Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jablko
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Śro 8:57, 26 Sie 2009 Temat postu: Filtr Gąbkowy |
|
|
Masz tuningowany silnik? Twojemu silnikowi brakuje powietrza? Nie umie rozwinąć pełnej mocy na oryginalnym filtrze? To ten tutek jest wprost dla Ciebie.
Będziemy potrzebować:
-Wałek do ścian gąbkowy
- opaska zaciskowa metalowa(polecam 27-31mm)
-ogień (zapałki/zapalniczka)polecam zapalniczkę
-nóż do tapet
-nakrętka na śrubę lub coś innego (chodzi tutaj o zatkanie drugiej strony filtra)
No to jedziemy:
1.Gąbkę z wałka zdejmujemy
2.Przymierzamy o ile dziura gąbki jest za mała od gardzieli gaźnika
3.Wypalamy dziure pod rozmiar gaźnika w gąbce zapalniczką. Polecam wypalić trochę większą dziurę od gaźnika,ponieważ wtedy łatwiej będzie go przypasować pod gaźnik
4.Teraz wszystko ładnie myjemy wodą + płyn do mycia naczyń i czekamy aż wyschnie i przyklejamy nakrętke lub cos innego żeby zatkać drugą stronę filtra
5. Jeżeli mamy to już zrobione to czas na przymiarkę
(u mnie jest to pokazane na gaźniku zastępczym)
6.No i gotowe teraz tylko czeka Ciebie regulacja gaźnika z nowym filtrem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jablko dnia Śro 9:01, 26 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Śro 11:49, 26 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Neźle. Proste i skuteczne tylko jeszcze jakaś ozdobna obudowa i git.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Śro 18:13, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ha,ha,ha! Proszę nie róbcie tego! Oryginalnie jest stosowany filtr papierowy i ma o wiele większą przepustowość powietrza niż gąbka! Pozatym gąbki używane do filtrów są specjalistyczne! Odporne na wilgoć, słońce i benzynę. Ten projekt rozpadnie się po jakimś czasie... Nie wspominam o tym, że nasącza się ją olejem... A dlaczego zastosowanie takiego filtra daje jakiś efekt? Ponieważ w ten sposób gwałtownie skraca się długość kanału dolotowego i de facto posiadamy moc przy niższych obrotach silnikach, więc się szybciej zbiera... Nie jest prawdą, że mamy większą moc! Wręcz przeciwnie, motor będzie nam chodził wolniej... Ten sam efekt można zastosować skracając oryginalną rurę do filtra powietrza i regulując odpowiednio gaźnika, a także przesuwając przegrodę w tłumiku. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pks100 dnia Pią 14:04, 06 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubas101
Wymiatacz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek1818
Wymiatacz
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)
|
Wysłany: Śro 18:57, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
To po co się dołączasz i powielasz odkop? PKSowi, weteranowi co ogarem kończył jeździć jak my w powijakach bylim możemy wybaczyć :pp. Przynajmniej uświadomił mi ocb z filtrem, i że to się nie opyla. Wniósł coś do tematu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pks100
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 14:12, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Macie racje, nieważne na staż prawo powinno obejmować wszystkich równo, to jest właśnie demokracja, ale pozwolę sobie przytoczyć punkt regulaminu:
Cytat: | 3. Nie odświeżaj tematów starszych niż dwa miesiące, chyba, iż nie ma potrzeby zakładania nowego. Wtedy taki temat można odświeżyć. | .
Z tego punktu jasno wynika, że nie złamałem regulaminu. Uważam, że jest moim obowiązkiem poinformować innych, mniej wtajemniczonych użytkowników tego forum o tym, że dany tutorial bynajmniej nie nie ma sensu, ale jest wręcz niebezpieczny dla silnika. Gąbka z czasem ulegnie rozpadowy a jej szczątki nie "polecą" gdzie indziej, niż do silnika poprzez gaźnik zatykając kanały olejowe, elementy gaźnika, uszkadzając pierścienie i w efekcie prowadząc do zatarcia..., co jak wiadomo kończy się stosunkowo kosztownym remontem generalnym jednostyki napędowej. Przepraszam za złamanie kolejnego punktu regulaminu jakim jest:
Cytat: | 2. Nie kłóć się z użytkownikami i nie obrażaj ich na forum. Wszelkie wątki kieruj na PrivateMessage bądź GG.
|
Jednka sytuacja tego wymagała. Proszę o zamknięcie tego tematu. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|