Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m930x
Bywalec
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:28, 18 Gru 2009 Temat postu: jak zrobić ładowanie na akumulator |
|
|
witam. dzisiaj gadalem z moim nauczycielem od elektry jak zrobic ladowanie na akumulator w komarku, i powiedazial ze wystarczy tylko regulator napięcia 2 pinowy i starczy, to prawda? jak to zrobić aby ladowal akumulator od skutera?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
edhar
Częsty bywalec
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Medaliki
|
Wysłany: Pią 21:25, 18 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
no i chyba w celu ładowanie jakieś podłączenie pod cewki świetlne, nie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez edhar dnia Pią 21:34, 18 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 11:26, 19 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | witam. dzisiaj gadalem z moim nauczycielem od elektry jak zrobic ladowanie na akumulator w komarku, i powiedazial ze wystarczy tylko regulator napięcia 2 pinowy i starczy, to prawda? | Tępa masa chyba z tego nauczyciela...potrzebny jest układ prostująco-stabilizujący (mostek i regulator). Oczywiście, mógłbyś wpiąć tylko 1 diodę i to by działało, ale podejrzewam, że akumulator bardzo szybko trafiłby szlag, jeśli by nie wybuchł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m930x
Bywalec
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:09, 19 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
no spoko, to co wystarczy kupic?
-na pewno regulator napięcia 2 piny ( na ile volt itp?)
-diode prostowniczą? jaką, ile volt, jakie napięcie i co dokładnie?
-i co jeszcze?
no i oczywiście jak podłączyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 23:20, 19 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
potrzeba Ci mostek prostowniczy. Styki ze znakiem "~" podłączasz do cewek, czy cewki (nie wiem jak to w komarze jest), a + i - Do akumulatora, ewentualnie do regulatora napięcia, albo nawet zwykłego stabilizatora
Reasumując, potrzeba Ci mostek prostowniczy (który ma 4 piny) i regulator napięcia, a najprościej stabilizator z dobrym radiatorem.
Jeśli dalej nie czaisz, to poszukaj sobie, ewentualnie napisz, ze nie rozumiesz, jutro napiszę dokładnie, bo dzisiaj lekko nie w stanie jestem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m930x
Bywalec
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:02, 20 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
napisz dokładnie:D i jak mozesz zrob jakis rysuneczek, nawet w paincie:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 16:44, 20 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Znajdź mi proszę na necie zdjęcie jakiegoś regulatora 2 pinowego, bo ja takowego nie widziałem na oczy i nie wiem czy w ogóle taki jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m930x
Bywalec
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:21, 20 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
nie wiem, ale oj nauczyciel mowil ze jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Nie 21:28, 20 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nauczycielowi zasugieruj lekture podstaw elektroniki
Wprawdzie juz tyle razy opisywalem te kwestie i zasadzie temat powinien juz byc zamkniety, no ale niech bedzie - postaram sie zrobic jutro prostego tuta na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
m930x
Bywalec
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:05, 21 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
dzieki wielke:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pon 22:53, 21 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Wybacz, ale dzis tylko schemat. W najblizszym czasie opis - o ile wogole jest taka potrzeba - schemacik mega prosty, sprawdzony w Jawce - dziala.
Jest to rozwiazanie, gdzie po wylaczeniu zaplonu stacyjka "odcinamy" jeden z biegunow akumulatora - aby uniknac rozladowywania aku przez cewki. Kto nie ma stacyjki, moze dolazyc diode w szereg bezposrednio przed akumulatorem; rowniez unikniemy wowczas niechcianego rozladowania baterii.
P.S
Na schemacie sa 3 cewki - jak ma to miejsce w czeskim silniku (w tym wypadku zaplon z aku).
Mozesz rowniez zostawic zaplon jak jest w oryginale, czyli : cewka - kondensator - przerywacz - cewka WN. Wowczas do schematu beda brane nie trzy tylko dwie cewki - jako "uklad ladowania" + reszta elektroniki.
Jezeli chcesz powyzszy pomysl wykorzystac w polskim silniku - analogicznie: w zaleznosci ile masz cewek; radze tylko zaplonowa w polskim silnku zostawic jak jest (ta z przewodem do fajki) w oryginale.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MiNiŚ dnia Pon 23:00, 21 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
m930x
Bywalec
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:55, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
nic nie kumam:P daj lepiej opis dla zielonych:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
qziok
Częsty bywalec
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chęciny
|
Wysłany: Wto 17:27, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witajcie. Tak wiem że 2 miesiące minęły ale znam regulamin dlatego pisze właśnie tutaj.
Zbudowałem sobie taki stabilizatorek i po podłączeniu napięcia jest ono zmniejszane o połowę.
Czy może to być wina tego że na wyjściu nie dałem akumulatora tylko miernik lub że na wejściu dałem mu już prąd stały a nie tętniący?
Dla reszty zamieszczam listę elementów (opis dla zielonych?):
-Kondensatory:
2x470nF, 10000uF, 100uF
-termistor 6,8k
-stabilizator LM317
-tranzystor BD 282
-rezystory:
1om, 330R
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez qziok dnia Wto 17:27, 16 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tojtas
Częsty bywalec
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19:47, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Nie mogę się z tym zgodzić. Potrzebny jest jeszcze regulator prądu. Najlepiej tak ustawiony żeby dawał prąd 0.1C.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PrzemeK93
Wymiatacz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Kolno
|
Wysłany: Czw 21:22, 18 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja w silniku wsk zrobiłem tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
EDIT: zrobilem na schemaciku mały bład, powinnoi tam pisac: cewki swietlne a nie ladowania, ale to z tego wzgledu, ze schemat prosty robilem dla siebie, a sam wiedzialem o co chodzi ;pp
W dodatku mam ładowanie 12V, dioda nie rozladowuje akumulatora, regulator napiecia nie jest potrzebny pod warunkiem, ze bedziemy caly czas jezdzic na swiatlach, bo inaczej akumulator dlugo nie pociagnie. Duzo czytalem na ten temat wiec system jest sprawdzony nie tylko przeze mnie. Oczywiscie mozna dolozyc regulator napiecia i wtedy nie bedzie potrzeby zapalania swiatel. Druga rzecz, ze swiatla i pozostale elementy elektryki trzeba podalaczyc do akumulatora, bo cewki nie beda mialy juz nie wystarczajacy prad. Dobra strona tego projektu jest tez to, ze jesli akumulatora nie bedziemy mieli, to i tak swiatla i reszta bedzie dzialala, bo przewody od ladowania i zasilania beda połaczone. Troche się rozpisałem, ale myśle, ze komus moze sie to przydac Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PrzemeK93 dnia Czw 21:24, 18 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|