Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Koniu_
Początkujący
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kępice (POMORSKIE)
|
Wysłany: Wto 17:27, 10 Mar 2009 Temat postu: Gaźnik K60B w Ogarze 200 |
|
|
Witam. Po moim wcześniejszym tuningu z gaźnikiem 16n1-11 (simson) zakończonym niepowodzeniem (po prostu nie uzyskałem oczekiwanych rezultatów) przyszedł czas na ruski gaźnik K60B (nie wiem od czego to jest). Więc te gaźniki z tego co wiem są bardzo trudno dostępne, a jak już są to bardzo drogie. Wczoraj pomagałem przyjacielowi sprzątać garaż i w pewnym momencie znaleźliśmy to cacko. Pytam się ile za niego chce, a on mówi daj spokój, pomogłeś mi w porządkach masz za free. Więc tuning darmowy, to czy nie warto spróbować ?
Miałem pewne obawy czy ten gaźnik nie zamuli ogiera, ale o tym później.
Więc trochę o tym gaźniku :
Przelot 14mm, centralnie umieszczona komora pływakowa z plastikowym pływakiem, płaska przepustnica, brak iglicy, automatyczne ssanie (tz. "pseudo ssanie" - jak na gaźniku się zaciągnie taką dźwigienkę wysuwa się taka blaszka która zasłani prawie cały otwór od strony filtra powietrza, przez co mieszanka staje się "bogatsza. Dlaczego automatyczne ? - bo pewien mechanizm odsuwa tę "blaszkę" jak damy full gaz )
Montaż. Więc użyłem oryginalny króciec. Rozstaw dziur w gaźniku był większy niż w króćcu, więc gaźnik został trochę potraktowany frezem z tego powodu ze króćec ogara jest kwadratowy na górze powstała szpara ok 3mm. Więc wziełem płaskowniek nawierciłem centralnie otwór 16mm i dziurki na śrubki. Wszystko złożone na sylikon i żadnych przepuszczeń.
Jazda. Z tego powodu iż miałem już "opary" benzyny w baku nie zdążyłem gaźnika nawet wyregulować, ale nawet bez regulacji i przejażdżce ok 500m jestem w stanie zaznaczyć dużą różnicę :
-szybsze wkręcanie się na obroty (szybsze nawet od 16n1)
- wyższe obroty
V-max'a nie sprawdziłem bo nie miałem gdzie i nie zdążyłem bo paliwo się skończyło
Spalanie na pewno spadło - ok.2,5L (tyle palił simsonowski). Jak już wcześniej napisałem obawiałem się ze mały przelot będzie problemem i będzie mulić, ale okazało się że gaźnik od rusków przerasta w 100% czeskiego Jikova.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Trochę się rozpisałem
Aha, no i jeszcze przyznać ze ten gaźnik został wsadzony do seryjnego silnika, bez żadnego tuningu (jedyny "tuning" to "pseudosport")
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
adriuns
Początkujący
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Wto 17:44, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
A gaznik k60b to to samo Co Bing 17? Jakie sa roznice?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
macq
Emerytowany Moderator
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 17:58, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
K60B jest z delty. Miałem takowego w charcie i faktycznie spisywał się nieźle. Gratuluję pomysłu i byle do przodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Koniu_
Początkujący
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kępice (POMORSKIE)
|
Wysłany: Wto 18:12, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Tak myślałem ze od Delty, ale bardziej byłem za Wierchowiną, więc nie byłem pewien i nic nie pisałem
macq Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek15
Wymiatacz
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Wto 18:25, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Koniu_ napisał: | Tak myślałem ze od Delty, ale bardziej byłem za Wierchowiną, więc nie byłem pewien i nic nie pisałem
macq Dzięki |
no w wierechowinach też był montowany...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bigsoft
Nowy
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: Nie 8:55, 02 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Witam.
Jak jazda na tym gaźniku, po czasie? Ja mam nówkę K60B wczoraj założyłem go do Ogara (silnik 223 odblokowany) i powiem tak - straszna lipa. Jechało się gorzej jak na komarku, bez względu na regulację składu mieszanki. Na Jikovie ten silnik ma "szpulę", na K60B ma ale ogromnego muła. Jaką dyszę masz w swoim K60B? Oryginalną? U mnie od nowości jest 62 i jak miałem wcześniej Charta to też cudownie nie chodził w porównaniu do oryginalnego Bing 1/14/206 (na dyszce 62 nie dało się jeździć, dopiero zmiana na 67 pomogła, choć mogła by być 70 bo jeszcze miał troszkę mało paliwa).
Nie wkładałbym K60B, gdyby nie to, że ze względu na zużycie mojego Jikova, mimo ustawionej iglicy na najmniejszą dawkę (najgłębiej wchodzi w rozpylacz) - zalewa go na wolnych obrotach, kopci jak traktor (nie z powodu dużej ilości oleju w paliwie, to nie to na 100%) i pali jak smok, 4-5l/100km :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|