Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miloszeek
Początkujący
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: Pon 15:48, 07 Wrz 2009 Temat postu: Głowica od rometa - ze zdjęciami!! |
|
|
Witam wszystkich. Wiem że kiedyś był poruszany temat montażu głowicy od rometa do jawki, ja nie chcąc robić odkopu zakładam nowy. Nie będę się pytał co daje taka modyfikacja, czego nie daje itd. Opisze po prostu jak to zrobiłem. A więc tak: po pierwsze potrzebujemy głowice od rometa, albo jak w moim przypadku od motorynki. Oddajemy ja do tokarza żeby zrobił podtoczenie takie jak jest w naszej orgyinalnej głowicy, chodzi o to miejsce gdzie głowica styka się z cylindrem. Ja dałem obydwie głowice, powiedziałem żeby zrobic takie podtoczenie jak w oryginalnej głowicy. Tokarz będzie wiedział o co chodzi. Ale to jeszcze nie wszystko, ponieważ ze względu na inne położenie świecy, będzie ona zachaczać o błotnik, a z tym daleko nie zajedziemy. Dlatego ja zastosowałęm inną świecę, od kosy spalinowej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest o wiele krótsza od orgyinalnej, oraz została niżej osadzona w głowicy. Jak? Kazałem tokarzowi stoczyć głowice w tym miejscu, gdzie wkręca się świece. Nowa świeca ma krótszy gwint o około dwa zwoje w stosunku do poczciwej F95, Należy stoczyć tyle, żeby świeca ani nie wystawałą do komory spalania, ani nie chowała sie w gwincie w głowicy. Pozostaje tylko dowiercić sobie nowe otwory na szpilki (zrobiłem to na wiertarce stołowej) oraz odciąć zbędne żeberka (w miejscu gdzie są nakrętki - zrobione multiszlifierką z małym frezem), a pod nakrętki należy dać więcej podkładek lub dorobić nowe ,krótsze szpilki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście razem z wymianą świecy wymieniłem też fajkę, na taką z kosy spalinowej. Tak wygląda to w praktyce:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jako ciekawostkę dodam, że odstęp pomiędzy żeberkami rometa prawie idealnie się pokrywa z odstępem żeberek w cylindrze jawki, nie ma obawy o przegrzanie silnika, co może mieć miejsce przy głowicy słoneczkowej z Czech (która nawiasem jest ciężko dostępna i na pewno dużo droższa).
Na koniec jeszcze słówko o świecach. Gdyby ktoś porywał się na taka przeróbkę, polecam poszukać świec z wystającą, środkowa elektrodą (niech mi ktoś nie pisze, że o ciepłocie decydują tylko cyferki wybite na świecy - gwarantuje że tak nie jest!):
[link widoczny dla zalogowanych]
Dlaczego taką? Ponieważ ma inną ciepłotę, niż ta z "płytką" elektrodą:
[link widoczny dla zalogowanych]
W praktyce wygląda to tak że na świecy ze zdjęcia powyżej, silnik się przegrzewał, objawy jak przy puchnącym tłoku, motorek po prostu nagle zwalniał (wcześniej nie wiedziałem o tym, że to świeca, cały dzień gotowałęm tłok w oleju i nie pomogło!!). Na fotce nawet widać że korpus świecy zrobił się lekko fioletowy a na pewno taki nie był przy zakładaniu.
Efekty: Silnik stał się nieco żwawszy, lepiej odpala gdy jest ciepły. Co do vmax nie wiem, cylinder 50/4 jest jeszcze na dotarciu;)
Czekam na wasze opinie oraz spostrzeżenia odnośnie przeróbki, pozdro
Dodaje jeszcze zdjęcia zdemontowanej głowicy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez miloszeek dnia Czw 20:53, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
qziok
Częsty bywalec
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chęciny
|
Wysłany: Pon 15:56, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
no ciekawa przeróbka
mówisz ze lepsze ma chłodzenie?? fajnie
masz pochwale może kiedyś będę się bawił ale wątpię bo oryginalnie ładniej wygląda
a co do słoneczkowej to ona dopiero fajnie wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek1818
Wymiatacz
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)
|
Wysłany: Pon 16:02, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Może kiedyś wyposażę się w taki bajer, na razie oszczęęęęędzam Jak będę się do tego przymierzał to pochwała poleci :p.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 16:02, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | niech mi ktoś nie pisze, że o ciepłocie decydują tylko cyferki wybite na świecy - gwarantuje że tak nie jest! | cyferki mówią Ci o wszystkim. W nich masz zakodowany także kształt elektrod i ich wystawanie z korpusu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pon 20:56, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
No fajnie, fajnie. Dobry opis, z fotkami nawet
A co z osiagami? Lepsze - jesli tak to na co owa przerobka wplynela? A moze przeciwnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszeek
Początkujący
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: Wto 19:18, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Po prawdzie, założyłem taką głowicę, ponieważ w oryginalnej skończył się gwint na świecy a ponieważ miałem głowicę od rometa to postanowiłem ją założyć,. Nie spodziewałem się mega przyrostu mocy, niemniej jednak sferyczna komora spalania na pewno ma jakiś wpływ na przebieg procesu spalania. Z moich obserwacji wynika że przeróbka nie szkodzi, sinik łatwiej odpala, osiągi pozostały na mniej więcej tym samym poziomie, spalania nie mierzyłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|