filmik z pracy silnika - bylibyśmy bardzo wdzięczni . Wreszcie jakiś poważniejszy zabieg opisany na forum, często "tuning"(taki tuning, że aż strach maszyne odpalić) ograniczał się tu do zmiany filtra na stożek .
Jakieś plany co do dalszych przeróbek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pieczer
Częsty bywalec
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 21:04, 15 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
co do chłodzenia, to możesz dorobić wygięty kawałek blaszki pod cylindrem na szerokość cylindra, nie musi być długi, ok. 3 cm wystarczy, byleby był wygięty pod kątem. Tak apropos to silnik zmieści się między ramą a przednim błotnikiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
simzuki
Początkujący
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Pią 13:45, 20 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jaki sens jest wkładanie cylindra z simsona - łatwiej i mniej roboty było by przerobić oryginalny cylinder. Poza tym kanały w jawce są specjalnie wyprofilowane , inaczej niż w simsonie - jeszcze ten drut z szpilkami - jak to ma być porządnie trzeba napawać kartery sfrezować i nagwintować odpowiedni rozmiar. w dodatku simson ma beznadziejne mocowanie tłumika. Ogółem wd mnie nie przemyślany projekt i robiony chyba tylko dlatego że w simsonie ktoś widzi coś - sam nie wiem co..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez simzuki dnia Pią 13:46, 20 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszeek
Początkujący
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: Nie 19:36, 22 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego simzuki, możesz wytłumaczyć co rozumiesz przez pojecie że kanały w jawce są "specjalnie wyprofilowane"?? Cylinder jawki ma mały potencjał tuningowy w przeciwieństwie do simsona: jawka nie ma miejsca w aluminium na dorobienie dodatkowych kanałów. Owszem, można dorobić, nawet mam taki cylinder, ale co z tego, że dodatkowe okienka są, jeśli zasilają je dwa cieniutkie kanaliki o przekroju zapałki? Efektu zero, osiągi zbliżone do zdrowego oryginału. Simson to inna bajka, kanały ssący i wydechowy pod kątem do tulei, szerzej rozstawione szpilki, miejsca od cholery na przeróbki, ze zwykłej 50tki robisz rakietę szybszą od niejednej 70tki. Projekt wbrew pozorom bardzo przemyślany, a do tego prosty do zrealizowania, i mam możliwość z powrotem założyć oryginalny cylinder. Nadlewanie karterów, spawanie aluminium w jawce pozostawiam zapaleńcom, ja przerabiam silniki wg zasady im prościej tym lepiej, ale bez druciarstwa!!
Dziś prowizorycznie wkładałem silnik do ramy Ogara 200, nawet się mieści, miejsca miedzy błotnikiem a fajką od świecy jest koło 4cm, może wystarczy. W przyszłym tyg moto powinno już jeździć, muszę jeszcze dorobić króciec pod gaźnik, i ogólnie podogrywać drobiazgi, przerobić kolanko od simsona żeby podłączyć tłumik. Sam tłumik będzie również od simsona, z tym, że wybebeszony, zamiast org wnętrzności będzie lejkowaty dyfuzor, z możliwością przesuwania dla dokładniejszego dostrojenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawa1231
Początkujący
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 14:13, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
I jak działa to to ?.
Jakie osiągi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JAWa890
Częsty bywalec
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: zawiercie
|
Wysłany: Czw 22:07, 22 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
czekamy na filmik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kolak11
Częsty bywalec
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 9:07, 25 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Pomysł wydaje sie dobry,szpilki powinny wytrzymac:)Powodzenie i gratuluje pomysłu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|