Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:58, 12 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
wiesz ale planowanie głowicy obniza zywotność silnika ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gustaw
Początkujący
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Wto 16:17, 13 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Jawkowicz pojeb.... jestes
Piątal: Ostrzeżenie za obrażanie innych userów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:36, 13 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
dlaczego ?? bo planuje cylinnder ?? przecież to jest jego jawka i może robić z nią wszytko co chce ...my możemy tylko mu odradzac i pomagać ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lino
Częsty bywalec
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:11, 13 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Jawkowicz napisał: | Ja mam zamiar planować głowicę, obniżę ją o 2,5mm i będzie większy stopień sprężania. | Jak nie zalejesz go potem V-Powerem to będzie występowało spalanie stukowe, czyli coś takiego jakbyś włożył laskę dynamitu w cylinder. Szacuje że co najmniej pierścionki obrócą się w proch
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 21:30, 13 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Może nie aż V-power, może wystarczy 98 ale faktycznie przy zwykłej 95 może wystąpić samozapłon. Zwłaszcza przy ciepłym silniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lino
Częsty bywalec
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:28, 14 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Ja mówię o spalaniu stukowym, samozapłon to zupełnie inna rzecz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 17:07, 14 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Spalanie stukowe jest wywołane samozapłonem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lino
Częsty bywalec
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:35, 14 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Spalanie stukowe (detonacyjne) jest spowodowane takimi czynnikami jak zły kąt wyprzedzenia zapłonu, zbyt wysoki stopień sprężania, duża temperatura zasysanej mieszanki, niska liczba oktanowa paliwa. Podczas spalania stukowego ciśnienie robocze sięga nawet 2 000kPa, a czoło płomienia rozchodzi się z prędkością dźwięku... Fala uderzeniowa która tworzy się w komorze odbija się od jej ścianek powodując duże obciążenia na układzie korbowo-tłokowym...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 19:42, 14 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
dobra panowie nie schodżmy z tematu !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mandos
Wymiatacz
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 21:10, 14 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Zgadza się Lino. Piszesz o liczbie oktanowej paliwa a właśnie ona mówi o odporności paliwa na samozapłon. Zły kąt wyprzedzenia zapłonu, zbyt wysoki stopień sprężania czy duża temperatura zasysanej mieszanki powodują nierównomierne spalanie mieszanki w komorze spalania. Mieszanka zapala się od iskry, powstałe gazy spalinowe w pobliżu świecy mają dużo większą objętość niż mieszanka w pozostałej części komory i powodują sprężenie tej mieszanki. Na skutek wzrostu ciśnienia (tak jak napisałeś) zgodnie z zasadami termodynamiki rośnie także temperatura nie spalonej jeszcze mieszanki, co powoduje jej samozapłon i rozchodzenie się w komorze spalania fal jeszcze wyższego ciśnienia ( do 200atm. czyli 20 000kPa). To jest właśnie spalanie stukowe. Ty po prostu napisałeś o zjawisku, a ja o jego przyczynach.
mangus nie jest to aż takie schodzenie z tematu, bo była tu mowa o planowaniu głowicy co (przy nadmiernym splanowaniu) może doprowadzić do spalania stukowego jak pisał Lino. Po prostu ostrzegamy przed możliwymi skutkami nadmiernego zwiększania stopnia sprężania (czyli efektu splanowania głowicy).
Ale się rozpisałem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gustaw
Początkujący
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Czw 14:24, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
mangus cylindra sie nie planuje tylko głowice, przy duzym splanowaniu może jeszcze wypluwać uszczelke ( jak pamiętam to chyba jest ona aluminoowa) więc może ja odkształcić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mangus
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:52, 15 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
przepraszam pomyliło miu sie oczywiście że planuje sie głowice...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|