Cylinder 60
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:58, 12 Lut 2007    Temat postu:

wiesz ale planowanie głowicy obniza zywotność silnika ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gustaw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 16:17, 13 Lut 2007    Temat postu:

Jawkowicz pojeb.... jestes
Piątal: Ostrzeżenie za obrażanie innych userów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:36, 13 Lut 2007    Temat postu:

dlaczego ?? bo planuje cylinnder ?? przecież to jest jego jawka i może robić z nią wszytko co chce ...my możemy tylko mu odradzac i pomagać ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lino
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:11, 13 Lut 2007    Temat postu:

Jawkowicz napisał:
Ja mam zamiar planować głowicę, obniżę ją o 2,5mm i będzie większy stopień sprężania.
Jak nie zalejesz go potem V-Powerem to będzie występowało spalanie stukowe, czyli coś takiego jakbyś włożył laskę dynamitu w cylinder. Szacuje że co najmniej pierścionki obrócą się w proch Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 21:30, 13 Lut 2007    Temat postu:

Może nie aż V-power, może wystarczy 98 ale faktycznie przy zwykłej 95 może wystąpić samozapłon. Zwłaszcza przy ciepłym silniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lino
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:28, 14 Lut 2007    Temat postu:

Ja mówię o spalaniu stukowym, samozapłon to zupełnie inna rzecz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 17:07, 14 Lut 2007    Temat postu:

Spalanie stukowe jest wywołane samozapłonem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lino
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:35, 14 Lut 2007    Temat postu:

Spalanie stukowe (detonacyjne) jest spowodowane takimi czynnikami jak zły kąt wyprzedzenia zapłonu, zbyt wysoki stopień sprężania, duża temperatura zasysanej mieszanki, niska liczba oktanowa paliwa. Podczas spalania stukowego ciśnienie robocze sięga nawet 2 000kPa, a czoło płomienia rozchodzi się z prędkością dźwięku... Fala uderzeniowa która tworzy się w komorze odbija się od jej ścianek powodując duże obciążenia na układzie korbowo-tłokowym...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 19:42, 14 Lut 2007    Temat postu:

dobra panowie nie schodżmy z tematu !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 21:10, 14 Lut 2007    Temat postu:

Zgadza się Lino. Piszesz o liczbie oktanowej paliwa a właśnie ona mówi o odporności paliwa na samozapłon. Zły kąt wyprzedzenia zapłonu, zbyt wysoki stopień sprężania czy duża temperatura zasysanej mieszanki powodują nierównomierne spalanie mieszanki w komorze spalania. Mieszanka zapala się od iskry, powstałe gazy spalinowe w pobliżu świecy mają dużo większą objętość niż mieszanka w pozostałej części komory i powodują sprężenie tej mieszanki. Na skutek wzrostu ciśnienia (tak jak napisałeś) zgodnie z zasadami termodynamiki rośnie także temperatura nie spalonej jeszcze mieszanki, co powoduje jej samozapłon i rozchodzenie się w komorze spalania fal jeszcze wyższego ciśnienia ( do 200atm. czyli 20 000kPa). To jest właśnie spalanie stukowe. Ty po prostu napisałeś o zjawisku, a ja o jego przyczynach.

mangus nie jest to aż takie schodzenie z tematu, bo była tu mowa o planowaniu głowicy co (przy nadmiernym splanowaniu) może doprowadzić do spalania stukowego jak pisał Lino. Po prostu ostrzegamy przed możliwymi skutkami nadmiernego zwiększania stopnia sprężania (czyli efektu splanowania głowicy).
Ale się rozpisałem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gustaw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 14:24, 15 Lut 2007    Temat postu:

mangus cylindra sie nie planuje tylko głowice, przy duzym splanowaniu może jeszcze wypluwać uszczelke ( jak pamiętam to chyba jest ona aluminoowa) więc może ja odkształcić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:52, 15 Lut 2007    Temat postu:

przepraszam pomyliło miu sie oczywiście że planuje sie głowice...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin